ساخت ماسک مو با روغن زیتون

ساخت ماسک مو با روغن زیتون

تاریخ انتشار:1403-04-13

ساخت ماسک مو روغن زیتون در خانه

ممکن است از نزدیک با نقش روغن زیتون در آشپزخانه آشنایی داشته باشید. اما آیا می دانستید این روغن محبوب می تواند به طور موثر به عنوان یک ماسک مرطوب کننده مو استفاده شود؟
چیزی که باعث می‌شود این روغن بسیار خوب عمل کند، اسکوالن روغن زیتون است - یک ترپنوئید طبیعی یا ماده شیمیایی آلی در زیتون - که به توانایی زیتون در افزایش رطوبت، به محصولات زیبایی کمک می‌کند.

سال‌هاست که روغن زیتون در محصولات رایج مراقبت از پوست و مو گنجانده شده است، اما حتی استفاده از این روغن به تنهایی، با افزودنی‌های اختیاری مانند قطره‌های اسانس، می‌تواند فواید بی‌شماری را به همراه داشته باشد. با دستور العمل های ماسک مو روغن زیتون که به راحتی قابل انجام است، در کمتر از یک ساعت موهایی سالم تر و خوش حالت خواهید داشت.



قبل از شروع ساخت ماسک مو این موارد را در نظر بگیرید

ساخت ماسک مو با روغن زیتون

اگر کیفیت، یکی از اهداف شما برای ساخت این ماسک مو است، باید از بهترین مواد اولیه شروع کنید. صنعت روغن زیتون متأسفانه به دلیل تولید روغن های رقیق شده با کیفیت کمتر مشهور است. اگر می خواهید بیشترین سود را در هزینه های خود داشته باشید، این سه مورد را در نظر بگیرید:

روغن زیتون هایی که در بطرهای تیره هستند، بخرید. مانند هر چیز دیگری، روغن زیتون نیز می تواند خراب شود و بنابراین باید به درستی نگهداری شود. محافظت از روغن در برابر نور از اکسید شدن سریع آن جلوگیری می کند.

از خرید روغن زیتون ارزان خودداری کنید. تهیه روغن زیتون با کیفیت خوب زحمت زیادی می طلبد، به همین دلیل است که قیمت آن معمولاً در سطح بالاتری از دیگر روغن ها است.

برچسب روی روغن زیتون را بررسی کنید. مطمئن شوید که هیچ روغن اضافی به آن اضافه نشده است. برچسب آن ممکن است تاریخ برداشت و ساخت روغن زیتون را نیز نشان دهد، که به شما اطلاعاتی از تازه بودن روغن می دهد.

نکته مهم :

ماسک موی روغن زیتون برای کسانی که موهای خشک یا آسیب دیده دارند بهترین کارایی را خواهد داشت. روغن زیتون نسبتا سنگین و مرطوب کنندگی عمیقی دارد. اگر از قبل موهای چرب دارید، این ماسک ممکن است موهای شما را چرب تر کند.

 مواد و وسایل موردنیاز برای ساخت ماسک مو روغن زیتون :

  • 1 عدد مایکروویو
  • 1 ظرف قابل استفاده در مایکروویو
  • 1 حوله
  • 1 بطری اپلیکاتور
  • 1 عدد کلاه دوش
  • 1 قاشق چایخوری تا 1/4 فنجان روغن زیتون فوق بکر
  • 5 تا 10 قطره اسانس (اختیاری)


روش و مراحل ساخت ماسک مو روغن زیتون

روغن زیتون را گرم کنید

ساخت ماسک مو با روغن زیتون

روغن زیتون را حدود 10 ثانیه در مایکروویو گرم کنید. اگر مایکروویو ندارید، روغن را در ظرف کوچکی بریزید و آن را با ظرف، داخل آب گرم در حال جوش بگذارید تا حدود یک دقیقه در آن بماند. ما می خواهیم روغن گرم باشد اما داغ نباشد تا از سوختگی جلوگیری کنیم. روغن را هم بزنید تا مطمئن شوید که به طور یکنواخت گرم شده است.


روغن های ضروری دلخواهتان را اضافه کنید

ساخت ماسک مو با روغن زیتون

اگر روغن‌های ضروری دیگر را به ماسک خود اضافه می‌کنید، در همین زمان این کار را انجام دهید. پس از افزودن حتما روغن را تکان دهید یا هم بزنید تا روغن ها با هم مخلوط شوند.


ماسک را روی موهای خود بمالید

ساخت ماسک مو با روغن زیتون

ماسک را برای استفاده در بطری اپلیکاتور خود آماده کنید. یک حوله دور شانه های خود قرار دهید تا به لباس خود آسیب نرسانید. شما همچنین می توانید یک تی شرت قدیمی بپوشید که برایتان مهم نیست که لکه دار شود.

بهتر است موها را تقسیم بندی کنید و روغن را به قسمت های کوچکتر مو بمالید. کسانی که موهای مجعد دارند می توانند از انتهای مو شروع کنند و به سمت بالا حرکت کنند. کسانی که موهای صاف دارند می توانند از ریشه شروع کنند و به سمت پایین حرکت کنند. اگر موهای شما معمولا چرب است، روی نوک آن تمرکز کنید.


موهای خود را بپوشانید و استراحت کنید

ساخت ماسک مو با روغن زیتون

پس از اعمال کامل روغن زیتون روی مو، موها را با کلاه دوش بپوشانید و اجازه دهید ماسک حداقل 15 دقیقه بماند. از کیسه پلاستیکی خرید نیز می توان استفاده کرد. بگذارید ماسک به مدت 15- 45 دقیقه روی مو بماند. زمان بندی این مرحله، به میزان خشکی و آسیبی که موی شما دارد و میخواهید درمان کنید؛ بستگی دارد.


موهای خود را باز کنید

ساخت ماسک مو با روغن زیتون

با استفاده از یک شانه ی دندانه پهن، موها را به آرامی باز کرده و شانه کنید. این به توزیع بیشتر روغن در سراسر مو و آماده شدن آن برای شامپو زدن کمک می کند. کسانی که موهای مجعد دارند می توانند این مرحله را قبل از پوشاندن برای توزیع کامل روغن کامل کنند.


موها را شامپو بزنید و آبکشی کنید

ساخت ماسک مو با روغن زیتون

پس از باز کردن گره موها، موهای خود را با شامپوی روزمره ی خود بشویید و کاملا آبکشی کنید.


تغییراتی که میتوانید در ساخت ماسک مو روغن زیتون اعمال کنید :

ساخت ماسک مو با روغن زیتون

اسانس‌هایی که برای اضافه کردن انتخاب می‌کنید می‌توانند اثرات متفاوتی را ایجاد کنند. بر اساس یک مطالعه، روغن هایی مانند بابونه و رزماری پتانسیل بهبود مو و بالا بردن سرعت رشد مو را دارند، در حالی که ترنج و درخت چای می توانند به کنترل شوره سر کمک کنند. گیاهان مختلف آیورودا نیز می توانند با ماسک مخلوط شوند. برای هر گونه افزودنی، ابتدا تحقیق کاملی انجام دهید.


سوالات متداول

چه موادی را می توانید در روغن زیتون برای ساخت ماسک خود مخلوط کنید؟

علاوه بر روغن های ضروری دلخواهتان، می توانید عسل، موز له شده یا آووکادو، تخم مرغ خام، ماست یا روغن نارگیل را نیز به ماسک موی روغن زیتون خود اضافه کنید. هر کدام فواید خاص خود را دارند، اما همگی غنی از مواد مغذی و آبرسان هستند.


آیا روغن زیتون می تواند موهای شما را خراب کند؟

روغن زیتون برای استفاده روی مو کاملا بی خطر است. استفاده زیاد از آن می تواند مو را چرب به نظر برساند، بنابراین برای بهترین نتیجه استفاده را به یک بار در هفته محدود کنید.


آیا روغن زیتون برای مو بهتر از روغن نارگیل است؟

روغن زیتون به طور کلی برای مو بهتر از روغن نارگیل است؛ زیرا سرشار از چربی های مفید و مغذی است در حالی که روغن نارگیل چربی اشباع بیشتری دارد. از آنجایی که روغن زیتون غلیظ‌ تر است، می‌تواند موها را بیشتر براق کند، بنابراین اگر از این روغن ها به عنوان یک محصول حالت دهنده استفاده می‌کنید، روغن نارگیل ممکن است بهتر باشد.


چه مدت باید روغن زیتون روی موها بماند؟

می‌توانید ماسک موی روغن زیتون را به مدت 15 دقیقه یا به مدت یک شب روی موها بگذارید تا بماند. بستگی به خشکی تارموهای شما دارد. هر چه مدت زمان بیشتری آن را روی مو نگه دارید، تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

* فیلد های ستاره دار الزامی هستند