چگونه مشتری سالن زیبایی را افزایش دهیم؟ جذب و رزرو نوبت مشتری بصورت آنلاین

چگونه مشتری سالن زیبایی را افزایش دهیم؟ جذب و رزرو نوبت مشتری بصورت آنلاین

تاریخ انتشار:1403-03-21

روش های آنلاین افزایش مشتری سالن زیبایی

در ادامه ی مقاله ی پیشین "چگونه در 12 مرحله آسان مشتریان بیشتری را در یک سالن به دست آوریم؟" این آموزش را با همین هدف، در اختیار شما قرار داده ایم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.



چگونه مشتری سالن زیبایی را افزایش دهیم؟ جذب و رزرو نوبت مشتری بصورت آنلاین

1. برای افزایش مشتری از رزرو آنلاین استقبال کنید

  • تصور کنید سالن شما نوبت دهی زیبایی 24 ساعته دارد! - میتوان گفت این جادوی رزرو آنلاین است. این فقط در مورد دانش فنی نیست؛ در مورد ارائه یک راه دسترسی راحت به مشتریان خود برای ارتباط با سالن شما است.
  • با رزرو آنلاین، به مشتریان آزادی برنامه ریزی نوبت گرفتن، در هر زمان و هر مکان را ارائه می دهید. مانند این است که نوبت های خالی سالن را در دستان مشتریان قرار دهید و انتخاب خدمات مورد نظر را برای آنها آسان کنید.
  • و مزایای رزرو آنلاین چیست؟ دردسرهای تلفن و احتمال عدم دسترسی را کاهش می دهد. رزرو آنلاین فقط یک ابزار نیست؛ یک فرصت است که نوبت دهی سالن شما را در دسترس و بدون دردسر برای مشتریان شما نگه می دارد.


نوبت دهی را ساده کنید

رزرو آنلاین آسان سالن زیبایی در هر زمان :
به مشتریان خود اجازه دهید هر زمان که خواستند، 24 ساعت هر روز هفته، نوبت رزرو کنند. رزرو آنلاین مانند این است که سالن شما همیشه باز باشد - برای برنامه های شلوغ سالن عالی است!

آسوده شدن از تماس های تلفنی :
دیگر منتظر تلفن نیستید! مشتریان می توانند خدمات زیبایی موردنیاز خود را انتخاب کنند، زمان را انتخاب کنند و قرار ملاقات های خود را به صورت آنلاین تأیید کنند، همه اینها بدون چت طولانی و تماس های تلفنی امکان پذیر است.

چگونه مشتری سالن زیبایی را افزایش دهیم؟ جذب و رزرو نوبت مشتری بصورت آنلاین

یک پلتفرم کاربر پسند ارائه دهید

ساده و سریع :
مطمئن شوید استفاده از صفحه ی وب سایت شما آسان است. مشتریان باید خدمات را بررسی کنند، لاین زیبایی موردنیازشان را انتخاب کنند و تایم نوبت را فقط با چند کلیک رزرو کنند.

پلتفرمی باشد که اپلیکیشن موبایل داشته باشد :
افراد زیادی از تلفن های خود استفاده می کنند. یک سیستم رزرو آنلاین خوب در گوشی های هوشمند به راحتی کار می کند، بنابراین مشتریان می توانند در هر مکان و زمانی نوبت رزرو کنند. پلتفرم خدمات زیبایی بیوتی میوتی دارای اپلیکیشن موبایل قابل استفاده در گوشی های اندروید و iOS مناسب استفاده ی مشتریان شما میباشد.

چگونه مشتری سالن زیبایی را افزایش دهیم؟ جذب و رزرو نوبت مشتری بصورت آنلاین

مشتری ها بصورت آنی و بلادرنگ بتوانند نوبت رزرو کنند

بلافاصله رزرو کردن نوبت :
مشتریان عاشق رزرو و انجام آنی هستند. به آن‌ها اجازه دهید بازه‌های زمانی خالی نوبت را ببینند و نوبتی متناسب با برنامه‌ زندگیشان بگیرند – سریع و آسان.

نوبت محفوظ شده :
نوبت محفوظ شده به معنای عدم از دست دادن نوبت و اطمینان از نوبت رزرو شده توسط مشتری است. مشتریان می توانند زمانی را انتخاب کنند که برای آنها مناسب است و احتمال فراموشی یا از دست رفتن نوبت رزرو شده را کاهش می دهد. بصورت برد-برد برای مشتری و سالندار!


2. مشتریان را برای سالن زیباییتان،‌ دائمی کنید!

به دست آوردن و کشاندن مشتریان جدید به سالن، فقط شروع کار شما است! کلید موفقیت این است که آنها را به مشتریان دائمی سالن خود تبدیل کنید.
یک استراتژی موثر میخواهید؟ همیشه مشتریان، قرار نوبت بعدی خود را قبل از اینکه حتی به کیف پول خود فکر کنند، برنامه ریزی می کنند! در حالی که مشتریان ممکن است برای انتخاب زمان برای نوبت آینده، تحت فشار باشند، یک لحظه وقت گذاشتن شما برای مطمئن کردن و تایم دادن به مشتریان برای نوبت بعدی آن ها، وفاداری مشتریانتان را تضمین می کند!

چگونه مشتری سالن زیبایی را افزایش دهیم؟ جذب و رزرو نوبت مشتری بصورت آنلاین

چرا حفظ مشتریان دائمی بسیار مهم است؟

همه تلاش ها، در مورد تضمین یک جریان درآمد ثابت برای سالن شما است. به‌جای اینکه بلافاصله پس از انجام دادن کار مشتری، به توصیه‌های خود در خصوص خدماتی که برایشان انجام دادید بپردازید، تمرکز را بر روی اطمینان از نوبت بعدی و برگشت آنها به سالن قرار دهید. این رویکرد مشتری محور باعث ایجاد اعتماد می شود و آنها را برای مدت طولانی،‌ هربار به سالن شما برمی گرداند.

برای اینکه این فرآیند،‌هماهنگ و دائمی شود، از نرم افزارهای پیشرفته برای نوبت دهی های سالن استفاده کنید. به عنوان مثال، اپلیکیشن بیوتی میوتی نه تنها به برنامه‌ریزی نوبت های آینده کمک می‌کند و به مشتریان شما اجازه می‌دهد به راحتی نوبت های مکرر را برنامه‌ریزی کنند، بلکه یادآوری‌های مفیدی برای نوبت ها ارائه می‌دهد. این نرم افزار مانند داشتن یک دستیار سالن شخصی است که به مشتریان شما اطمینان می‌دهد که هرگز از کارهای زیبایی خود غافل نخواهند شد.

چگونه مشتری سالن زیبایی را افزایش دهیم؟ جذب و رزرو نوبت مشتری بصورت آنلاین

3. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

رسانه های اجتماعی روشی ارزشمند و ارزان برای جذب مشتریان جدید به سالن زیبایی شما هستند. سوشال مدیا فرصت هایی را برای ارتباط با مخاطبان بیشتری از مشتریان بالقوه فراهم می کند.

همچنین فرصتی عالی برای نمایش نمونه کار و ارائه تبلیغات فراهم می کند. با استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی، سالن ها می توانند با مشتریان بسیاری تعامل داشته و مشتریان جدید را جذب کنند.

چگونه مشتری سالن زیبایی را افزایش دهیم؟ جذب و رزرو نوبت مشتری بصورت آنلاین

چگونه می توانید از رسانه های اجتماعی برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید؟

  • تا جایی که می‌توانید به‌روز باشید، در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی حساب ایجاد کنید.
  • حساب های رسانه های اجتماعی را برای عموم باز نگه دارید تا به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید. اما مراقب به اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی باشید.
  • اطمینان حاصل کنید که پروفایلتان دارای اطلاعات تجاری صحیح است. پست های منظمی بسازید، این کار را حداقل سه بار در هفته انجام دهید.
  • امکان پست کردن تصاویر، پیشنهادات یا هر چیز جدیدی که در مورد سالن های زیبایی وجود دارد یا مقالاتی در مورد صنعت مد و زیبایی یا جامعه، پست کنید.
  • اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید که نشان دهنده ی پاسخگویی شما است و با مشتریان ارتباط برقرار می کند. کاربران رسانه‌های اجتماعی وقتی کسب‌وکارها به آنها پاسخ می‌دهند، از آن استقبال می‌کنند.
  • اگر مشتریان از خدماتی که به صورت آنلاین از شما دریافت می کنند راضی هستند، احتمالاً کسب و کارتان را به دیگران توصیه می کنند. پس سعی کنید به نظرات یا سوالاتشان پاسخ دهید. خدمات آنلاین خوب به مشتریان، می تواند شهرت خوبی ایجاد کند و ارجاعات را افزایش دهد.
  • یکی از جنبه های مهم رسانه های اجتماعی هشتگ ها هستند. هشتگ ها پست ها را به مضامین و موضوعات دسته بندی می کنند. هشتگ ها به عنوان راهی برای ارجاع متقابل محتوا با سایر پست های دارای همان هشتگ هایی که شما استفاده کرده اید، عمل می کنند.
  • استفاده از هشتگ های محبوب باعث می شود افراد بیشتری پست های شما را ببینند. به حساب ها و پست های رسانه های اجتماعی سالن های دیگر نگاه کنید تا ببینید از چه هشتگ هایی استفاده می کنند.
  • یکی دیگر از روش های رایج بازاریابی در شبکه های اجتماعی، قرعه کشی است! از مردم بخواهید که صفحه ی سالن شما را دنبال کنند، عکس های آن را به اشتراک بگذارند و سالن را تگ کنند تا بتوانند در قرعه کشی شما شرکت کنند تا شانسی برای برنده شدن داشته باشند. این رشد فالوور را افزایش می دهد و می تواند مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کند.


چگونه مشتری سالن زیبایی را افزایش دهیم؟ جذب و رزرو نوبت مشتری بصورت آنلاین

4. کار خود را به رخ بکشید و شو آف کنید!

به اشتراک گذاشتن تصاویر از نمونه کارتان نیز یک استراتژی بازاریابی سالن عالی است؛ که به شما کمک می کند مشتریان بیشتری جذب کنید. تصاویر را می توان در حساب های رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، وب سایت های تبلیغ مخصوص سالن های زیبایی مانند بیوتی میوتی یا یک بیلبورد قرار داد.

برجسته کردن استعداد خود با ساخت پست های قبل و بعد از خدمات زیبایی، راهی عالی برای جذب مشتریان بیشتر و معرفی بیشتر سالن است. با این حال، فراموش نکنید که از مشتریان برای گرفتن عکس های قبل و بعد از خدمات، اجازه بگیرید. یا یکی از اعضای خانواده و دوستان را مدل قرار دهید.

مهارت های خاص و یونیک خود را با تصاویر به نمایش بگذارید. به عنوان مثال، بسیاری از آرایشگران برای کوتاه کردن موهای فر با مشکل مواجه هستند. اگر این چیزی است که در آن عالی و حرفه ای هستید، با به اشتراک گذاشتن تصاویر آن، به دنیا اطلاع دهید!

استراتژی دیگر ساخت طراحی دیوار سلفی در سالن است. مشتریان با تصاویر سرگرم کننده ای که از خود با پس زمینه ی دیوار سلفی سالن شما می گیرند، اخبار سالن را پخش می کنند. سپس، جایزه هایی را برای ارسال تصاویر گرفته شده در سالن زیباییتان، برای مشتریان ایجاد کنید. یکی از راه های انجام این کار، برگزاری مسابقه هشتگ ماهانه با اسم سالن شما است.

چگونه مشتری سالن زیبایی را افزایش دهیم؟ جذب و رزرو نوبت مشتری بصورت آنلاین

5. نظرات آنلاین را دریافت کنید

نظرسنجی های آنلاین می تواند یک کسب و کار را بسازد یا شکست دهد! حدود 98 درصد از مصرف کنندگان قبل از بازدید و استفاده از یک کسب و کار، نظرات دیگران را می خوانند.

این نظرات بر تصمیمات کسانی که آنها را می خوانند تأثیر می گذارند. افراد جدید، نظرات مشتریان سابق سالن. را به عنوان توصیه های شخصی می بینند که نظرسنجی ها را بسیار مهم می کند.

نظرهای آنلاین مثبت به سالن کمک می کند تا در ذهن مشتریان جدید و بالقوه اعتماد ایجاد شود و آنها را جذب کند. آنها همچنین صحت سالن زیبایی را ارائه می دهند.

برای انجام این کار نیازی به زحمت زیادی نیست! - همیشه می توانید از مشتریان خود بخواهید که به صورت آنلاین نظراتشان را بنویسند. حتی اگر از هر ده مشتری یکی نظری بنویسد، این برای ایجاد شهرت سالن شما کافی است.

چگونه مشتری سالن زیبایی را افزایش دهیم؟ جذب و رزرو نوبت مشتری بصورت آنلاین

با این حال، دریافت نظرات تنها نیمی از رقابت است. سالن ها همچنین باید تلاش کنند تا نظرات منفی را محدود کنند. البته غیرممکن است که هرگز نقد منفی دریافت نکنید. با کار تیمی خوب، سالن می تواند خدمات عالی به مشتریان ارائه دهد. همین امر مشتریان را خوشحال می کند و احتمال بیشتری برای نوشتن نظر مثبت وجود دارد.

 با ما برای ارائه ی پیشنهادات جدید و راهکارهای افزایش مشتری سالن زیباییتان همراه باشید.


* فیلد های ستاره دار الزامی هستند