مراقبت از مو قبل و بعد از دکلره

مراقبت از مو قبل و بعد از دکلره

تاریخ انتشار:1402-07-18

چه مراقبت هایی بعد از دکلره ی مو لازم است؟

امروزه روشن کردن مو بین خانم‌ها طرفداران بسیاری دارد. برای رنگ کردن و روشن کردن موها به دکلره احتیاج داریم. اما متاسفانه دکلره باعث آسیب رساندن و نازک شدن و گاهی موجب سوختن موها میشود.


مراقبت از مو قبل و بعد از دکلره

 چه نکاتی را باید برای مراقبت از موی دکلره رعایت کرد؟

سعی کنید تا جای ممکن از سفید کردن انتها و همچنین ریشه‌ی موهایتان خودداری کنید. 
بهتراست قبل از دکلره به ترمیم موهایتان اقدام کنید تا آسیب کمتری ببیند. اگر ضعیف و شکننده بودن موهایتان دلایلی مانند بیماری‌های زمینه‌ای یا کمبود ویتامین‌ها در بدنتان ندارد، از سرم‌های مغزی و ماسک مو های آب رسان و روغن تراپی های مکرر، پیش از دکلره استفاده کنید.

 چگونه بفهمیم به دکلره حساسیت داریم؟

حتما قبل از آنکه کل موهایتان را به دکلره آغشته کرده و از نتیجه‌ی آن غافلگیر شوید، ابتدا قسمت کوچکی از موهایتان را دکلره کنید، اینگونه هم از حساسیتتان به دکلره آگاه خواهید شد هم با رنگ کردن همان قسمت کوچک دکلره شده متوجه میشوید که چه رنگمویی برایتان مناسب است و در انتهای کار از رنگ کل موهایتان پشیمان نخواهید شد.

مراقبت از مو قبل و بعد از دکلره

از چه محصولاتی برای نگهداری بعد از دکلره استفاده کنیم؟

دکلره باعث از بین رفتن پروتئین موها خواهد شد. دلیل خشکی و بی حالتی موها بعد از دکلره هم از بین رفتن پروتئین مو است. پس نیاز است از محصولات دارای مواد پروتئین مانند ماسک موها، سرم مو و شامپوهای پروتئینی استفاده کرد.

روغن آرگان توانایی آبرسانی و تقویت بالایی دارد، بعد از حمام کمی روغن آرگان به موهایتان بزنید و سپس سشوار بکشید. به صورت کلی در استفاده از هر نوع روغنی برای موهایتان غافل نشوید.

کره‌ی مو را هم فراموش نکنید که به میزان زیادی باعث ترمیم بافت موهای آسیب دیده‌ی شما میشود.

مراقبت از مو قبل و بعد از دکلره

شستن و شانه کردن موی دکلره شده چگونه است؟

اگر موهایتان را تاکنون دکلره کرده باشید حتما میدانید که موی دکلره شده شدیدا مستعد گره خوردن و کنده شدن هنگام شانه کشیدن است، پس تا حد ممکن موهایتان را هنگامی که خیس و مرطوب است شانه کنید. از به کار بردن شانه‌ی دندانه درشت یا برس خیس غافل نشوید.

بعد از دکلره فولیکول‌های موهایتان از بین میروند، بهتر است موهای خود را نسبت به قبل از دکلره کردن، کمتر بشویید تا فولیکول‌های موهایتان فرصت بیشتری برای ترمیم و بازسازی خود داشته باشند،

سعی کنید از ابزارهای حرارتی به دفعات کمتری استفاده کنید و اجازه دهید ساقه موهایتان در هوای آزاد خشک شود این کار باعث  سریعتر ترمیم شدن فولیکول‌های موهایتان میشود.

* فیلد های ستاره دار الزامی هستند