نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو به عنوان حالت دهنده، مرطوب کننده و محافظت کننده

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو به عنوان حالت دهنده، مرطوب کننده و محافظت کننده

تاریخ انتشار:1402-11-25

روغن کرچک به عنوان محصولی برای درمان و زیبایی مو

روغن کرچک یک ماده مورد علاقه در بین محصولات درمانی و زیبایی مو است؛ زیرا به لطف ترکیبی از ویتامین ها، اسیدهای چرب، پروتئین ها و آنتی اکسیدان ها در روغن کرچک، برای پوست سر و همچنین تار موهای شما تغذیه کننده و مفید است.

در این مقاله از بیوتی میوتی، آوردیم که چگونه می توانید از ویژگی های قدرتمند روغن کرچک به عنوان محصولات مراقبت از موی خانگی، برای مبارزه با موخوره، حالت دادن به تارموهای خود، مرطوب کردن پوست سر و محافظت از موهایتان بهره ببرید.


ماسک مو با روغن کرچک

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو به عنوان حالت دهنده، مرطوب کننده و محافظت کننده

این ماسک مو را به سادگی می توانید تهیه کنید. قبل از شستن موها، آن را با یک هیدروسول مانند گلاب یا فقط آب گرم مرطوب کنید. روی موها اسپری یا شانه کنید تا مرطوب شوند، اما تا حدی نباشد که از موهایتان چکه کنند.

سپس، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را در کف دست خود بریزید و آن را روی موهای خود بمالید و ابتدا از انتهای موهایتان شروع کنید. در صورت نیاز نصف یا یک قاشق غذاخوری کامل دیگر به دستان خود اضافه کنید. شما می خواهید موهایتان با روغن اشباع شود اما چکه نکند. میزان استفاده شما از روغن به بلندی یا ضخامت موهای شما بستگی دارد.

هنگامی که موهای خود را اشباع کردید، آن را در یک حوله یا تی شرت قدیمی بپیچید (بدانید که از مواد روغنی استفاده میکنید و  قطعا لکه هایی از خود به جا خواهد گذاشت، بنابراین هنگام انتخاب پارچه مورد استفاده، این موضوع را در نظر داشته باشید). آن را حداقل 30 دقیقه در بسته بندی‌ای که انجام دادید! نگه دارید، اما اگر بتوانید یک ساعت یا حتی بیشتر صبر کنید، موجب میشود که زمان بیشتری برای تاثیر روغن روی موهایتان بدهید.

وقتی آماده‌ی شستشو شدید، زیر دوش بروید، حوله را بردارید و ابتدا روغن را با آب معمولی بشویید. سپس طبق معمول از شامپو و نرم کننده استفاده کنید.
موهای شما باید بعد از این درمان نرم تر، ابریشمی تر و کمتر وز شود.


نحوه استفاده از روغن کرچک به عنوان تقویت کننده مو

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو به عنوان حالت دهنده، مرطوب کننده و محافظت کننده

یک روش بسیار ساده برای دریافت فواید روغن کرچک برای موهایتان این است که به سادگی آن را به عنوان تقویت کننده به نرم کننده‌ی فعلی خود اضافه کنید.

می توانید 1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک را به بطری نرم کننده خود اضافه کنید و آن را تکان دهید، یا می توانید یک قاشق چای خوری روغن کرچک را داخل حمام ببرید و آن را با نرم کننده‌ای که در دست دارید ترکیب کنید. سپس، از نرم کننده‌ی خود مانند همیشه بصورت عادی استفاده کنید.


کم کردن موخوره‌ی مو با روغن کرچک

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو به عنوان حالت دهنده، مرطوب کننده و محافظت کننده

روغن کرچک ساقه مو را پوشش میدهد و نمیگذارد مو رطوبت خود را از دست بدهد، که همین کلید کاهش موخوره است.

می توانید از روغن کرچک برای کم کردن موخوره استفاده کنید و آن را مستقیماً روی موهای خود بمالید. مقدار مورد نیاز شما به طول و ضخامت موهای شما و همچنین میزان خشکی آن بستگی دارد.

از مقداری روغن کرچک به اندازه یک سکه شروع کنید و آن را بین دستان خود بمالید تا پخش شود و روغن کمی گرم شود که باعث می‌شود پخش شدن آن روی موهایتان آسان‌تر شود. سپس روی موها بمالید اما تا فر موهایتان پایین نیاورید، یا اگر موهای مجعد دارید، فرهای خود را از قسمت پایینی مو شروع کرده و به سمت بالا حرکت دهید.

موهای مجعد معمولاً کمی خشک هستند، مخصوصاً در انتهای مو، بنابراین شروع از انتها کمک می‌کند فرها بهتر به هم بچسبند، حتی می‌توانید فرها را در بین انگشتان خود بپیچید و روغن می‌تواند به حفظ حالت موهای شما کمک کند.

اگر موهایتان به خوبی روغن را جذب می کند، از روغن کرچک بیشتری استفاده کنید، تا زمانی که به مرحله‌ای برسید که ظاهر موهایتان را دوست بدارید. اگر بیشتر از آنچه می خواهید از روغن کرچک استفاده می کنید، همیشه می توانید آن را به عنوان یک درمان حالت دهنده، روی پوست سر بگذارید و سپس آن را همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم، بشویید.


از روغن کرچک به عنوان پایه‌ای برای درمان پوست سر ( اسکالپ ) استفاده کنید

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو به عنوان حالت دهنده، مرطوب کننده و محافظت کننده

درمان پوست سر می تواند راهی آرامش بخش برای مرطوب کردن مو و پوست سر شما باشد. اگر می خواهید یک درمان نشاط آور و انرژی زا داشته باشید، اسانس پرتقال را انتخاب کنید. اگر به دنبال چیزی آرامش بخش تر هستید، گل رز یا اسطوخودوس را امتحان کنید.

: روش مصرف

یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با چند قطره اسانس پرتقال، گل رز یا اسطوخودوس مخلوط کنید.

نوک انگشتان خود را به مخلوط آغشته کنید و روی پوست سر خود ماساژ دهید، از پشت سر که خط موی شما به گردن تان می رسد شروع کنید و به سمت جلو حرکت کنید. تا زمانی که تمام پوست سر خود را بپوشانید، این کار ادامه دهید.

بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند سپس با شامپو بشویید تا روغن آن کامل پاک شود.


ابروهای خود را با روغن کرچک لیفت کنید

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو به عنوان حالت دهنده، مرطوب کننده و محافظت کننده

استفاده از مقدار کمی روغن کرچک در برس ابرو یک راه سریع و آسان برای لیفت و صاف نگه داشتن ابروها است و اگر شما همیشه به سبک خاصی ابروهایتان را لیفت میکنید، روغن کرچک برایتان گزینه مناسب و بی خطری خواهد بود.


درمان مو با روغن کرچک داغ

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو به عنوان حالت دهنده، مرطوب کننده و محافظت کننده

اگر زمان ندارید که اجازه دهید روغن کرچک بصورت ماسک برای طولانی مدت روی موهایتان بماند، می توانید روش درمان با روغن داغ انجام دهید؛ که در مدت زمان کوتاه تری بیشترین فواید را برای شما به ارمغان می آورد.

روغن کرچک را با روغن گیاهی دیگری مانند آووکادو، دانه انگور یا نارگیل رقیق کنید. با 1 قاشق غذاخوری از هر روغن این کار را شروع کنید (اگر موهای بلند یا خیلی ضخیم دارید این مقدار را دو برابر کنید).

روغن ها را با هم در یک شیشه سپس با قرار دادن آن در یک کاسه بزرگتر و اضافه کردن آب داغ به کاسه، گرم کردن روغن ها را شروع کنید. بگذارید 5 دقیقه بماند تا روغن گرم شود. در همین حال، موهای خود را شانه یا برس بزنید تا تمام آلودگی، گرد و غبار از بین برود و موهای مرده بریزد.

از قسمت پایینی موهایتان شروع کنید، مخلوط روغن گرم را روی موهایتان شانه کنید. این کار را سریع انجام دهید و در یک حوله‌ای بپیچید که برایتان مهم نیست که آغشته به روغن شود. 5-7 دقیقه صبر کنید، سپس وارد حمام شوید و موهایتان را با آب گرم بشویید. از شامپو استفاده کنید تا تمام روغن از موهایتان پاک شود.


استفاده از روغن کرچک به عنوان نرم کننده مو قبل از شنا

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو به عنوان حالت دهنده، مرطوب کننده و محافظت کننده

شنا در آب شور می تواند موها را خشک کند، بنابراین دفعه بعد که به ساحل یا دریاچه می روید، موهای خود را با یک پوشش سبک از روغن کرچک، از قبل درمان کنید. این یک روغن گیاهی و طبیعی است، بنابراین در محیط زیست تجزیه می شود و در هنگام شنا، موهای شما را مرطوب نگه می دارد.

به سادگی کافیست قبل از شنا، بسته به ضخامت و بلندی موهای خود، مقداری روغن کرچک به اندازه سکه یا حتی کمتر به موهای خود اضافه کنید و ابتدا روی نوک موها و نواحی خشک تمرکز کنید.


سوالات متداول 

روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک نوعی روغن گیاهی است که از لوبیا کرچک با نام علمی Ricinus communis که بومی آفریقا، هند و حوزه مدیترانه است، گرفته می‌شود.


آیا روغن کرچک محصولی پایدار است؟

روغن کرچک زمانی که ارگانیک و غیر GMO باشد تا حدی پایدار است. این یک منبع تجدیدپذیر زیست تخریب پذیر است؛ که تا زمانی که از آفت کش های شیمیایی در فرآیند رشد استفاده نشود، می توان آن را بصورت اخلاقی و پایدار تامین کرد.

چند بار باید از روغن کرچک برای مو استفاده کرد؟

برای مشاهده اثرات ماندگار روغن کرچک، هفته ای یک یا دو بار به مدت حداقل چند ماه از روغن کرچک روی موهای خود استفاده کنید. استفاده بیشتر از آن می تواند باعث تجمع چربی در موهای شما شود که می تواند منجر به مات شدن موهایتان شود.


این مقاله‌ی مفید را برای بهر‌ه‌مندی دوستانتان، با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

* فیلد های ستاره دار الزامی هستند