چگونه آرایشگر مناسب برای سالن زیبایی استخدام کنیم؟

چگونه آرایشگر مناسب برای سالن زیبایی استخدام کنیم؟

تاریخ انتشار:1403-02-30

راهنمای کامل استخدام سالن: چگونه آرایشگران برتر را استخدام کنیم؟

آیا به دنبال استخدام بهترین استعدادها برای آرایشگاه خود هستید؟ استخدام برای سالن زیبایی می تواند یک چالش باشد، زیرا شما به دنبال کاندید مناسبی هستید که تمام نیازهای شما را برآورده کند، مهارت های ارتباطی عالی با مشتریان و همچنین شخصیتی نشاط آور داشته باشد.

قبل از ارسال آگهی استخدام به وبسایتی، مطمئن شوید که برنامه ای با هدف مشخص دارید و برای مصاحبه ها آماده هستید. شما صدها رزومه را مرور خواهید کرد و اکثر آنها شبیه به هم خواهند بود. پس چگونه تصمیم می گیرید که کدام فرد را استخدام کنید؟

شما میتوانید با درخواست از افرادی که به آنها اعتماد دارید شروع کنید: خانواده، دوستان و همکاران و همچنین از پروفایل های رسانه های اجتماعی خود برای دسترسی به جویندگان کار در منطقه خود استفاده کنید. در نهایت، به دنبال استخدام خود از مدارس آرایشی یا نمایشگاه های تجاری آرایشی که به آن ها سر میزنید، باشید.

برای کشف بهترین نکات استخدام سالن زیبایی و نحوه پیدا کردن کاندیدای مناسب برای این شغل، ادامه مطلب را بخوانید.



چگونه آرایشگر مناسب برای سالن زیبایی استخدام کنیم؟

بدانید به دنبال چه هستید!

برای استخدام موفقیت آمیز سالن، صاحبان و مدیران سالن باید مشخص کنند که دقیقاً به دنبال چه چیزی در یک کاندیدای استخدامی هستند. تجربه، گواهینامه‌ها و مهارت‌های جویندگان کار باید برایشان مهم باشد؛ اما مهارت‌های ارتباطی، شخصیت و اخلاق کاری کاندیدای استخدامی نیز برای این شغل، ضروری است.

وقتی یک آگهی شغلی می نویسید، نوع آرتیستی را که برای هر کدام از لاین های زیبایی می خواهید استخدام کنید، تصور کنید. شما احتمالاً فردی با ذهنیت مثبت می خواهید که می داند چگونه با مشتریان و همکاران صحبت کند، اما همچنین یک آرایشگر عالی هم باشد.


شرح شغل را مفصل بنویسید

شرح شغلی که برای آگهی شغلی می نویسید می تواند روند استخدام سالن زیبایی شما را مختل کند. شرح شغلی که برای یافتن میکاپ آرتیست مینویسید، اولین چیزی است که متقاضیان می خوانند، بنابراین مطمئن شوید که به اندازه کافی دقیق است تا از کاندیداهای شغلی اشتباه جلوگیری کنید.

شامل عنوان شغلی، الزامات و وظایف اصلی، مهارت های ترجیحی، تجربه و حقوق و دستمزد برای این موقعیت است. سپس، شرح شغل را به صورت آنلاین، روی شیشه سالن خود بچسبانید و به دوستان و خانواده خود بگویید.


از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند تا جویندگان شغلی موردنظر خود را جذب کنید اگر تا قبل از این روش، نمی توانستید آن ها را بیابید. اگر یک صفحه اجتماعی با طرفداران و تعداد فالوورهای زیادی دارید، ارسال یک آگهی شغلی راهی عالی برای انتشار اخبار در مورد سالن خود و احتمالاً یافتن بهترین گزینه است.

آگهی شغلی را در صفحه ی سالن زیبایی خود قرار دهید و از کارمندان خود بخواهید پست را در پروفایل خود به اشتراک بگذارند. اگر می توانید، تبلیغات پولی انجام دهید تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید.

همچنین می توانید یک پست ویژه برای آگهی کار ایجاد کنید یا آن را در استوری ها ارسال کنید. تبلیغات و آگهی های اینچنینی می توانند به شما کمک کنند تا مخاطبان خاصی مانند آرایشگران شهر یا محله خود را نیز هدف قرار دهید.

چگونه آرایشگر مناسب برای سالن زیبایی استخدام کنیم؟

به توصیه ها و معرفی های نزدیکان، اهمیت دهید

گاهی اوقات، بهترین کارمندان سالن زیبایی از طرف خانواده، دوستان و حتی مشتریان سالن شما معرفی می شوند. قبل از ارسال یک آگهی شغلی در روزنامه محلی یا صفحه ی اجتماعی آنلاین خود، از افرادی که می شناسید و به آنها اعتماد دارید بپرسید که آیا کسی را می شناسند که مناسب باشد یا خیر.

کارمندان سالن شما منبع عالی دیگری برای موردهای شغلی بالقوه هستند. شاید آنها کسی را می شناسند که به طور فعال به دنبال کار است. آنها می توانند اطلاعات اولیه در مورد مهارت ها و شخصیت فرد را به شما بگویند تا بدانید انتظارات شما را برآورده میکنند یاخیر.

این یک راه موثر برای صرفه جویی در زمان و عدم نیاز به بررسی رزومه های ناکافی است. به این افراد بگویید به دنبال چه مهارت ها و تخصص هایی هستید تا بتوانند بهترین فرد را برای این کار به شما پیشنهاد کنند.


به دنبال استعدادها در رویدادها (ایونت ها) و مدارس زیبایی بگردید

رویدادهای شبکه (ایونت نتورک ها)، نمایشگاه‌های تجاری و کارگاه‌های آموزش زیبایی، مکان هایی عالی برای جستجوی استعدادهای تازه هستند. در همین فضاها، می توانید با سایر متخصصان در زمینه خود ارتباط برقرار کنید و از آنها توصیه و راهنمایی هایی نیز بخواهید. شما همچنین مستقیما می توانید به آرایشگرانی که در این ایونت ها حضور پیدا کرده اند؛ مراجعه کنید و از آنها بپرسید که آیا علاقه مند به کار با شما هستند یا خیر.

مدارس آرایشی و بهداشتی، راه دیگری برای جستجوی کارمندان بعدی شما هستند. فارغ التحصیلان با کمال میل یک دوره کارآموزی یا کار داوطلبانه را می پذیرند و می توانید بدون ریسک زیاد، ببینید و ارزیابی کنید که چگونه هستند.

به خاطر داشته باشید که فارغ التحصیلان دانشکده زیبایی یا دوره دیده های آموزشگاه های زیبایی، از نظر کار عملی مبتدی هستند. شما باید آنها را آموزش دهید، توضیح دهید که سالن شما چگونه کارها را انجام می دهد و از آنها چه انتظاری میرود که در سالن شما انجام دهند.

از سوی دیگر، اگر آنها تجربه خوبی در سالن شما به دست بیاورند، شما یک کارمند کاملا آماده و متعهد خواهید داشت که آماده است شما و مشتریانتان را شگفت زده کند!

چگونه آرایشگر مناسب برای سالن زیبایی استخدام کنیم؟

برای فرآیند مصاحبه آماده شوید

استخدام آرایشگر کار سختی است؛ شما باید مسئولیت های اتفاقات آینده ی سالن را در قبال انتخاب آرایشگری که میکنید، به عهده بگیرید؛ پس باید بهترین شخص مناسب برای این کار را پیدا کنید. فرآیند مصاحبه می تواند انرژی گیر و وقت گیر باشد، بنابراین مطمئن شوید که دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید.

همچنین باید برای شناسایی رزومه های جعلی و مصاحبه شوندگانی که تجربه کاری خود را بزرگ جلوه میدهند و فقط رزومه خود را زیبا می کنند، آماده باشید. هنگامی که کانیدهای برتر خود را محدود کردید، قبل از ادامه، یک بررسی کامل پیشینه نیز انجام دهید.
اگر می‌خواهید مهارت‌های آن‌ها را در عمل ببینید، از آن‌ها بخواهید آنچه را که میدانند بر روی یک مانکن آموزشی، به شما نشان دهند. در اینجا، می‌توانید تکنیک، سرعت، مهارت‌ها و استعداد آنها را ببینید و تصمیم بگیرید که آیا دقیقاً همان چیزی هستند که می‌خواهید؟

چگونه آرایشگر مناسب برای سالن زیبایی استخدام کنیم؟

یک دوره استخدام آزمایشی را در نظر بگیرید

در صورت امکان، 3 کاندید برتر را برای یک دوره آزمایشی استخدام کنید تا ببینید آیا مناسب هستند یا خیر. وظایف مشابه یا متفاوتی را به آنها بدهید تا ببینید چه کسی به بهترین شکل از عهده آنها برمی آید.

همچنین، چند مانکن آماده کنید و از آنها بخواهید قبل از اینکه اجازه دهید روی مشتریان کار کنند، موهای مانکن را کوتاه یا حالت دهند یا اقدامات زیبایی دیگر انجام دهند. این فرآیند به شما امکان می‌دهد رفتار نامزد، تناسب آنها با سالن و سایر استایلیست‌ها و اینکه آیا آنها بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهند یا خیر را تجزیه و تحلیل کنید.

هنگامی که تصمیم نهایی را برای استخدام گرفتید، یک کارفرمای صادق باشید و به نیروی جدید حقوق مناسب، شرایط کاری و فرهنگ کاری مثبت پیشنهاد دهید. این روش به او انگیزه می دهد تا تمام انرژی و دانش خود را به سالن شما اختصاص دهد تا شما نیز از جابجایی و تکرار مجدد روند استخدام آسوده باشید.

چگونه آرایشگر مناسب برای سالن زیبایی استخدام کنیم؟

از نکات ذکر شده برای استخدام سالن زیبایی و یافتن بهترین نیروی بعدی خود استفاده کنید

استخدام نیروهای جدید برای سالن شما، یک فرآیند چالش برانگیز و وقت گیر برای صاحب سالن و کاندیداها است. این نکات استخدام سالن به شما کمک می کند تا از این چالش عبور کنید و بهترین فرد را برای این کار جذب کنید.

اکنون که نیروی مناسب برای سالن خود را پیدا کرده اید، به او کمک کنید تا در نقش جدید خود جا بیفتد و برتری پیدا کند. این مقاله را بخوانید تا ببینید چگونه می توانید عملکرد کارکنان خود را افزایش دهید و روند خدمات دهی خود را به مشتریان سالن زیبایی، بهبود بخشید.


* فیلد های ستاره دار الزامی هستند