چرا لاکژل از ناخن جدا میشود؟ راهنمای رفع مشکل با چند روش

چرا لاکژل از ناخن جدا میشود؟ راهنمای رفع مشکل با چند روش

تاریخ انتشار:1402-10-11

کنده شدن لاکژل از روی ناخن

بعد از هزینه برای مانیکور و ژلیش ناخن‌ها، وقتی ببینید که لاکژل ظرف چند روز از بین برود واقعاً ناراحت کننده است. به خصوص وقتی نمی دانید چه چیزی باعث آن شده است یا چگونه لاکژل پوست پوست شده را اصلاح کنید.

 شایع ترین علت کنده شدن لاک ناخن در ادامه مورد بحث قرار می گیرد.
 برای جلوگیری از کنده شدن یا نیاز پیدا کردن به ترمیم لاک ناخن، در صورتی که قبلاً این اتفاق افتاده باشد، چند روش را در ادامه ارائه می دهیم.



بهترین روش لاک زدن روی ناخن چست؟

استفاده بیش از حد و ضخیم از لاک، باعث پوسته پوسته شدن سریع لاک ناخن، به خصوص لاک ناخن ژلی می شود.
با اینکه رنگ لاک، برای خوب به نظر رسیدن، نیاز به چندین لایه دارد، استفاده از لاک ژله ای ناخن به صورت لایه های ضخیم، از خشک شدن و چسبندگی مناسب آن جلوگیری می کند.
خشک شدن لاک ناخن همیشه طول می کشد، بنابراین باید به طور مداوم آن را دوبار با فاصله‌ی زمانی استفاده کنید؛ زیرا اگر سریعا لایه دوم لاک را روی ناخن بزنید، زمان کافی برای سفت شدن نخواهد داشت. با صرف زمان و استفاده از پولیش در لایه‌های نازک و همچنین صبر کردن برای خشک شدن آن، قبل از رفتن به مرحله بعدی، ضروری میباشد.

آیا لاک ناخن خود به خود جدا می شود؟

لاک ناخن پس از چند روز پوسته پوسته می شود، و شما تعجب می کنید، "چرا لاک ناخن من خرد و کنده می شود؟" پس از آن دوره ای وجود خواهد داشت که در طی آن ممکن است وسوسه شوید که لاک ناخن خود را بکنید، پوسته‌های آن را با ناخن جدا کنید و یا حتی بجوید. این کارها اصلا ایده‌های خوبی نیستند.

چرا لاکژل از ناخن جدا میشود؟ راهنمای رفع مشکل با چند روش

چرا لاک ناخن من به راحتی کنده می شود؟

ناخن ها شاخص خوبی برای سلامت کلی بدن هستند. اگر نوک ناخن انگشتان شما ضعیف و شکننده شده است، تغییر رنگ داده یا برآمدگی‌هایی در حال رشد دارد، ممکن است پیامی برای شما داشته باشد. وقتی ناخن ها پوست پوست می شوند، ممکن است تمایل داشته باشید که پوسته شدن ناخن ها را نادیده بگیرید، زیرا از نظر شما ممکن است این فقط یک مشکل زیبایی به شمار رود، اما در واقع دلایل مختلف و مهم تری وجود دارد. این مشکلات می تواند به دلیل غذای شما، روتین مانیکور شما یا حتی یک مشکل پزشکی جدی باشد.


1. دستان شما مدام  در معرض آب است

اغلب کسانی که حرفه و شغل آنها نیاز به شستن مکرر دستان خود با آب دارد، از جمله آرایشگرها، نظافتچی ها؛  اصولا در معرض دما ویا رطوبت بالا، ناخن ها ممکن است پوسته پوسته شوند.


2. ناخن هایتان بیش از حد صیقل داده شده است

صیقل دادن بیش از حد ناخن ها می تواند باعث خشک شدن و شکافته شدن آنها شود، درست مانند ناخن های بشدت مرطوب. وقتی ناخن به علت صیقل دادن زیاد که منجر به خشکی شدید شده و شکننده می شود، حتی یک ضربه خفیف نیز می تواند آسیب قابل توجهی به آن ایجاد کند.
وقتی ناخن‌ها بیش از حد در اثر صیقل و سوهان کشیدن زیاد، خشک می‌شوند، حتی کوچک‌ترین خراش‌ها نیز می‌توانند باعث شکاف جدی در ناخن شوند. در صورت خشکی شدید ناخن‌هایتان، استفاده از مرطوب کننده های سنگین یا روغن ناخن را توصیه می کنیم.


3. مواد شیمیایی محصولات مورداستفاده‌ی شما خیلی شدید است

مواد شیمیایی موجود در محصولاتی مانند صابون دست، ضدعفونی‌کننده‌ها و شوینده‌های لباس می‌توانند ناخن‌ها را خشک کرده و آنها را مستعد لایه‌برداری کند، درست مانند مواد شیمیایی تشکیل دهنده برای چسب ژل یا اکریلیک ناخن.


4. رفتارهای نامتعارف با ناخن‌هایتان دارید و متوجه شکسته شدن آن‌ها نمی‌شوید

در حالی که کندن لاک ناخن، جویدن ناخن یا باز کردن قوطی‌ها با آنها ممکن است خیلی ناراحت کننده به نظر نرسد، اما در واقع می تواند باعث کنده شدن ناخن های شما شود. اما آسیبی که به آن‌ها از این طریق وارد میشود همانموقع احساس نخواهد شد، لایه برداری و شکستگی ناخن معمولاً زمانی اتفاق می افتد که چسبندگی سلول به سلول ناخن قطع شود. چندین لایه از سلول های محکم بسته بندی شده،  ناخن های ما را تشکیل می دهند.


5. کمبود مواد مغذی و ویتامین‌ها در تغذیه

کمبود کلسیم، آهن، ویتامین D و ویتامین های B مانند بیوتین می تواند منجر به پوسته پوسته شدن ناخن ها شود. همه این ویتامین ها برای تقویت کراتین یعنی همان بافتی که ناخن ها را می سازد، عمل می کنند. کمبودهای تغذیه ای را می توان با خوردن یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها، سبزیجات و پروتئین های بدون چربی جبران کرد، اما ممکن است بخواهید در مورد اینکه آیا مصرف مکمل ها ایده خوبی است یا خیر با پزشک خود مشورت کنید.


6. مشکلات غده تیروئید می تواند در شکنندگی ناخن ها تاثیر داشته باشد

تغییرات در وزن بدن، نگرانی، خستگی و خودخوری و استرس، همگی از علائم شایع بیماری تیروئید هستند. با این حال، کنده شدن و پوسته پوسته شدن ناخن ممکن است نشانه ای از نیاز به تنظیم سطح تیروئید باشد. ناخن‌های شکننده ممکن است ناشی از بیماری تیروئید باشد.


7. شکنندگی مداوم ناخن‌ها ممکن است یک عفونت قارچی باشد و باید درمان شود

عفونت قارچی ناخن، می تواند باعث ایجاد انواع مختلفی از دیستروفی ناخن، از جمله لایه لایه شدن ناخن شود. شما همچنین ممکن است متوجه ضخیم شدن ناخن ها و همچنین تغییر رنگ آن‌ها به سفید یا زرد و قهوه ای شوید. درمان عفونت های قارچی بسیار دشوار است، بنابراین اگر مشکوک به ابتلا به آن هستید، بهتر است در اسرع وقت به متخصص پوست مراجعه کنید. ناخن های عفونی را می توان با داروهای ضد قارچی که پزشک ممکن است پس از تایید این بیماری تجویز کند، درمان کرد.

چرا لاکژل از ناخن جدا میشود؟ راهنمای رفع مشکل با چند روش

چگونه با مواد طبیعی لاک ناخن را پاک کنیم؟

وقتی که لاک پاک کن ناخنمان به اتمام میرسد، به فکر جایگزین‌های طبیعی به جای پاک کننده‌های ناخن مبتنی بر مواد شیمیایی خواهیم.
گاهی اوقات از بوی لاک پاک کن های معمولی مبتنی بر استون سردرد می گیریم. اگرچه استون در طبیعت یافت می شود (در گیاهان، درختان، گازهای آتشفشانی و آتش سوزی جنگل)، اما استنشاق آن ممکن است باعث تهوع، ناراحتی چشم و سردرد شود.


1. الکل برای پاک کردن لاک ناخن

برای تسهیل فرآیند پاک کردن لاک با الکل، انگشتان خود را در یک ظرف کوچک الکل فرو کنید. اطمینان حاصل کنید که سطح الکل به اندازه ای بالا باشد که از روی ناخن ها عبور کند. پس از چند دقیقه صبر کردن، لاک را با یک اسفنج مرطوب پاک کنید.


2. خمیردندان برای پاک کردن لاک ناخن مناسب است؟

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم مواد تشکیل دهنده رایج بسیاری از انواع خمیردندان‌ها است. در حین مسواک زدن، این ماده‌ی ساینده، ​​به از بین بردن پلاک کمک می کند. همچنین به عنوان تمیز کننده ناخن نیز میتواند عمل کند. این کار را می توان با ماساژ دادن خمیر دندان روی بستر ناخن با یک برس ناخن ظریف انجام داد. لاک را با جدا کرده و آن را با شستشو با آب گرم پاک کنید.


3. ترکیب اسیدی لیمو ترش و سرکه برای پاک کردن لاک ناخن

به اندازه کافی سرکه سفید مقطر را در یک کاسه بریزید تا روی ناخن هایتان را بپوشاند، سپس دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید. پس از خیساندن به مدت پنج دقیقه، لاک را با یک حوله تمیز و نرم پاک کنید. پاک کننده های طبیعی لاک ناخن مانند این را می توان برای تمیز کردن پوست بعد از مانیکور با از بین بردن هر نوع لاک دیگری استفاده کرد.


4. آب صابون داغ، ایده مناسبی برای پاک کردن لاک ناخن میباشد

اگر نیاز به پاک کردن لاک ناخن دارید، از یک ظرف حاوی آب گرم و صابون استفاده کنید. خیساندن طولانی مدت لاک روی ناخن در آب داغ با مقداری مواد شوینده در یک ظرف، تمام چیزی است که برای بازسازی مانیکور یا پاک کردن لاک ناخن لازم است.


چگونه از پوسته پوسته شدن لاک ناخن خود جلوگیری کنیم؟

چرا لاکژل من کنده می شود؟ برخی موارد حتی ممکن است لاک ناخن را مقصر بدانند. با این حال گاهی اوقات، کنده شدن لاکژل شما ممکن است نتیجه عملکرد غلط یا عدم انجام بعضی از کارها باشد. بیایید 7 علت محتمل پوسته پوسته شدن ژل لاک را بررسی کنیم تا به شما کمک کند منبع مشکل را شناسایی کنید.

1. آماده سازی کافی کوتیکول ناخن، درست انجام نشده است

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر در طول فرآیند مانیکور اشتباهی پیش بیاید، لاک ژل شما ممکن است زودتر از موعد از بین برود. یکی از اشتباهات این است که کوتیکول های خود را به درستی آماده نکرده اید. اگر پوست کوتیکول‌های ناخن شما به اندازه کافی به عقب کشیده نشده باشند و کناره‌های کوتیول ناخن شما کوتاه نشده باشد، لاک شما به‌ راحتی کنده خواهد شد. به لبه های ناخن های خود دقت کنید، چه در خانه و چه در سالن به هنگام لاک زدن.


2. ناخن های شما به درستی خشک نشده اند

همانطور که عقب کشیده نشدن کوتیکول های اطراف ناخن می تواند باعث کنده شدن سریع لاک شود، آماده سازی نادرست خود ناخن نیز می تواند همین کار را با ناخن های شما بکند. اگرچه عوامل زیادی دخیل هستند، اما رطوبت نقش بسزایی دارد.
غوطه ور کردن ناخن‌ها در آب، باعث می‌شود که وقتی ناخنی که مانیکور شده و لاکژل زده شده بدلیل رطوبت بیش از حد، سریعتر رشد کند. به همین دلیل است که متخصصان ناخن اغلب از پاک کننده ناخن یا الکل، درست قبل از استفاده از لاک ژل استفاده می کنند.

3. خوب خشک نشدن لاکژل توسط دستگاه لاک خشک کن )UV( شما

میزان ماندگاری لاکژل ناخن شما تا حدودی به نحوه خشک شدن لاکژل روی ناخن شما بستگی دارد. اگر دستگاه لاک خشک کن، قدیمی باشد و تاثیر کافی نداشته باشد، باید از لحاظ تئوری تایم خشک کردن آن را تغییر دهید. لایه اول لاکژل شما ممکن است سریع خشک شود، اما اگر نور به اندازه کافی قدرتمند نباشد که به رنگ نفوذ کند، لایه های بعدی لاکژل خشک نخواهد شد.

چرا لاکژل از ناخن جدا میشود؟ راهنمای رفع مشکل با چند روش

4. از عادت‌های رایج شما این است که لاکژل ناخن خود را دستکاری میکنید

اگر لاکژل ناخنتان را خودتان پاک کنید و چند روز بعد یک مانیکور ژله ای جدید روی آن انجام دهید، مشکلاتی پیش خواهد آمد. اگر سعی کنید لاک ناخن ژله ای را در خانه پاک کنید، احتمالاً در این فرآیند به ناخن های خود آسیب خواهید رساند. لایه های ناخن طبیعی شما در این فرآیند از بین می رود و ناخن های شما را ضعیف و نامنظم می کند. استفاده از لاک ژل روی ناخن آسیب دیده منجر به یک مانیکور نامرتب خواهد شد.


5. حتی زمانی که ناخن تان آسیب دید، زحمت ترمیم آن را به خود ندادید!

در صورتی که در دفترکار دچار شکستگی ناخن یا کنده شدن لاکژل ناخن شدید، این کاری است که باید انجام دهید: بهترین اقدام این است که فوراً کار را ترک کنید و به سالن زیبایی بروید! اما بدیهی است که هیچ یک از ما واقعاً این کار را انجام نمی دهیم.
در عوض، ایده خوبی است که همیشه یک سوهان ناخن و تاپ کوت شفاف در کیف یا وسیله نقلیه خود داشته باشید. هر وقت فرصت کردید یک ناخن پوسته پوسته شده را ترمیم کنید. اگر می‌خواهید از نمایان شدن شکستگی و خراب شدن لاکژل در لایه رویی ناخن خود جلوگیری کنید، می‌توانید ابتدا روی لاکژل را با سوهان هموار کنید و سپس تاپ کوت اعمال کنید. اگر این کار را انجام دهید لاک ژل نباید روی ناخنتان پوسته پوسته شود.

چرا لاکژل از ناخن جدا میشود؟ راهنمای رفع مشکل با چند روش

6. شما لایه های زیادی از لاکژل روی ناخن دارید!

چندین مرحله برای مانیکور و ژلیش وجود دارد. تعداد زیاد این کوت‌ها روی ناخن مانع از خشک شدن درست و چسبیدن مناسب پولیش می شود.
در چنین حالتی، فرآیند پوسته پوسته شدن به طور قابل توجهی زودتر از حد معمول آغاز می شود. بهترین دفاع در برابر این مشکل، زدن لایه های نازک لاک است. مطمئن شوید که ناخن را زیاد به لاک، آغشته نکنید. سرعت خود را کم کنید و لایه های لاکژل‌تان را روی ناخن بزنید. استفاده از لایه های ضخیم ممکن است صرفه جویی در زمان به نظر برسد، اما اینطور نیست.


7. ناخن های دست خود را بدون تمیز کردن آنها پولیش میزنید

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا، حتی اگر روی ناخن هایتان لاک ندارید، متخصصین ناخن، آنها را قبل از رنگ کردن با لاک پاک کن پاک می کنند؟ این به دلیل روغن های طبیعی روی ناخن های شما است (که می تواند از نوک انگشتان شما به ناخنتان منتقل شود) که مانع از چسبیدن صحیح لاک می شود. راه حل ساده چیست؟ همانطور که قانون درست لاک زدن حکم می کند، قبل از استفاده از پوشش پایه، ناخن های خود را در پاک کننده‌های رنگ ناخن آغشته کنید.


چگونه لاکژل ناخن خود را که قبلا پوسته پوسته شده است، ترمیم کنیم؟

لاکژل‌ها ترکیبی بین لاکژل‌های اکریلیک و لاک‌های طبیعی هستند؛ که دارای استحکام اکریلیک و ظاهر ناخن های واقعی میباشند.
هنگام استفاده از لاک ژل ناخن مانند زمانی که از اکریلیک استفاده می کنید، مجبور نخواهید بود با همان بوی شدید روبرو شوید. در تماس با اشعه ماوراء بنفش، ژل جامد می شود. دو تا سه دقیقه برای جامد شدن هر لایه در این نور لازم است. با انجام این کار، یک پیوند شیمیایی بین ناخن شما و ژل ایجاد خواهد شد.


مرحله 1. یک بستر ناخن مرتب و خوش فرم داشته باشید.

از ناخن تمیز خود به عنوان پایه ای برای ژل و مانیکور خانگی خود استفاده کنید. یک روتین منظم کوتاه کردن، سوهان زدن و فرم دادن به ناخن های خود را حفظ کنید. قبل از شروع کوتاه کردن، مطمئن شوید که می خواهید آنها با توجه به شکل دلخواه شما، چگونه باشند. طرح کلی را انتخاب کنید و سپس انتهای آن را با استفاده از یک سوهان گرد کنید. صاف کردن و صیقل دادن ناخن، آخرین مرحله در فرم دادن به ناخن است.


مرحله 2. ازنیپر یا گوشت گیر ناخن، برای عقب بردن و کندن کوتیکول استفاده کنید.

پس از درآوردن شکل اصلی ناخن، پاک کننده کوتیکول را در اطراف پایه ناخن بمالید. برای برداشتن پوست اضافی از روی صدف ناخن، آن را با یک چوب کوتیکول به عقب فشار دهید. از یک پنبه آغشته به استون برای پاک کردن هرگونه روغن یا آلودگی از روی ناخن خود استفاده کنید.


مرحله 3. روی ناخن بیس کوت بزنید.

ناخن های خود را با یک پوشش نازک از بیس کوت پوشش دهید. لاک ژل، به پوشش بیس کوت نازک تری نسبت به لاک ناخن معمولی نیاز دارد. هنگام استفاده از تاپ کوت (ژل پایه)، باید مراقب باشید که روی نوک انگشتانتان نزنید. برای زدن لایه دوم خود، تا خشک شدن کامل لایه‌ی پایه صبر کنید

مرحله 4. از دو کوت بسیار سبک استفاده کنید.

هنگامی که لایه اول خشک شد، لایه دوم را که زدن آن سخت است، روی ناخن بزنید. منظور همان لاکژل رنگی است که استفاده می کنید. اگرچه لایه اولیه معمولاً رگه دار به نظر می رسد، که قابل انتظار است و ایرادی ندارد. شما باید از این لایه های رنگی برای رنگ آمیزی سطح و نوک ناخن خود استفاده کنید. این ژل بهتر روی ناخن شما می ماند. هر کوت را چند دقیقه زیر دستگاه لاک خشک کن UV بگذارید.

مرحله 5. مقدار کمی ژل را روی لبه زیرین ناخن خود پخش کنید.

یک لایه ضخیم از تاپ کوت را روی ناخن های خود بزنید. روی ژل رنگی خود را با تاپ کوت بپوشانید، درست مانند کاری که با لاکژل بر روی بیس کوت انجام دادید. برای دو تا سه دقیقه، لاکژل را زیر دستگاه UV خشک کنید.

مرحله 6. تاپ کوت های چسبیده شده در اطراف ناخن را جدا کنید.

پس از خشک شدن ژل تاپ کوت، گاهی اوغات یک لایه چسبناک روی ناخن و اطراف آن باقی می‌ماند. در این صورت، می توانید باقی مانده تاپ کوت چسبنده را با پاک کردن آن با پنبه ای آغشته به الکل پاک کنید یا با نیپر آن را بکنید. شما می توانید مانیکور خود را با ماساژ دادن روغن کوتیکول در ناحیه ای که لاکژل، ناخن را احاطه کرده است کامل کنید.

چرا لاکژل از ناخن جدا میشود؟ راهنمای رفع مشکل با چند روش

سوالات متداول

همچنین پرسش و پاسخ هایی را در مورد کنده شدن لاک ناخن در ادامه خواهیم داشت.

چرا لاک ناخن من اینقدر سریع پوسته پوسته می شود؟

استفاده از لاک ناخن با لایه‌های زیاد، به خصوص لاک ناخن ژلی.
وقتی لاک ناخن در یک لایه بیش از حد ضخیم استفاده شود، به سرعت پوست پوست شده و کنده میشود. شما اگر از لاک با لایه‌های ضخیم استفاده کنید، لاک ناخن ژل به خوبی خشک نمی شود و به درستی به ناخن نمیچسبد.


لاکژل من همیشه پوسته پوسته میشود.علت چیست؟

اگر روکش نهایی لاک ژل به طور کامل سفت نشده باشد، یا اگر روی ژل ناخن یا ناخن های مصنوعی که با الکل تمیز شده اند استفاده شده باشد مخصوصا قبل از پریدن کامل الکل، ممکن است لاکژل پوست کنده شود.


ژلیش من فقط بعد از یک روز کنده شده است؛ چرا؟

شما به اندازه کافی ناخن های خود را قبل از ژلیش، خشک نکرده اید. فرو بردن ناخن ها در آب باعث رشد سریع آنها هم می شود. لاکی که روی ناخن هایی با رطوبت بیش از حد مالیده می شود ممکن است خیلی سریعتر از حد معمول خود کنده شده یا پوست پوست شود. به همین دلیل است که برخی از سالن ها از پاک کننده رنگ ناخن یا الکل درست قبل از زدن لاک ژل استفاده می کنند.


آیا کنده شدن لاک ناخن من به دلیل رفتن زیر آب داغ است؟

بردن ناخن‌هایتان زیر دوش آب داغ یا ولرم در حمام، باعث می‌شود که لاک و لاکژل «بلند شود و احتمالاً کاملاً کنده شود».


در مورد اینکه چرا مانیکور من دوام نمی آورد و لاک ناخنم همچنان کنده می شود؟

لاکژل ناخن اغلب در اثر رطوبت بیش از حد روی ناخن آسیب می بیند. ناخن های طبیعی باید خیلی خشک باشند تا لاک ژل به خوبی بچسبد. ناخن ها مانند اسفنج هستند زیرا می توانند آب را جذب کنند و در صورت اشباع سریعتر رشد کنند.

چرا لاکژل در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر است؟

ناخن های شما نفوذپذیرتر از پوست شما هستند و می توانند به سرعت رطوبت را جذب کنند. حتی اگر چند ساعت پس از مانیکور، دست‌های شما در آب غوطه‌ور باشد باعث انبساط و انقباض ناخن می‌شود و به پوشش ناخن که لاکژل یا لاک معمولی باشد، آسیب می‌رساند. از آنجایی که لاک ناخن همراه با ناخن های شما منبسط یا منقبض نمی شود، وقتی ناخن های شما به اندازه و شکل معمولی خود باز گردند، لاکژل می شکند و شکافته می شوند.


امیدوارم ایده ها و آموزش‌های مناسبی درمورد نگهداری از لاکژل و جلوگیری از کنده شدن و آسیب دیدن آن، برای شما در این مقاله جمع‌آوری کرده باشیم.

* فیلد های ستاره دار الزامی هستند