کره مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن

کره مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن

تاریخ انتشار:1403-03-12

کره ی مو برای مراقبت و رطوبت رسانی به موها

اگر از هر کسی با موهای طبیعی بپرسید که در روتین مو آنها چه محصولاتی وجود دارد، بلافاصله چند مورد ضروری مانند یک شامپو بدون سولفات، یک نرم کننده قوی، ماسک مو و غیره را لیست می کنند، اما ممکن است فراموش کنند که یک سلاح فوق العاده مخفی را ذکر کنند! یعنی کره مو. ببینید، این محصول برای برخی از طبیعت گراها، که به دنبال محصولات ارگانیک و طبیعی هستند به خصوص در ماه های سردتر سال ضروری است. اگر مطمئن نیستید که آیا باید کره مو را به برنامه روتین روزانه خود اضافه کنید یا خیر، از چند متخصص خواستیم تا تمام مزایای استفاده از آن و اینکه چگونه می توان آن را در روتین مو فعلی شما گنجاند را با ما به اشتراک بگذارند .



کره مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن

کره مو چیست؟

کره مو یک محصول حالت دهنده است که با کره های خامه ای (مانند شی باتر، انبه یا کاکائو) و روغن های طبیعی (مانند کرچک، جوجوبا و نارگیل) فرموله شده است. این ترکیب غنی از مو محافظت می کند و رطوبت را به بافت های طبیعی موی شما می رساند، به همین دلیل است که اغلب به عنوان آخرین مرحله در روتین مراقبت از مو استفاده می شود.


مزایای استفاده از کره مو چیست؟

کره مو فواید زیادی برای موهای طبیعی دارد.

استایل موهای فر با کره مو

کره مو می‌تواند به ثابت نگه داشتن فر مو و مرطوب نگه داشتن آن‌ها کمک کند، که در ماه‌های خشک زمستان بسیار مهم است. فرمول غنی آن نیز الگوی فر شما را زنده می کند! جدای از دختران دارای موهای مجعد، کره مو برای استایل های (معروف به پیچ و تاب، قیطان و غیره) به منظور از بین بردن وز و مشخص کردن استایل مو نیز عالی است.

کره مو رطوبت را حفظ می کند

کره‌های مو ترکیبی غنی و مرطوب‌کننده از مواد گیاهی را دارند که عمیقاً موهای شما را تغذیه و مرطوب می‌کنند، که خشکی و موخوره را کاهش می‌دهند و از شکستن موها جلوگیری می‌کنند. هنگامی که کره مو را روی موهای طبیعی خود مستقیما استفاده کنید، رطوبت را افزایش داده و آن را در موها گیر می اندازد، بنابراین از خشکی و وز شدن تارهای مو تا آخر هفته جلوگیری می کند!

کره مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن

کره مو خشکی را کاهش می دهد

رطوبت برای همه انواع مو، به ویژه برای طبیعت گراها، کلیدی است. کره مو خشکی، دو شاخه شدن و آسیب کلی موها را کاهش می دهد. کره‌های مو همچنین می‌توانند به بهبود سلامت پوست سر کمک کنند، به خصوص آنهایی که پوست سر خشکی دارند.

کره مو از موهای شما محافظت می کند

اکثر فرمول های کره ی مو، حاوی خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی هستند. در نتیجه، کره مو می تواند با کاهش تحریک، التهاب و شوره سر به بهبود سلامت کلی پوست سر شما کمک کند.

کره مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن

آیا همه انواع مو می توانند از کره مو استفاده کنند؟

به گفته متخصصان، اگر موهای شما اغلب خشک، وز یا شکننده باشد، محصول حالت دهنده بهترین عملکرد را دارد. همچنین برای موهای با تخلخل یا تراکم بالا مفید است. موهای مارپیچ که مثال عالی از کسی است که از استفاده از کره مو سود می برد. موهای بسیار فر که دارای کلاف‌های محکم و گره های زیادی است و معمولاً خشک‌ترین [در میان انواع موها] است. کره های مو می توانند رطوبت بیشتری را که برای حالت دهی و نگهداری روزانه به موهای پیچ خورده نیاز دارند، ببخشند.

وقتی صحبت از افرادی با موهای نازک، پوست سر چرب یا موهای کم تخلخل است، این گروه ها باید از استفاده از کره مو خودداری کنند. زیرا کره مو می تواند تار موهایشان را سنگین کند و باعث افزایش تجمع محصول در پوست سرشان شود. اگر در این دسته موها قرار می گیرید، ممکن است کرم مو برای شما مناسب تر باشد. زیرا کرم موها بیشتر مبتنی بر آب هستند، بنابراین تارهای موی شما همچنان رطوبت را دریافت می کنند بدون اینکه تارهای چرب و شلی برای شما باقی بماند.

کره مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن

هر چند وقت یکبار باید از کره مو استفاده کرد؟

هیچ کس بهتر از شما موهایتان را نمی شناسد! با مقدار کمی شروع کنید (حدود یک سکه یا به اندازه یک قاشق) و آن را در هر قسمت از موهای خود بمالید. پیشنهاد می شود پس از شستشوی مو، کره ی مو را روی موهای مرطوب بمالید. همچنین این گزینه نیز وجود دارد که آن را مستقیماً روی موهای خشک بمالید، اما در مورد میزان استفاده از آن مراقب باشید. کره مو باید در صورت نیاز استفاده شود، اما استفاده روزانه از آن را توصیه نمی‌کنیم، زیرا می‌تواند موهای شما را سنگین کند و به مرور زمان باعث تجمع محصول در سرتان شود.

کره مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن

آیا روش های دیگری برای استفاده از کره مو وجود دارد؟

محبوب ترین روش استفاده از کره مو در پایان روتین مراقبت از مو است، اما می توانید از کره مو به عنوان ماسک قبل از شامپو، نرم کننده مو یا حتی ماسک مو نیز استفاده کنید. کره مو را می توان روی موها نگه داشت یا هر زمان که به آن نیاز داشتید برای حفظ رطوبت، پس از استفاده بشویید.

کره مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن

آیا کره مو بهتر از روغن مو است؟

هر دو محصول مراقبت از مو، وظیفه ی خود را انجام می دهند و ممکن است یکی برای انواع خاصی از مو بهتر از دیگری باشد. این به شما بستگی دارد که ترجیح می دهید از کدام یک برای موهای طبیعی خود استفاده کنید. کره ها و روغن ها دو چیز جداگانه هستند که می توانند برای نتایج متفاوت استفاده شوند.
 کره ها سنگین تر از روغن ها هستند و رطوبت بیشتری را فراهم می کنند. همیشه می‌توانید هنگام انجام کارهای درمانی مو، روغن را به کره‌هایتان اضافه کنید. شما همچنین می توانید از روغن هم برای فرم دادن به پیچ و تاب موها و استایل های طبیعی خود استفاده کنید.

کره مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن

نتیجه گیری

چه موهای فوق العاده خشک داشته باشید و چه موهای پیچ خورده داشته باشید، کره مو می تواند یک مکمل عالی برای روتین مراقبت از موی شما باشد، زیرا می تواند رطوبت را بازگرداند و حالت موهای طبیعی شما را مشخص کند.

* فیلد های ستاره دار الزامی هستند