چرا باید بعد از حمام روتین پوستی رفت؟

چرا باید بعد از حمام روتین پوستی رفت؟

تاریخ انتشار:1403-06-26

روتین پوستی بخشی از ترند زیبایی این روزهاست. خیلی از ما ها هم دوست داریم بدونیم چطوری از پوستمون مراقبت کنیم برای همین دنباله رو این ترند هستیم. حالا اینجا قراره به یه بخشی از ترند روتین پوستی اشاره کنیم که کمتر بهش پرداخته شده. موضوع این مقاله درباره روتین پوستی بعد از حمامه.

معمولا بعد از حمام یه سری لوسیون و کرم مرطوب کننده می‌زنیم ولی روتین پوستی درست و حسابی توی این سال‌ها و با توجه به انواع آلودگی‌ها نیاز اساسی بدن خانم‌هاست.


چرا باید بعد از حمام روتین پوستی رفت؟

چرا روتین پوستی بعد از حمام؟

بذارین براتون ماجرا رو باز کنم. وقتی می‌ریم حمام از آب داغ و گرم استفاده می‌کنیم. سرمون رو هم با شامپو می‌شوریم. حالا این دو مورد هر کدوم به تنهایی دوتا تاثیر جانبی منفی دارن. آب داغ باعث می‌شه که منافذ باز بشن و در نهایت یه سری لک و کک و مک روی پوستمون به وجود بیاد. البته طبیعتا آب داغ به تنهایی همچین اثری نداره اما روی سریع‌تر شدن روندش تاثیر زیادی داره. 

مورد دوم هم شسته شدن سرمون با شامپو بود. به طور کلی وقتی سرمون رو می‌شوریم تمام آلودگی‌های سر و چربی‌های اون یک بار از روی صورتمون می‌گذرن. این باعث می‌شه بعضی از اون آلودگی‌ها با کمک آب داغی که منافذ رو باز کرده روی پوست صورت بشینن. 

سوال مهم و اساسی اینجا اینه که اگه آب داغ اینقدر بده پس از آب سرد استفاده کنیم؟ جواب منفیه. آب سرد هم به خودی خود مشکلاتی برای پوست و بدن ایجاد می‌کنه. بهترین کار اینه که آب ولرم باشه. 

خب بعد از اینکه بخش آب حل شد حالا نوبت آلودگی‌هاست. این آلودگی‌هایی که روی صورت می‌شینه رو با روتین پوستی و اسکراب از بین می‌بریم. 

اسکراب صورت رو باید بعد از حموم و زمانی که روتین موها تموم شد انجام بدین. این نکته رو هم فراموش نکنین که حتما بعد از تموم شدن کارتون یه ماسک صورت هم بذارین. ماسک صورتی که قبل از حموم و برای روتین روزانه استفاده کردین در این مورد خاص کارایی نداره. پس حتما یه بعد از حمام روی صورتتون یه ماسک جدید بذارین. 


با این کارها می‌تونین یه پوست شاداب و جوون داشته باشین. اگه با این کارها هنوز هم نیاز داشتین به پوستتون برسین کافیه یه سالن زیبایی رزرو کنین و ازش کمک بگیرین. رزرو سالن زیبایی هم با بیوتی میوتی و نرم افزارش خیلی راحت شده. کافیه به سایت برین و نرم افزار رو دانلود کنین و دنبال یه سالن مناسب بگردین. 

* فیلد های ستاره دار الزامی هستند