بهداشت وسایل در آرایشگاه‌های زنانه

بهداشت وسایل در آرایشگاه‌های زنانه

تاریخ انتشار:1402-08-01

رعایت بهداشت وسایل در آرایشگاه زنانه

همانطور که همه‌ی ما در سالن‌های زیبایی از نزدیک هم شاهد آن بوده‌ایم، اهمیت رعایت بهداشت آرایشگران و ابزار آرایشگاهی میباشد.

بهداشت وسایل در آرایشگاه‌های زنانه

 بهداشت پیشبند آرایشگری

رعایت بهداشت پیش‌بند که برای مشتری استفاده میشود، از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کرد.
همیشه دیده‌ایم که از یک پیشبند برای چند مشتری استفاده میشود، به این ترتیب خطر انتقال بیماری‌های پوست و مو مخصوصا در قسمتی که پیشبند دور گردن بسته میشود وجود دارد. راه حل این مشکل استفاده از چسب‌های مخصوص دور گردن میباشد که از تماس مستقیم پیش بند با پوست گردن جلوگیری میکند.

بهترین ضدعفونی کننده وسایل آرایشگری برای جلوگیری از انتقال بیماری

هنگامی که وسایل آرایشگری مثل قیچی و تیغ و ... به خون مشتریان آلوده شود، بهترین روش ضدعفونی کردن آن در صورتیکه به  زخم و یا خون آغشته شده باشد، استفاده از حرارت مستقیم است ( حداقل به مدت  سی تا شصت ثانیه) با چراغ الکلی، تا جایی که وسیله کاملا داغ شود. 
اما در حالت کلی برای ضدعفونی وسایل آرایشگری از ضدعفونی کننده‌های مجاز میتوان استفاده کرد.

انتقال بیماری ها در محیط آرایشگاه و وسایل آرایشگری

مشتری های بسیاری در روز برای استفاده از خدمات آرایشگری به سالن های زیبایی مراجعه میکنند، که برای بیشترشان تقریبا از وسایل آرایشگری مشترکی استفاده میشود، پس در صورتیکه یکی از مشتریان مبتلا به بیماری های خاصی مانند بیماری های پوستی یا ویروسی و .... باشد، ممکن است تعداد زیادی از دیگر مشتریان را نیز مبتلا کند.
در بسیاری از موارد ممکن است خود بیمار از بیماری پنهانش اطلاعی نداشته باشد که آرایشگر در صورت تشخیص و مشاهده هر گونه بیماری وظیفه دارد بیمار را مطلع کرده و از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری کند.

* فیلد های ستاره دار الزامی هستند