ترفندهای نگهداری از موی فر

ترفندهای نگهداری از موی فر

تاریخ انتشار:1402-07-17

چگونه از موی فر نگهداری کنیم؟

خانم‌هایی که موهای فر دارند، بخوبی میدانند که نگهداری موهای فر، هم از نظر زیبایی و هم سلامت، بسیار سخت میباشد!
اگر موهای فر دارید و در مراقبت از آن‌ها دچار مشکل شده‌اید؛ این مقاله را برای داشتن موهای فر سالم و زیبا حتما مطالعه کنید.



ترفندهای نگهداری از موی فر

در شانه کردن موی فر بیشتر دقت کنید

شانه کردن موهایتان را از قسمت پایین آن شروع کنید تا ابتدا گره‌های پایین مو را باز کنید، سپس از بالای موها شانه را بکشید، به این ترتیب  راحت‌تر موهایتان شانه میشود.

از شانه‌ی دندانه درشت استفاده کنید، برس مناسب موی فر نمیباشد

اگر میخواهید موهای فرتان، وز نشود و هنگام شانه کشیدن در قسمتهای گره خورده یا به هم پیچیده، از ریشه کنده نشود باید از شانه‌های دندانه درشت استفاده کنید. شانه‌های دندانه درشت به صورت ملایم گره‌ها را گشوده و حالت فر طبیعی موهایتان را خراب نمیکند.

جنس بالش در سلامت موهای فر بسیار اهمیت دارد

بهتر است هر چه زودتر روبالشی پنبه‌ای خود را با جنس ساتن یا ابریشم عوض کنید زیرا روبالشی پنبه‌ای باعث گره خوردن و وز شدن موهای فر خواهد شد و رطوبت موهایتان حفظ میشود.

موهای فر را با آب سرد بشویید

اگر میخواهید بعد از حمام موهایتان وز نشود آن‌ها را با آب سرد بشویید! آب سرد باعث بسته شدن کوتیکول‌های مو و به دام انداختن رطوبت مو میشود.

موهای خود را سعی کنید حداقل یک بار در هفته بشویید

اگر موی فر و به خصوص کم پشت دارید باید آن‌ها را بیشتر بشویید، این نوع موها سریع چرب شده و به هم میچسبد، زود به زود شستن موهای فر کم پشت باعث همیشه حجیم دیده شدن آن میشود. .اما اگر تار موهای شما ضخیم است میتوانید دیرتر آن ها را بشویید

* فیلد های ستاره دار الزامی هستند