انواع مدل ناخن کدامند؟

انواع مدل ناخن کدامند؟

تاریخ انتشار:1402-07-10

کدام مدل ناخن مناسب دست شماست؟

دست ها به عنوان عضوی مهم و تاثیرگذار در زندگی و کار ما هستند. به گفته روانشناسان انواع ناخن نشان دهنده تیپ شخصیتی متفاوت افراد است و هر فردی مدل ناخن منحصر به فرد خود را دارد. نه تنها فرم ناخن ها، بلکه مدل انگشتان هر فرد نیز کاملا متفاوت است.
احتمالا برای همه شما این سوال پیش آمده است که در آرایش ناخن چه مدلی به دستان من می آید؟ یا از چه رنگی استفاده کنم که جلوه دست و ناخنم را زیباتر نشان دهد؟
امروزه کاشت ناخن، ترمیم ناخن و لاک زدن یک حرفه به حساب می آید و طرفداران زیادی دارد. در این مقاله ما به بررسی انواع مدل ناخن و شکل ناخن ها و نکاتی برای ناخن و زیبایی دست اشاره می کنیم و امیدواریم برایتان مفید واقع شود. 




انواع مدل ناخن کدامند؟

انواع مدل ناخن چیست؟ 

وقتی صحبت از مدل ناخن می‌شود، دو بحث به وجود می‌آید. یکی نوع لاک زدن و طراحی با انواع رنگ و یا استفاده از ژل و … می‌تواند طرح‌های زیبایی به ناخن بدهد و دیگری مدل فیزیکی خود ناخن است.

دسته بندی‌ نوع اول، شامل کشیدن طرح‌های مختلف بر روی ناخن، ترکیب کردن رنگ‌های مختلف با هم برای به وجود آوردن یک ترکیب جذاب و… است.  

اما مدل دیگری که به انواع مدل ناخن نسبت داده می‌شود، فیزیک ناخن و شکل ساختاری خود ناخن است. این مدل‌ها، اکثرا با جدا شدن قسمتی از ناخن و یا سوهان کشیدن آن همراه است.
مدل‌هایی که برای این سبک دسته بندی انواع ناخن وجود دارد، مواردی مثل طراحی مربعی ناخن، طراحی گرد .ناخن، طراحی بیضوی ناخن و… است که در ادامه به طوری کلی، به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم


مدل ناخن مربعی

ناخن مربعی اغلب مناسب کسانیست که دستان و انگشتان کشیده، بلند و لاغری دارند. مدل فرنچ ناخن (طرح فرنچ) برای این مدل بسیار پرطرفدار است.

انواع مدل ناخن کدامند؟


مدل ناخن مربعی - گرد شکل

مدل مربعی-گرد دقیقا مثل مدل مربعی است. با این تفاوت که اطراف ناخن گرد می شود و حالت طبیعی تری پیدا می کنند. اگر ناخن‌های پهن و کشیده ای دارید،این مدل مناسب شماست. این شکل طرح کاشت، برای انگشتان کوتاه یا بلند مناسب است. هرگونه طراحی با شکل‌های هندسی و رنگ‌های تیره در این مدل زیبا است و جلوه زیباتری به دستانتان خواهد داد. انواع مدل ناخن مربعی-گرد طرفدارن زیادی را به خود جلب کرده است.  

انواع مدل ناخن کدامند؟


مدل ناخن گرد

اگر دوست دارید که ناخن هایتان را کوتاه نگه دارید، مدل گرد بهترین انتخاب برای شما است. مدل گرد مدلی کوتاه و طبیعی ناخن است و برای افرادی که انگشتان کوتاه و پهنی دارند، مناسب است. این مدل، ناخن های شما را باریک و بلندتر نشان می دهد، پس اگر انگشتانتان باریک است، بهتر است که این مدل را انتخاب نکنید. از آنجایی که این مدل ناخن کوتاه است و نیاز به مراقبت زیادی ندارد، برای خانم هایی که وقت زیاد و هزینه زیادی را نمی‌خواهند در آرایشگاه ها صرف کنند مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله مدل ناخن پاییزی را مطالعه کنید.  هر رنگ لاکی به مدل گرد می آید. رنگ های خنثی، روشن یا حتی جیغ.. ، بنابراین در انتخاب رنگ لاک هیچ محدودیتی وجود ندارد.  

انواع مدل ناخن کدامند؟


مدل ناخن بادامی شکل

این تیپ ناخن امروزه یکی از پرطرفدارترین مدل است. ناخن های بادامی شکل در بالای ناخن باریک تر می شوند. این مدل از ناخن دستان و انگشتان شما را باریک تر و ظریف تر نشان می دهد. ناخن بادامی شکل با لاک های براق ،روشن و متالیک زیباتر جلوه داده می شوند.  

انواع مدل ناخن کدامند؟


مدل ناخن تابوتی شکل یا بالرین

این تیپ از ناخن زاویه دار است و مورد علاقه جوان هاست. تفاوت این مدل با ناخن بادامی شکل در بالای ناخن است. این مدل نیاز به مراقبت زیادی دارد زیرا احتمال شکستن زیادی در گوشه ها را دارد. رنگ های ملایم در انواع مدل ناخن بالرین زیباتر است.  
انواع مدل ناخن کدامند؟


مدل ناخن بیضی

این مدل برای تمام افراد و دست ها مناسب است. ناخن بیضی حس رمانتیک و زنانه به دست ها می دهد. به این منظور ابتدا باید دو ضلع ناخن را صاف و موازی کنید و بعد کم کم به آن زاویه دهید. رنگ قرمز برای مهمانی ها و رنگ های روشن در حالت عادی زیبایی دو چندانی به دستانتان می دهد.  

انواع مدل ناخن کدامند؟


مدل ناخن بیضی - مربعی

ناخن‌های بیضی مربعی از زیباترین ناخن‌های شیک و در بین خانم‌ها طرفداران زیادی دارند.
برای ایجاد ناخن بیضی - مربعی مانند مدل ناخن بیضی، نیاز است که ناخن‌های داشته باشید؛ در اینصورت است که میتوانید حالت مربعی آن را نشان دهید. پس از ایجاد حالت مربعی توسط سوهان گوشه‌های آن را کمی گرد کنید و از کاملا ناخن را از حالت تیزی دربیاورید.

انواع مدل ناخن کدامند؟


مدل ناخن دشنه ای

تیزترین و لبه دار ترین مدل ناخن را به شما معرفی میکنیم!
این مدل ناخن مناسب خانم هایی میباشد که علاقه دارند بسیار شیک بوده و همواره مورد توجه قرار بگیرند. به این مدل ناخن، ناخن های استیلتو نیز گفته میشود که مانند کفش‌های زنانه‌ی استیلتو در انتها نازک میشوند!
برای این مدل ناخن، از مدل لاک هایی که بسیار به چشم بیایند مانند لاک و ژلیش های اکلیلی ، ژلیش کهکشانی، ژلیش دیسکویی و رنگ های شاد و جذاب استفاده میشود.

برای مدل ناخن دشنه‌ای نیاز به ناخن‌های بسیار بلندی خواهید داشت؛ که همین امر موجب میشود تا بتوانید در سطح آن مدل ها و خلاقیت‌های بسیاری را به خرج دهید

انواع مدل ناخن کدامند؟


مدل ناخن دشنه ای - مربعی

مدل ناخن دشنه ای مربعی، مابین مدل ناخن دشنه ای و بالرین قرار دارد. برای داشتن ناخن دشنه ای - مربعی، کافیست ناخن هایتان را مدل دشنه ای سوهان کشیده و تیز کنید و سپس سر ناخن‌تان را خیلی کم صاف کنید.
برای مدل ناخن دشنه‌ای - مربعی رنگ لاک های پررنگی مانند سرمه ای، زرشکی، مشکی، سبز تیره، قهوه‌ای و ... مناسب است.

انواع مدل ناخن کدامند؟


مدل ناخن شیب دار

ناخن‌های شیب‌دار از کم طرفدارترین مدل‌های ناخن بین خانم‌ها است که شباهت‌هایی از نظر تیز بودن با مدل ناخن دشنه ای دارد.
از نظر شکلی، کناره های ناخن مدل شیب دار به سمت بالا متمایل میشود و ظاهری شیب دار به ناخن میبخشد. رنگ های مناسب این مدل ناخن شامل رنگ های تیره و تن پررنگ و طراحی های خاصی میباشد.

انواع مدل ناخن کدامند؟


مدل ناخن رژلب شکل

یکی از خاص ترین مدل‌های ناخن، مدل ناخن رژلب شکل است. برای درست کردن ناخنتان به این شکل کافی است به آسانی سر ناخن خود را مانند سر رژلب‌های جامد، شیب دهید. برای بیشتر به چشم آمدن این مدل ناخن بهتر است ناخن بلندتری داشته باشید. اصولا طراحی های ساده با شکل های خاص و مینیمال روی این ناخن انجام میدهند.

انواع مدل ناخن کدامند؟


مدل ناخن ذوزنقه ای

نام دیگر مدل ناخن ذوزنقه‌ای، مدل پای اردکی نیز است. برای داشتن این مدل ناخن، شما به روش های مختلف کاشت ناخن نیاز پیدا خواهید کرد؛ زیرا با ناخن های معمولی خودتان نمیتوانید این مدل ناخن را بسازید.
بر روی این مدل ناخن، طرح های مختلفی مانند فانتزی و رنگ های نئونی، بیشتر استفاده میشود.

انواع مدل ناخن کدامند؟


از اینکه این مقاله را با دوستانتان برای داشتن تجربه های جدید مدل ناخن، به اشتراک میگذارید سپاسگزاریم.

* فیلد های ستاره دار الزامی هستند