چطور حساسیت به نور دستگاه لاک خشک‌کن  یو وی رو کمتر کنیم؟

چطور حساسیت به نور دستگاه لاک خشک‌کن یو وی رو کمتر کنیم؟

تاریخ انتشار:1403-06-29

کاشت ناخن و ژلیش روز به روز داره طرفدارهای بیشتری پیدا می‌کنه؛ اما بعضی از خانم‌ها به خاطر آلرژی یا حساسیت نمی‌تونن از این خدمات استفاده کنن. حساسیت به نور یو وی یا واکنش آلرژیک به UV یکی از اتفاقات ناخوشایندیه که برای تعدادی از خانم‌ها می‌افته. دقیقا دلیل اصلی این اتفاق مشخص نیست اما متخصص‌ها ادعا می‌کنن باید به دلیل گرمایش زمین باشه. 

هرچقدر زمین گرم‌تر بشه یعنی نور خورشید بیشتر از پیش شده و این یعنی بدن و پوست ما بیشتر در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیره. اشعه نور خورشید برای پوست بدن بسیار ضرر داره و باعث واکنش‌های آلرژیک می‌شه. نور دستگاه UV هم از همین نور خورشید به وجود اومده. به همین دلیله که بعضی از ماها ممکنه بهش حساسیت داشته باشیم حالا اصلا خود این یو وی و دستگاه یو وی دقیقا چیه و چطوری این مشکل رو برطرف کنیم؟ در ادامه براتون توضیح دادیم. 

دستگاه لاک خشک کن UV دقیقا چیه؟

دستگاه لاک خشک کن یو وی یا UV Nail Lamp دستگاهیه که با نور فرابنفش باعث خشک شدن لاک‌های آرایشگاهی می‌شه. یعنی این دستگاه فقط و فقط روی لاکژل، فرمر، تاپ کت و ... تاثیر می‌ذاره و هیچ اثری روی لاک معمولی و ساده نداره. 

این نور بین 30 تا 60 ثانیه نیاز داره تا بتونه کمک کنه مواد لاکژل سریع‌تر خودشون رو بگیرن و خشک بشن. نور دستگاه یو وی به ماندگاری و نشکستن لاک روی دست شما هم کمک می‌کنه. همین موضوع باعث شده این دستگاه به سرعت طرفدار پیدا کنه و نسبت به دستگاه اولیه، لاک خشک کن LED، مصرف کننده بیشتری هم داشته باشه. 

حالا این نور یو وی دقیقا چیه؟ یو وی یا نور فرابنفش، نوریه که خورشید از خودش ساطع می‌کنه. این نور برای خیلی از خانم‌ها مشکل درست می‌کنه. دستگاه‌های لاک خشک کن اومدن این نور رو با شدت و گستره کمتری توی دستگاه گذاشتن تا کمترین خطر رو برای پوست داشته باشه. 

چرا به نور یو وی حساسیت می‌دیم و چطوری حلش کنیم؟

این مشکل خیلی شایع نیست اما بعضی از خانم‌ها درگیرش می‌شن برای همین ارزش دونستن داره. همه می‌دونین که نور آفتاب چقدر خطرناکه و روزهایی که آفتاب بیشتر از همیشه‌ست باید کلی مراقبت پوستی داشته باشین. برای ناخن هم قضیه همینطوریه. بعضی از خانم‌ها به انواع نور فرابنفشی که توی سولاریوم، بیرون از خونه و در این مورد خاص خدمات ناخن استفاده می‌شه حساسیت دارن. 

دقیقا علت حساسیت مشخص نیست برای همین نمی‌شه گفت چرا این اتفاق می‌افته. چیزی که مشخصه اینه که شما وقتی درر معرض نور یو وی یا حتی دستگاه لاک خشک کن UV قرار می‌گیرین پوستتون واکنش می‌ده.

این واکنش یه واکنش دفاعیه تا بدنتون بهتون بگه ممکنه یه مشکلی وجود داشته باشه. قرمزی دست، کهیر پوستی و خارش جزو شایع‌ترین علائمی هستن که خانم‌ها موقع استفاده از دستگاه یو وی اعلام می‌کنن. 

برای حل این مشکل چندتا کار می‌شه کرد. یکی اینکه از دستگاه‌های مینی یو وی که شدت نور کمتری دارن استفاده کنین. البته معمولا این دستگاه برای سالن‌های خدمات ناخن صرفه ندارن اما می‌تونین خودتون تهیه کنین و ازش استفاده کنین. 

چطور حساسیت به نور دستگاه لاک خشک‌کن  یو وی رو کمتر کنیم؟

اما راهکارهای طولانی مدتی که کمک می‌کنه: 

  • پماد لانولین
  • استفاده از لوسیون کالامین
  • نپوشیدن دستکش‌های چسب
  • ‌مهم‌تر از همه مشورت با یه متخصص و ناخن‌کار حرفه‌ای

پماد و لوسیونی که معرفی کردیم جزو داروهای بدون نسخه‌ای هستن که بسیار اثر خفیفی دارن. برای خارش‌های موضعی خیلی مناسبن و سریع مشکل رو برطرف می‌کنن.

درسته که اگه حساسیت دارین باید دستکش بپوشید اما اگه لازم نیست مدت زیادی بیرون باشین بهتره که دستکش نپوشین. نبود دستکش کمک می‌کنه هوا به دور ناخن بخوره و سریع‌تر خوب بشه. 

اما مشورت با ناخن‌کار حرفه‌ای! همیشه در این موارد با کسی که سال‌ها وقت صرف کرده تا آموزش ببینه مشورت کنین. این افراد خوب بلدن چطوری این مشکلات رو حل یا کمتر کنن. اگه نمی‌دونین سراغ چه ناخن‌کاری برید ما این مشکل رو براتون حل کردیم. کافیه برین توی سایت یا نرم افزار بیوتی میوتی و دنبال ناخن‌کارهای حرفه‌ای بگردین. آنلاین نوبتتون رو رزرو کنین و ازشون کمک بگیرین. 


* فیلد های ستاره دار الزامی هستند