روش ساخت صابون دست ساز

روش ساخت صابون دست ساز

تاریخ انتشار:1403-01-14

روش ساخت صابون دست‌ساز با مواد طبیعی: راهنمای کامل برای ساخت صابون‌های زیبا و مفید

شما از صابون دستساز خودتان، میتوانید به عنوان هدیه‌ای زیبا و تزیین شده به عزیزانتان استفاده کنید.

ساخت صابون دستساز در این مقاله، به شما این امکان را می دهد که ساخت صابون را آزمایش و امتحان کنید و از آن لذت ببرید و در عین حال بسیاری از مراحل پیچیده تر ساخت صابون دست ساز را دور بزنید. شما مجبور نیستید وسایل اضافی زیادی بخرید یا بسازید و حتی می‌توانید صابون‌های ساده خسته‌کننده‌ای را که ممکن است قبلاً در کابینت داروی خود داشته باشید را توسط این آموزش تغییر داده و تنوعی بدهید. این صابون های دستساز، ظاهر طبیعی تری نسبت به صابون فرآوری شده معمولی دارند.


روش ساخت صابون دست ساز

لوازم اولیه برای ساخت صابون آسیابی دستساز

  • 3 تکه صابون سفید ساده بدون عطر
  • کاسه استیل یا شیشه ای ضد زنگ
  • رنده بزرگ
  • آب یا شیر نارگیل
  • قابلمه کوچک
  • قاشق چوبی
  • افزودنی ها (روغن‌های ضروری دلخواهتان، روغن معطر طبیعی، بلغور جو دوسر کلوئیدی، دانه های جوجوبا، اسطوخودوس و ...)
  • ظروف پلاستیکی یا قالب های آب نبات
  • توری های فر


دستورالعمل ساخت صابون آسیابی دستساز

روش ساخت صابون دست ساز

1. صابون را رنده کنید

روی یک کاسه استیل یا شیشه ای، نوارهایی که از صابون برش دادید را رنده یا خرد کنید. تا حدود 2 فنجان صابون رنده شده داشته باشید.


روش ساخت صابون دست ساز

2. صابون را ذوب کنید.

1/2 فنجان آب یا شیر نارگیل (که ممکن است از نظر قوام، صابون نرم‌تری را ایجاد کند) به تکه‌های داخل کاسه اضافه کنید - فقط به اندازه‌ای مایع بریزید که برای خیس شدن تکه‌ها کافی باشد. (اگر از مایع بیش از حد استفاده می کنید، فقط باید مدت بیشتری صبر کنید تا صابون خوب شده و خودش را بگیرد - مرحله 6 را ببینید.) کاسه استیل حاوی صابون های رنده شده و آب را روی یک قابلمه‌ای که در آن آب ریخته و روی حرارت گذاشته اید، قرار دهید تا یک دیگ دوبل ایجاد شود. روی حرارت متوسط ​​رو به کم، مرتب و به آرامی با قاشق چوبی هم بزنید تا صابون به کف کاسه نچسبد و کف ایجاد نشود. آنقدر هم بزنید تا صابون مایع شود. (اگر به نظر می رسد که صابون در حال خشک شدن است، آب یا شیر اضافه کنید.) باید تا حدودی شفاف به نظر برسد.

3. مواد افزودنی دیگر را اضافه کنید.

 صابون را از روی حرارت بردارید و موادی را که می خواهید، به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. (شما حتی می توانید حدود 20 قطره عطر نیز اضافه کنید.)


روش ساخت صابون دست ساز

4. صابون را با قاشق داخل قالب بریزید.

می‌توانید از یک ظرف پلاستیکی مستطیلی (که یک قطعه صابون نسبتا بزرگ ایجاد می‌کند که بعداً می‌توانید آن را به صورت تکه‌هایی برش دهید) یا قالب‌های آب نبات (برای ایجاد اشکال) یا هر نوع قالب دیگری که دوست دارید استفاده کنید. همچنین می توانید از قالب هایی با اشکال فصلی و مناسبتی، مانند درختان کریسمس یا ستاره و... برای جشن ها استفاده کنید. قالب ها را به آرامی روی کابینت آشپزخانه بزنید تا صابون ته نشین شود و حفره های هوا خارج شوند.


روش ساخت صابون دست ساز

5. صابون را خنک کنید.

اجازه دهید صابون چند دقیقه در قالب بماند و سپس تا یک ساعت در فریزر قرار دهید تا راحت تر از قالب خارج شود.


روش ساخت صابون دست ساز

6. صابون را کاملا خشک و سفت کنید.

این روند می تواند تا سه هفته طول بکشد. صابون ها را روی توری‌های فر در فضای باز قرار دهید تا هوا به همه طرف آن ها برسد. پس از سفت شدن، صابون ها آماده بسته بندی و هدیه دادن هستند!

پس از بسته بندی زیبا با سلیقه ی دلخواه،‌ بسته بندی را با یک روبان یا نخ کنفی محکم کنید و یک برچسب دست ساز که نشان می دهد چه موادی در ساخت صابون استفاده شده است، به بسته وصل کنید.

* فیلد های ستاره دار الزامی هستند