موم بهتره یا وکس و فرقشون چیه؟

موم بهتره یا وکس و فرقشون چیه؟

تاریخ انتشار:1403-06-26

موهای زائد و از بین بردن اون‌ها یه دغدغه برای خانم‌هاست. روش‌های مختلفی هم برای این کار وجود داره که یکی از محبوب‌ترین‌هاش توی سالن زیبایی انجام می‌شه. اپیلاسیون بدن با وکس و موم توی سالن‌های زیبایی سراسر ایران و به خصوص تهران انجام می‌شه. حالا شاید بخواین بدونین فرق موم با وکس چیه و اصلا از بین این دوتا موم بهتره یا وکس؟ همراه ما باشین تا براتون بازش کنیم. 

موم و وکس چی هستن؟

به طور کلی موم با وکس تفاوتی نداره. بین مردم این دو تا اصطلاح یکسان به عنوان دوتا متود متفاوت جا افتادن. مردم به وکسی که نرم‌تره و راحت‌تر جدا می‌شه می‌گن موم. هر نوع موادی که موی زائد رو از بین می‌بره و باید داغ بشه می‌گن وکس. 

حالا فرق موم و وکس رو می‌دونین. اما اصلا این وکس چطوری استفاده می‌شه؟ باید توی دما 40 تا 50 درجه و داخل دستگاه وکس گرم‌کن بذارینش تا خوب داغ شه و حالت عسلی به خودش بگیره. بعد میاین با کاردک مخصوص یا یه چوب بستنی یه مقداری از وکس رو برمی‌دارین و روی محلی که نیاز دارین یه لایه می‌ذارین. در نهایت هم یکمی که گذشت اون رو جدا می‌کنین. 

موم هم به همین ترتیبه اما یه مورد اضافه داره. برای موم باید یه پارچه یا کاغذ رو روی مومتون بذارین و بعد با کمک این پارچه یا کاغذ جداش کنین. 


موم بهتره یا وکس و فرقشون چیه؟

موم بهتره یا وکس؟

واقعا نمی‌شه گفت موم بهتره یا وکس چون بدن هرکسی و وضعیتش متفاوته. اما می‌تونیم یه سری نکته مهم بهتون بگیم که خودتون انتخاب کنین کدوم یکی براتون بهتره؟

نکته اول اینه که موم برای موهای زائد کم مثل زیر بغل، بیکینی و صورت مناسب‌تره. حجم کمتری هم داره و میزان داغی که نیاز داره کم‌تره. نکته منفیش اینه که حتما باید با یه کاغذ با پارچه جدا بشه وگرنه درست عمل نمی‌کنه. 

بر خلاف موم، وکس برای قسمت‌های بزرگ بدن و موهای زائد اون قسمت مناسب‌تره. دلیلش هم اینه که با یه لایه نازک یا نسبتا نازک و بدون هیچ پارچه یا کاغذی می‌شه حجم وسیعی از بدن رو پوشش داد و در نهایت اون رو جدا کرد. 

نکته دوم هم میزان گرماییه که نیاز داره. در واقع توی موم شما می‌تونین با گاز هم فرآیند گرم کردنش رو انجام بدین و هعی این مسیر رو تکرار کنین تا کارتون تموم شه. اما برای وکس حتما باید هزینه کنین تا یه دستگاه بخرین و با اون وکس رو گرم کنین. 


حالا که با موم و وکس آشنا شدین احتمالا بهتر بتونین تصمیم بگیرین که موم بهتره یا وکس؟ حالا اگه با خودتون می‌گین من نمی‌تونم توی خونه انجامش بدم یا سختمه، براش یه راه حل خوب داریم. شما می‌تونین برین سراغ سایت یا نرم افزار بیوتی میوتی. اونجا دنبال یه سالن خوب بگردین و از همونجا وقت اپیلاسیون خودتون رو رزرو کنین. اگر هم مشکلی وجود داشت پشتیبان‌های ما همیشه در دسترس شما هستن. 


* فیلد های ستاره دار الزامی هستند