چرا آبرسانی به موهای دکلره شده مهمه؟

چرا آبرسانی به موهای دکلره شده مهمه؟

تاریخ انتشار:1403-05-27

چرا آبرسانی به موهای دکلره شده مهمه؟

اگر به رنگ کردن موهاتون علاقه دارید حتما می‌دونید مراقبت‌های بعد از دکلره یا ‌‌ bleeching چقدر مهمه. رنگ مویی که انتخاب کردید چه روشن باشه چه تیره به مراقبت نیاز داره. پس خوبه که با روش‌های مراقبتی آشنا باشید. یکی از کارهای خیلی مهمی که باید انجام بشه آبرسانی یا هیدراته کردن موهاست. آبرسانی می‌تونه با روغن‌ها یا یک سری ماسک موها باشه.

روغن‌ها

روغن نارگیل یکی از بهترین و معروف‌ترین روغن‌هایی هست که قطعا اسمش به گوش شما هم خورده. این روغن رو نباید زیاد استفاده کرد و سه یا چهار قطره روغن نارگیل برای نوک موها کافیه. روغن بادام منبع غنی ویتامین E هست. چند قطره از این روغن برای موهای کوتاه کافیه. اگر موهای شما بلنده بهتره کمی بیشتر از این روغن استفاده کنید. اگر بتونید قبل از بیرون رفتن یکم از این روغن به موهاتون بزنید شفافیت موها زیر نور آفتاب بیشتر می‌شه.

آخرین پیشنادمون هم برای آبرسانی به موها استفاده از روغن آرگانه. روغن آرگان خاصیت خیلی زیادی داره. اگر کمی از این روغن رو به دنباله موها بزنید می‌شه به راحتی آبرسانی به مو رو تضمین کرد. این روغن‌ها نباید زیاده از حد استفاده بشن. شما نباید بیشتر از چند قطره استفاده کنید. در کنار این موضوع، باید حواستون باشه که این روغن‌ها بهتره به ریشه موی شما نرسه. اگر چندباری به ریشه بخوره قطعا ایرادی نداره ولی سعی کنید این روغن‌ها رو به دنباله موها بزنید.

چرا آبرسانی به موهای دکلره شده مهمه؟

ماسک مو

ماسک مو یه محصول آرایشی بهداشتی خیلی کارآمده. هم می‌شه یک سری از ماسک‌ها رو توی خونه درست کرد هم از بیرون خرید. مواد نگهدارنده‌ محصولات شرکتی داخل ماسک موی خونگی نیست برای همین بهتره هر بار ماسک جدید درست کنید. یک نکته مهم دیگه هم اینه که ماسک موهای خونگی رو بیشتر از سه بار در هفته استفاده نکنید. یکی از ماسک‌های خوب که هم مناسب موی وز شده‌ست هم برای کف سر خوبه ماسک سرکه سیبه. شاید تعجب کنید که چرا سرکه؟ سکه خودش موها رو وز می‌کنه!

اگه یک و نیم فنجون آب جوش با دو سه قطره سرکه سیب و چهار قطره اسانس روغنی رو باهم مخلوط کنید یه ترکیب خوب می‌شه. این ماسک مو رو می‌تونید هفته‌ای یک بار استفاده کنید. پوست کف سرتون رو حسابی تقویت می‌کنه. اسانس روغنی که داخلشه هم وزی موها رو می‌گیره. اگر از این ماسک نتیجه نگرفتید می‌تونید ماسک پیشنهادی شماره دو رو امتحان کنید. این ماسک مختص کسانیه که موهاشون دیر رطوبت رو جذب می‌کنه و همیشه با آبرسانی مشکل دارند.

یک موز، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری شیر نارگیل و یک مخلوط‌کن بیارید کنار دستتون. اول از همه موز رو داخل مخلوط‌کن کامل هم بزنید بعد کم کم روغن زیتون رو بهش اضافه کنید. در آخر هم شیر نارگیل رو هم اضافه کنید. این ترکیب رو بذارید ده دقیقه بمونه تا خوب جا بیفته بعد به موهاتون بزنید.

استفاده ترکیبی از این روغن‌ها و ماسک‌ها رو بدون دستور آرایشگرتون توصیه نمی‌کنیم. اما اگر خود ماسک مو و روغن رو جداگانه و در دفعات مختلف استفاده کنید قطعا میزان آبرسانی به موهاتون بیشتر می‌شه. در نهایت هم وزی و خشکی موهاتون کم می‌شه.

نظرات شما

Sensitivelady
1403-05-31

من ماسک دومیه رو سه روزه می‌زنم خوب بوده. چقدر بزنمش کلا که تاثیر خوبی داشته باشه؟

Faride
1403-05-31

عالی بود مطالبتون من روغن نارگیل میزنم به موهام خیلییی خوبه

* فیلد های ستاره دار الزامی هستند