اهمیت آگاهی از بهداشت سالن زیبایی

اهمیت آگاهی از بهداشت سالن زیبایی

تاریخ انتشار:1403-02-29

بهداشت سالن زیبایی شامل رعایت چه مواردی میباشد؟

بهداشت بخش اساسی هر کسب و کاری است که رعایت آن، بهترین خدمات ممکن را از نظر قانونی به مشتریان ارائه می دهد.
به خصوص در زمینه مو و زیبایی، مسئله بهداشت می تواند تأثیر شدیدی بر سلامت مشتری داشته باشد. رعایت نکردن ضروریات بهداشتی بخصوص استریل نبودن ابزارآلات آرایشی، میتواند باعث انتقال بیماری ها به مشتریان شده و صدمات جبران ناپذیری به سلامت مراجعه کنندگان به سالن زیبایی، وارد نماید.

اطمینان از رعایت اصول بهداشتی در سالن شما برای رفاه مشتری و آینده کسب و کارتان بسیار مهم است.
آنچه در ادامه می آید برخی از روش های کلیدی برای رسیدگی به بهداشت سالن زیبایی شما و حفظ یک کسب و کار ایمن و حرفه ای است.



اهمیت آگاهی از بهداشت سالن زیبایی

استریل کردن تجهیزات سالن زیبایی

در ابتدا، استریل کردن تجهیزات مورد استفاده در دوره ی ارائه خدمات زیبایی یا درمان، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وسایلی مانند قیچی مو، می توانند چربی مو و پوست را در طول زمان جمع کرده و در نتیجه باکتری ها را در خود جای دهند. اطمینان از تمیز شدن خوب آن ها، ما بین استفاده برای مشتریان، از انتقال باکتری به مشتریان جدید جلوگیری می کند و خطر ایجاد بثورات یا عفونت های پوستی را کاهش می دهد.

ابزارهای مختلف دیگر آرایشی نیز به استریلاسیون منحصر به فرد با دستگاه های مخصوص به خود و محلول های پاک کننده، نیاز دارند که حتما باید رعایت شود.


پاک کردن مبلمان

مبلمان سالن زیبایی، اغلب دارای آلاینده ها هستند. صندلی مشتریان، آلاینده ها را از لباس و پوست آن ها، به خود میگیرند. صندلی ها و میزهای آرایشگاه، اغلب ابزارها و آلاینده ها را لمس می کنند. پاک کردن صندلی های آرایشگر و مشتری، پس از هر بار استفاده از آلودگی بیشتر، جلوگیری می کند. تمیز کردن مرتب سطوح کار، محیطی عاری از زباله و آلاینده را تضمین می کند.


شستشوی حوله ها و ملحفه ها

در سالن ها، حوله ها و ملحفه ها به طور مداوم استفاده می شوند. آنها مشتریان را پاک و خشک می کنند. با این حال، آنها به راحتی گرد و غبار و آلودگی را به خود جمع می کنند. استفاده از آنها فقط برای یک مشتری بعد از شستشو، از گسترش میکروب جلوگیری می کند. شستشو با دمای بالا و مواد شوینده قوی، تمیزی کامل را تضمین می کند.


بهداشت شخصی

نقش شما به عنوان یک ارائه دهنده خدمات زیبایی بسیار مهم است. دست‌های شما روزانه سطوح متعددی را لمس می‌کنند و این خطر انتقال میکروب به مشتریان را به همراه دارد. شستن دست ها به خصوص مابین نوبت هر مشتری ضروری است. استفاده مداوم از دستکش و ماسک، به ویژه برای آرایشگران، بسیار مهم است. دستکش‌های نیتریل از هر دو طرف (آرایشگر و مشتری) محافظت می‌کنند و ماسک‌ها نیز از عوامل بیماری‌زای موجود در هوا از شما محافظت خواهند کرد.

* فیلد های ستاره دار الزامی هستند