چگونه موها را به طور طبیعی براق کنیم؟ با 10 روش و نکات آسان

چگونه موها را به طور طبیعی براق کنیم؟ با 10 روش و نکات آسان

تاریخ انتشار:1402-11-25

روش های آسان مراقبت از مو و داشتن موهای براق و سالم

اگر می خواهید موهایی براق داشته باشید؛ اما نمی خواهید هزینه زیادی را برای محصولات گران قیمت صرف کنید یا درمان های طبیعی را به مواد شیمیایی و موادی که حتی نمی توانید اسمشان را تلفظ کنید ترجیح می دهید، این لیست برای شما مناسب خواهد بود!

با این روش‌های شستشو، اسکراب ها و ماسک های طبیعی و آسان و همچنین چند نکته ساده، درخشندگی موهای خود را بیشتر کنید و یاد بگیرید که آنها را تغذیه کنید.


درمان اسکرابی پوست سر

چگونه موها را به طور طبیعی براق کنیم؟ با 10 روش و نکات آسان

مسدود شدن منافذ پوست سر و تجمع محصولات مورداستفاده‌تان می تواند روی قسمت‌های دیگر مو نیز تأثیر بگذارد. درمان اسکرابی پوست سر می تواند پوست های مرده را تمیز و بصورت فیزیکی کنده و گردش خون را افزایش دهد، که می تواند به براق به نظر رسیدن مو کمک کند.

مواد موردنیاز :
  • 1/2 فنجان روغن زیتون
  • شکر سفید 1/4 پیمانه
  • 6 قطره اسانس نعناع فلفلی یا سوسنبر
مراحل :
  1. همه مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید.
  2. با استفاده از انگشتان، مخلوط لایه بردار را روی پوست سر خود ماساژ دهید. خوب زمان بگذارید و مطمئن شوید که تمام پوست سر خود را با مواد می پوشانید. شما باید احساس کنید که روغن نعناع باعث ایجاد احساس خنکی و سوزن سوزن شدن در پوست سر شما می شود که جریان خون را در آن ناحیه تحریک می کند.
  3. پوست سر را با آب گرم و شامپو طبق حالت معمول و همیشگی بشویید.

این اسکراب را تا چند بار در ماه امتحان کنید تا موهایی درخشان تر داشته باشید. این مخلوط به مدت 2 تا 3 هفته یا چند ماه در یخچال میتواند نگهداری شود.


مقداری قهوه به نرم کننده‌ی موی خود اضافه کنید

چگونه موها را به طور طبیعی براق کنیم؟ با 10 روش و نکات آسان

اگر موهای سفید شده یا به طور طبیعی خیلی روشن در حد بلوند دارید، این کار را امتحان نکنید، زیرا قهوه می تواند موهایتان را لکه دار کند، اما اگر موهای قهوه‌ای روشن یا تیره دارید، ترکیبات قهوه می تواند به ساقه مو آبرسانی کند و کافئین ممکن است به تحریک رشد مو کمک کند (همچنین می تواند روشی آسان برای رنگ کردن موهای خاکستری باشد).
به سادگی یک فنجان قهوه قوی (غلیظ) دم کنید و آن را به حمام ببرید. وقتی نوبت به حالت دادن به موهایتان رسید، نرم کننده معمولی خود را با یک یا دو قاشق غذاخوری از قهوه مخلوط کنید و طبق معمول بشویید سپس آبکشی کنید و بعد از خشک کردن حالت دهید.


موهای خود را با سرکه سیب آبکشی کنید

چگونه موها را به طور طبیعی براق کنیم؟ با 10 روش و نکات آسان

اگر موهای شما به دلیل انباشته شدن محصولات حالت دهنده، براقیت کمتری دارند، آبکشی با سرکه سیب می‌تواند به از بین رفتن چربی و ... انباشته شده روی موهای شما کمک کند و آن را متعادل کند.
سرکه سیب نه تنها مواد قدیمی‌ای را که به موهایتان چسبیده از بین می‌برد، بلکه اگر روی پوست سر استفاده شود، می‌تواند به باز کردن فولیکول‌های مو کمک کند و منجر به ریشه‌های سالم‌تر و موهای قوی‌تر شود.

تا چند بار در هفته، پس از آنکه موهایتان را شامپو زدید و شستید، سپس ترکیبی 50/50 از سرکه سیب و آب را به سرتان اسپری کنید (به عنوان مثال، 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب با 2 قاشق غذاخوری آب) و آن را روی سر خود بپاشید. بگذارید روی موهایتان بماند. ماساژ دهید و اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس بشویید. بوی سرکه باید پس از شستشو از بین برود.


تغذیه مو با ماسک موی روغن نارگیل

چگونه موها را به طور طبیعی براق کنیم؟ با 10 روش و نکات آسان

یک ماسک مرطوب کننده عمیق می‌تواند به صاف‌کردن موهای وز و افزایش درخشندگی آنها کمک کند؛ روغن نارگیل به خصوص در این مورد مفید است زیرا حاوی اسید لوریک (یک اسید چرب) است که ساختار و وزن مولکولی مناسبی دارد که میتواند به ساقه‌ی مو نفوذ کند. همچنین، از دست دادن پروتئین در اثر رنگ کردن مو و درمان حرارتی را کاهش میدهد.

مواد موردنیاز :
  • 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • روغن‌های اساسی

روغن‌های اساسی (Essential oils) روغن‌های طبیعی و غیرچرب هستند که از گیاهان، گل‌ها، میوه‌ها، بذرها و سایر قسمت‌های گیاهان استخراج می‌شوند. این روغن‌ها به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی مختلف و خواص طبی دارای محبوبیت بسیاری در زمینه آرایش، آروماتراپی و درمان‌های طبیعی هستند. روغن‌های اساسی معمولاً به صورت پراکنده، ماساژ، اسپری و یا در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شوند. همچنین، هر گونه استفاده از روغن‌های اساسی باید با دقت و توجه به راهنماها و نکات ایمنی صورت گیرد.

مراحل :
  1. روغن نارگیل را با حرارت به حالت مایع (آن را در مایکروویو یا درون یک قابلمه دوجداره گرم کنید). سپس به آن، روغن زیتون و چند قطره از هر روغن اساسی که دوست دارید، اضافه کنید.
  2. موها را برس بزنید یا شانه کنید، سپس اسپری کنید یا با آب مرطوب کنید (به قدری که خیس نشود و آب از موهایتان نچکد، فقط مرطوب شود).
  3. مخلوط روغن نارگیل و زیتون را به موهای خود بمالید و به طور کامل آن را در موها پخش کنید. وقتی کار تمام شد، یک کلاه حمام روی سرتان بگذارید.
  4. ماسک را حداقل به مدت یک ساعت بگذارید روی سر بماند. می‌توانید آن را دو ساعت یا بیشتر، یا حتی تا صبح روی موها بگذارید.
  5. موها را با آب گرم شستشو دهید، سپس از شامپو استفاده کنید (ممکن است نیاز به استفاده از صابون برای پاک کردن روغن‌های سطحی موها باشد) و به طور معمول با محصول مرطوب کننده روتین مراقبتی موهایتان را انجام دهید.


هنگام خواب از موهای خود محافظت کنید

چگونه موها را به طور طبیعی براق کنیم؟ با 10 روش و نکات آسان

بستگی به این دارد که شما در طول شب چقدر در خواب سرتان را حرکت میدهید، ممکن است بیشتر از آنچه که متوجه هستید، به موهای خود آسیب بزنید در حالی که خوابید. اگر با موهای پرز دار و وز، مات یا گره خورده از خواب بیدار می‌شوید، در نظر داشته باشید که موهای خود را در حالت خواب باید محافظت کنید.

دو روش برای این کار وجود دارد. اول، استفاده از یک رو بالشی کاملاً از جنس ابریشم که سطحی با کمترین اصطکاک و کشیده شدن کمتر موها را فراهم می‌کند. گزینه دیگر، پیچیدن موها در یک شال یا توربانی که برای این منظور فروخته می‌شود با این ایده که از موها در برابر مالش مستقیم با بالش هنگام حرکت در شب محافظت می کنید.


موها را با یک کرم یا ماسک نرم کننده حاوی عسل سبک مرطوب کنید

چگونه موها را به طور طبیعی براق کنیم؟ با 10 روش و نکات آسان

عسل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین پروتئین ها، اسیدهای آمینه و آنزیم هایی است که می تواند برای مو و پوست سر مفید باشد. علاوه بر این، یک مرطوب کننده است و به حفظ رطوبت موها کمک می کند.

یک نرم کننده بر پایه عسل می تواند به حفظ رطوبت موهای شما کمک کند و ظاهری براق تر و زیباتر به موهای شما بدهد.

      مواد موردنیاز :
      • 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
      • 1 قاشق چایخوری عسل
      • 1 قاشق چایخوری روغن آرگان

          مراحل :
          1. در یک کاسه، ژل آلوئه ورا، عسل و روغن آرگان را با هم مخلوط کنید.
          2. اطمینان حاصل کنید که مواد کاملا مخلوط شده‌اند، سپس در حمام پس از شامپو زدن به موها، مواد را به موهایتان بمالید. مواد را (مانند یک نرم کننده معمولی) در حمام حداقل پنج دقیقه بگذارید روی مو بماند.
          3. سپس موها را با آب گرم طبق معمول همیشگی بشویید.


          موهایتان را هر شب شانه بزنید

          چگونه موها را به طور طبیعی براق کنیم؟ با 10 روش و نکات آسان

          می تواند تعجب آور باشد که چقدر گرد و غبار و کثیفی می تواند در موهای شما جمع شود. در حالی که برس زدن منظم برای همه انواع مو مناسب نیست، اگر برای شما راحت است، شانه زدن یک روش ساده برای توزیع مجدد روغن های طبیعی موی سر شما است - که می تواند به طور طبیعی موهای درخشان تری به شما بدهد - در حالی که آلودگی ذرات معلق و گرد و غبار را نیز از بین می برد. زیرا گرد و غبار می تواند موهایتان را مات نشان دهد. شانه یا برس زدن مو، پوست سر را نیز تحریک می کند (و احساس خوبی هم دارد) .اگر مدام برس زدن موهایتان راحت نیست، بهتر است از شانه‌ی دندانه درشت استفاده کنید.

          برای افرادی که موهای مجعد دارند، شانه زدن با موهای مرطوب، آسیب کمتری به همراه دارد، بنابراین قبل از شانه کردن یا بعد از دوش گرفتن، به موها آب اسپری کنند.


          از دستگاه های حرارتی برای موهایتان کمتر استفاده کنید

          چگونه موها را به طور طبیعی براق کنیم؟ با 10 روش و نکات آسان

          از آنجایی که استفاده طولانی مدت از ابزارهای حرارتی مانند سشوار، اتوها و بابلیس‌های فر کننده و اتو موهای صاف کننده، به موها فشار وارد می کند، صرفاً فاصله دادن بین هربار استفاده از دستگاه های حرارتی می تواند به شما کمک کند تا مقداری درخشش و براقیت طبیعی را به به موهایتان باز گردانید.

          اگر از چندین محصول مو به همراه ابزارهای حالت دهنده حرارتی استفاده می کنید، از آن ها نیز برای مدتی فاصله بگیرید و آبکشی با سرکه سیب غلیظ را انجام دهید تا از شر هر گونه تجمع محصولی که ممکن است ساقه موهای شما را پوشانده و باعث تیرگی شود خلاص شوید.


          از روغن آرگان برای مرطوب کردن و درخشندگی موها استفاده کنید

          چگونه موها را به طور طبیعی براق کنیم؟ با 10 روش و نکات آسان

          روغن آرگان به عنوان نرم کننده‌ ی پوست شناخته شده است، اما برای مو نیز عالی است. رغن آرگان یک مرطوب کننده فوق العاده‌ی مو به حساب می آید زیرا می تواند به ساقه مو نفوذ کند و همچنین میتواند تخلخل تارهای مو را ببندد که این امر ظاهری براق برای مو ایجاد میکند.

          برای براق تر شدن موها، پس از خشک کردن و حالت دادن به موهایتان، از روغن آرگان به عنوان سرم مو تکمیل کننده استفاده کنید. به سادگی ۲ تا ۶ قطره روغن آرگان را در کف دست خود بریزید (برای موهای کوتاه‌تر و مقدار بیشتری را برای موهای بلندتر یا ضخیم‌تر از روغن آرگان استفاده کنید) و دست‌های خود را به هم بمالید تا روغن گرم شود. سپس دست‌هایتان را روی موهای‌تان، از جمله زیر موها، کناره‌های مو و قسمت بالایی سر، بکشید. با انگشت شانه کنید تا روغن در سرتاسر موهایتان پخش شود یا از برس و شانه استفاده کنید. شما باید بلافاصله متوجه درخشش موهایتان بعد از استفاده از روغن آرگان شوید!


          برای سلامت موهایتان، غذاهای سالم بخورید!

          چگونه موها را به طور طبیعی براق کنیم؟ با 10 روش و نکات آسان

          همه‌ی انواع مشکلات مربوط به کیفیت مو را می توان به یک رژیم غذایی نامناسب مرتبط دانست - کمبودهای تغذیه ای می تواند بر ساختار، استحکام و بافت مو تأثیر بگذارد. رژیم غذایی به سلامت کلی بدن شما نیز کمک می کند.

          خوردن یک رژیم غذایی کامل شامل انتخاب های روزانه از همه رنگ های رنگین کمانی میوه ها و سبزیجات، پروتئین های با کیفیت خوب، چربی های سالم و غلات کامل به شما کمک می کند موهایی براق و از درون سالم را پرورش دهید!

           

          لطفا این مقاله را با دوستانی که فکر میکنید نیاز به احیای موهای خود دارند به اشتراک بگذارید.



          * فیلد های ستاره دار الزامی هستند