چرا بستر ناخن کوچک است؟ علت و روش های بلند کردن آن

چرا بستر ناخن کوچک است؟ علت و روش های بلند کردن آن

تاریخ انتشار:1402-11-15

آیا بستر ناخن را میتوان بلندتر کرد؟ 

بستر ناخن بافت نرم مایل به صورتی دارد که در زیر صدف ناخن (بخش سخت ناخن شما) قرار دارد. هیچ استاندارد جهانی برای اندازه ی بستر ناخن وجود ندارد. شما می توانید در انسان ها بسترهای ناخن را با ابعاد مختلف از هم ببینید. وقتی صحبت از بستر ناخن به میان می آید، برخی افراد آن ها را کوتاه تر و برخی دیگر بلندتر دارند.

برای برخی، داشتن بستر ناخن کوتاه‌تر منجر به ناخن‌های خیلی کوتاه می‌شود. بستر ناخن یکی از ویژگی های ثابت ظاهر شماست که نمی توان آن را تغییر داد، اما می توانید طول ظاهر ناخن خود را افزایش دهید!

چگونه می توان از لحاظ بصری ناخن هایی بلندتر ایجاد کرد در حالی که اندازه ی بستر ناخن شما خارج از کنترل شماست؟ می توانید به طور مصنوعی طول ناخن های خود را افزایش دهید.



منظور از بستر ناخن چیست؟

مشاهده کرده‌ام که بستر ناخن‌های من مانند گذشته بلند نیست و در این فکر بودم که آیا روش‌های خاصی وجود دارد که به این مشکلم کمک کند؟ من ناخن های همیشه کوتاه و ساده را ترجیح می‌دهم. اما به نظر می رسد که مرز بین ناخن و پوست زیر ناخنم در چند سال گذشته در حال از بین رفتن بوده است. آیا بستر ناخن من به دلیل کوتاه کردن بیش از حد ناخن هایم، کوچک شده است؟

اما کاهش طول بستر ناخن با کوتاه کردن بیش از حد ناخن ها ارتباطی ندارد. پس اجازه دادن به رشد ناخن‌هایتان باعث ایجاد بستر ناخن بلندتر نمی‌شود.

چرا بستر ناخن کوچک است؟ علت و روش های بلند کردن آن

 علت کوتاه شدن بستر ناخن چیست؟

بافت نرم مایل به صورتی که مستقیماً زیر هر یک از صدف های ناخن شما قرار دارد، بستر ناخن (بخش سخت ناخن شما) نامیده می شود. هیچ اندازه استانداردی برای بستر ناخن وجود ندارد. اندازه و فرم بسترهای ناخن بسیار متفاوت است. بستر ناخن برخی افراد اغلب کوتاهتر از سایرین است. داشتن بستر ناخن کوتاه‌تر ممکن است باعث نارضایتی برخی از افراد شود زیرا معتقدند ناخن‌هایشان بیش از حد کوتاه است.

اگرچه نمی‌توانید بستر ناخن‌هایتان را بلند کنید، اما می‌توانید دیگران را فریب دهید تا در دیدشان بلندتر از آنچه که واقعا هستند به چشم بیایند. با خواندن این مطلب بیشتر بیاموزید…

ناخن هایتان را بلند کنید! اولین قدم این است که به ناخن های خود زمان بدهید تا رشد کنند. همانطور که ناخن‌های شما رشد می‌کنند، نوک سفیدی که از بستر ناخن هایتان بیرون میزند نیز از همین روش پیروی می‌کند! و توهم یک بستر ناخن بلندتر را ایجاد می‌کند. در صورتی که برای رشد طبیعی ناخن خود مشکل دارید، ناخن های مصنوعی می توانند به عنوان یک اقدام محافظتی در برابر شکاف و شکستگی ناخن های طبیعی، عمل کنند.


چگونه بستر یا صدف ناخن کوتاه را به خوبی نگهداری کنیم؟

نیازی نیست که روش های مراقبت از ناخن برای شما پیچیده یا گران باشد. شستن و نگهداری بیش از حد ناخن ها می تواند ناخن های سالم را ضعیف کرده و آنها را مستعد ابتلا به عفونت های قارچی یا باکتریایی کند. اگر به این هشت دستورالعمل که در ادامه میخوانید پایبند باشید، مجبور نخواهید بود که مرتباً مانیکور کنید تا ناخن‌هایتان عالی به نظر برسد.


1. ناخن های خود را به طور منظم کوتاه کنید

برخلاف چنگال‌های بلند گذشته، امروزه تمایل مد، به داشتن ناخن‌های تمیز، طبیعی‌تر و کوتاه‌تر است. پس ناخن های خود را در شرایط خوبی نگه دارید و با کوتاه کردن دوره ای از آنها در برابر ترک برداشتن یا شکستن محافظت کنید.

اینکه هر چند وقت یکبار نیاز به کوتاه کردن ناخن های خود دارید به سرعت رشد آنها بستگی دارد. لبه های ناخن خود را با استفاده از یک سوهان خوب صاف کنید. اگر ناخن‌های شما تمایل به ایجاد برجستگی دارند، صاف کردن سطح آن ممکن است به عنوان بخشی از روتین مانیکور به صاف شدن آن‌ها کمک کند.


2. با یک برس ناخن، آنها را پاکسازی کنید

هنگام تمیز کردن زیر ناخن‌ها، بسیاری از زنان با استفاده از ابزارهای بلند و تیز در خانه یا سالن، خطر عفونت را بالا میبرند. زن‌ها یا مانیکوریست‌ها سعی می‌کنند زیر ناخن را به‌قدری دقیق تمیز کنند که در نهایت باعث ایجاد نوعی شکاف بین ناخن و بستر ناخن شود. این درمان شدید و تهاجمی ناخن ها، باعث رشد میکروب ها و قارچ ها می شود. در عوض، از یک برس ناخن سنتی برای لایه برداری ملایم بستر ناخن استفاده کنید.


3. هنگام شستن ظروف دستکش لاستیکی بپوشید

فرو بردن مرتب دست ها در آب گرم و مواد شوینده برای شستن ظروف می تواند ناخن ها و پوست شما را خشک کرده و باعث ضعیف شدن آن ها شود. استفاده از دستکش هنگام  به منظور مراقبت از ناخن برای ایمنی ضروری است. اما به نظر نمیرسد شناگرانی که ناخنهایشان در معرض آب خنک‌تر است، با تهدید مشابهی برای سلامت ناخن‌هایشان مواجه شوند.


4. کاهش دفعات مانیکور و کاشت ناخن

اگر همه چیز را ساده و طبیعی نگه دارید، حفظ ناخن های سالم از طریق مانیکور ساده تر است. از خرج کردن پول زیاد خودداری کنید. به سالن بروید، از متخصصان ناخن بخواهید کاشت ناخن شما را بردارند، به ناخن هایتان فرم دهید (اما نه بیش از حد)، آنها را فقط رنگ کنید تا کار با آن تمام شود!


5. بیماری های عفونی باید به طور جدی درمان شوند

جدا کردن نقاط زبر و پوشاندن ناخن شکسته با باند و چسب زخم طبیعی است، اما در صورت مشاهده علائم عفونت، باید با پزشک مشورت کنید. علائم عفونت باکتریایی واضح است (قرمزی، تورم و درد)، اما اولین علائم عفونت قارچی ناخن، مانند پوست متورم، قرمز و تحریک شده اطراف بستر ناخن است که با این نوع عفونت به راحتی ناخن از دست خواهد رفت.

اگرچه درمان‌های ضد قارچی بدون نسخه ممکن است به عفونت‌های قارچی کمک کند، گاهی اوقات داروهای تجویزی برای بهبودی کامل ضروری هستند. هنگامی که سلامت ناخن شما در خطر است، بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید.


آیا می توان بستر ناخن کوتاه را بلند کرد؟

بسیاری از مردم از من خواسته اند تا راهنمای مراقبت از ناخن هایم را ارائه دهم. اما در واقعیت، من هیچ کاری غیرعادی انجام نمی دهم. وقتی لاک خود را عوض می‌کنم، به سادگی تاپ کت قدیمی را پاک میکنم، ناخن‌هایم را اگر خیلی بلند بودند سوهان میکشم، یک بیس کت می‌زنم و سپس لاک و تاپ کت جدید را می‌زنم.

من متوجه شدم که نسبت‌ اندازه‌ی بلندی ناخن و انگشت‌ها به اندازه دست‌ها، بسیار مهم‌تر از مراقبت از ناخن، صرفا برای داشتن دست‌ها و ناخن‌های جذاب هستند! یعنی مهم نیست که کوتیکول‌ها یا ناخن‌های دست‌ یک فرد چقدر خشک و شکننده یا سالم و زیبا باشند، هرگز به اندازه دست‌هایی با انگشتان بلند و برازنده جذاب به نظر نخواهند رسید. در حالی که ما نمی‌توانیم ساختار دست‌ها و انگشتان خود را تغییر دهیم، ولی می‌توانیم نسبت دست‌ها و انگشتان خود را با دستکاری در "کشش" ناخن‌هایمان تغییر دهیم.

باور کنید، نحوه فرم دادن به ناخن ها و استفاده از رنگ ژلیش و مانیکور ممکن است تأثیر چشمگیری بر ظاهر کلی دست های شما داشته باشد. همانطور که در مورد لباس های ما، نکته کلیدی تمرکز بر تناسبات مناسب لباس با بدن است. خوشبختانه، بر خلاف تعداد زیادی از تغییرات احتمالی که برای انواع تناسبات بدن وجود دارد، تنها دو عنصر اصلی برای ناخن وجود دارد آن هم نظر گرفتن شکل ناخن ها و انگشتان دست است.

چرا بستر ناخن کوچک است؟ علت و روش های بلند کردن آن

چگونه بستر ناخن های کوتاه خود را شیک نشان دهیم؟

راهش فقط داشتن ناخن‌های سالم است! که برای داشتن ناخن‌های سالم نیازی به هزینه های گزاف و روش‌های پیچیده نیست. بلکه رعایت نکات آسان اما مهمی مانند نشستن و در معرض آب و مواد شوینده قرار ندادن بیش از حد ناخن‌ها برای جلوگیری از ضعیف شدن و ابتلا به قارچ ناخن میباشد و ... به این ۷ مورد از نکات مهم شیک و تمیز نشان دادن ناخن ها توجه کنید:


1.  مصرف مقداری بیوتین را برای سلامت ناخن ها امتحان کنید

اگر رژیم غذایی متعادل و مغذی داشته باشید، می توانید از استفاده از مکمل های تقویت کننده ناخن جلوگیری کنید. با این حال، بیوتین، یک ویتامین B، ممکن است به بیمارانی که ناخن‌هایشان شکننده هستند، کمک کند.

پزشکان دریافته اند که بیوتین به تقویت و رشد ناخن ها کمک می کند. بسیاری از مردم که با ناخن های طبیعی قوی به دنیا نیامده اند، با مصرف منظم بیوتین توانسته اند آنها را سالم و قوی نگه دارند.


2. استفاده معقول از لاک و ژلیش داشته باشید، زیاده روی نکنید

حتی در حالی که ناخن های سالم می توانند به مدت طولانی لاک ناخن را تحمل کنند، باید هر چند وقت یکبار از لاک مرخصی بگیرند! اگر می خواهید مانیکور را در خانه شروع کنید، یک پاک کننده ناخن بدون استون انتخاب کنید. هنگام انجام فعالیت هایی که باعث آلودگی و کثیفی روی دست ها و ناخن های شما می شود، مانند باغبانی یا تمیز کاری کردن، بهتر است برای محافظت از لاک و دور نگه داشتن کثیفی از دست هایتان، دستکش بپوشید.


3. مرطوب کردن مرتب کوتیکول های ناخن فراموش نشود

کوتیکول ها وظیفه و هدفی مشابه درزبندی دور وان حمام دارند. اگر آنها را خیلی شدید از دور ناخن بچینید یا خیلی خشن آنها را به عقب بکشید، آسیب می بینند. در نتیجه بستر ناخن در برابر عفونت آسیب پذیر می شود.

برای اینکه ناخن های خود را در شرایط خوبی نگه دارید، کوتیکول های ناخنتان را به طور منظم با آبرسان، هیدراته کنید و هرگز آنها را به عقب فشار ندهید یا آنها را کوتاه نکنید، حتی در طول یک مانیکور حرفه ای.
هنگامی که کوتیکول های شما یا پوست اطراف آن قرمز، دردناک، متورم یا حتی پر از چرک می شود، ممکن است دچار عفونت شوید. اگر عفونت دارید باید به پزشک مراجعه کنید.


4. ناخن های خود را به طور مرتب کوتاه کنید

برخلاف مدهای گذشته،‌ چنگال‌های بلند، این روزها دیگر شیک نیستند، تمایل مد امروزی به داشتن ناخن‌های تمیز، طبیعی‌تر و همچنین کوتاه‌تر است. ناخن های خود را در شرایط خوبی نگه دارید و با کوتاه کردن آنها به طور مرتب در برابر شکستگی یا نامیزان بودنشان محافظت کنید.


5. ناخن هایتان را با یک برس ناخن پاک کنید

هنگام تمیز کردن زیر ناخن‌ها، بسیاری از خانم ها از ابزارهای بلند و تیز در خانه یا سالن ناخن، استفاده میکنند. زن‌ها یا مانیکوریست‌ها سعی می‌کنند زیر ناخن را به‌قدری دقیق تمیز کنند که در نهایت نوعی شکاف بین ناخن و بستر ناخن ایجاد می‌شود. این پاکسازی تهاجمی ناخن ها باعث رشد میکروب ها و قارچ ها در زیر ناخن می شود. به جای این روش خطرناک، از یک برس ناخن سنتی برای لایه برداری ملایم بستر ناخن استفاده کنید.


6. مراقب حفظ بهداشت ناخن باشید

روال مانیکور و پدیکور باید شامل تمیز کردن مکرر ناخن و شستشوی دوره ای و استریل کردن کلیه تجهیزات ناخن باشد. ناخن های خود را کوتاه نگه دارید زیرا کثیفی ها در زیر ناخن های بلند جمع می شوند. برای جلوگیری از چسبیدن باکتری ها به ناخن و پخش شدن آن، از ضدعفونی کننده های طبیعی مانند روغن درخت چای استفاده کنید.

چرا بستر ناخن کوچک است؟ علت و روش های بلند کردن آن

7. یک تاپ کت تکمیلی روی ناخن استفاده کنید

استفاده از تاپ کت پس از رنگ کردن ناخن‌ها، ظاهری براق و حرفه‌ای به آن‌ها می‌دهد و با محافظت از مانیکور در برابر گرد و خاک، عمر مانیکور و ژلیش شما را افزایش می‌دهد. برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، پوشش مناسب خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر روکش مات مورد نظر و نیاز است، باید از روکش مات استفاده شود و برعکس.
استفاده از تاپ کت روی ناخن ها هر چند روز، یک نکته عالی برای افزایش طول عمر مانیکور و ژلیش لاک شماست.


چگونه بستر ناخن های کوتاه خود را بلندتر نشان دهیم؟

اگر به طور طبیعی ناخن های بلند و زیبا ندارید - شاید به این دلیل است که ناخن‌هایتان را میجوید - چگونه باید کوتاهی بستر ناخن را جعل کنیم تا بلندی فیکی به آن‌ها بدهیم؟
 آبی ماژورل، لاجوردی، ناخن‌های دست، پوست، مانیکور، لاک ناخن، مراقبت از ناخن، همگی تحت عنوان «آبی» قرار می‌گیرند. این رنگ و رنگهای دیگر همانند این آبی، اندازه بستر ناخن شما را بلندتر نشان میدهند.

حتی اگر ناخن‌های شما کوتاه‌تر از حد معمول باشد، به این معنی نیست که نمی‌توانید مانیکور حرفه‌ای داشته باشید:

1. روال منظم مانیکور را حفظ کنید

مطمئن شوید که ناخن‌هایتان به‌خوبی مانیکور شده‌اند، حتی اگر می‌خواهید ناخنهایتان را کوتاه و غیرقابل جذب برای دیگران نگه دارید! بستر ناخن را تمیز کنید و کوتیکول های اضافی را بردارید. این به کارایی دقیق تر پولیش نیز کمک می کند.


2. رنگ ژلیش یا لاک را با دقت انتخاب کنید

 قرمز تیره روی یک ناخن کوتاه بسیار شیک به نظر می رسد. سایه افترز لاک ناخن برند باتر لندن ایده آل خواهد بود. همین را می توان در مورد سایه پر جنب و جوش آبی نیز گفت. گاهی اوقات، رنگ‌های معمولی روی ناخن‌های بلند خیلی بد به نظر می‌رسند، اما برای ناخن‌های کوتاه مناسب هستند.

چرا بستر ناخن کوچک است؟ علت و روش های بلند کردن آن

3. کمی هم لاک رنگ سفید خوب است

اگر نمی خواهید رنگ قرمز یا آبی پررنگ را استفاده کنید، رنگ سفید یک جایگزین عالی است زیرا تمیز است و می تواند پوست شما را برنزه نشان دهد. سفید از بهترین رنگها برای هوای گرم!


4. نیل آرت ( طراحی ناخن ) کاملا امکان پذیر است!

اگر از خلاقیت در مانیکور خود نمی ترسید، انواع طرح زدن به ناخن را توصیه می کنم، که این روش روی ناخن های کوتاه تر به خوبی کار می کند، یا ناخن‌های براق یا آمبره ناخن و رنگهای .پاستیلی ناخن، و یا ژلیش های رنگارنگ عالی هستند


5. فرم ناخن مناسب را انتخاب کنید

شکل و فرم ناخنی که در نیمه راه بین مربع و بیضی شکل است را توصیه می کنیم! زیرا انگشتان شما را بلندتر از آنچه هستند نشان می دهد.


آیا فکر می کنید می توان با داشتن بستر ناخن کوتاه، از لحاظ بصری ناخن های بلندتر ایجاد کرد؟

بسترهای ناخن افراد در اندازه و فرم های متفاوتی هستند. بستر ناخن برخی افراد اغلب کوتاهتر از سایرین است. داشتن بستر ناخن کوتاه‌تر ممکن است باعث نارضایتی برخی از افراد شود زیرا معتقدند ناخن‌هایشان بیش از حد کوتاه دید میشود. علیرغم این واقعیت که شما واقعا نمی توانید بستر ناخن خود را رشد دهید، حداقل می توانید ناخن های خود را بلندتر نشان دهید.


اگر بستر ناخن شما خیلی بلند نیست، چه نوع مدل ناخنی را باید امتحان کنید؟

فرم های مربع و گرد برای ناخن های کوتاه به یک اندازه مناسب هستند. اگر طول ناخن‌هایتان متوسط ​​تا بلند است، شکل بیضی، بادومی یا تابوتی (بالرین) را انتخاب کنید. طرح های ناخن مانند بادومی، تابوتی و بیضی می توانند به صورت بصری انگشتان کوتاه یا پهن را کشیده و لاغر کنند.


آیا کاری وجود دارد که بتوانید برای بلندتر کردن بستر ناخن خود انجام دهید؟

روش عقب کشیدن کوتیکول‌ها و در معرض دید قرار دادن بیشتر بستر یا صدف ناخن برای دستیابی به ناخن‌های بلندتر مورد استفاده است. در حالی که کوتاه کردن کوتیکول ها هرگز ایده خوبی نیست، با فشار ملایم آن ها، پس از یک مانیکور کامل می توانید توهم ناخن های بلندتر را ایجاد کنید.

چرا بستر ناخن کوچک است؟ علت و روش های بلند کردن آن

بستر ناخن دقیقاً چه عملکردی دارد؟

بستر ناخن، که در انگشتان دست و پا وجود دارد، ساختار تخصصی اپیدرم است. از آنجایی که انگشتان دست و پاهای ما بیرونی ترین اندام ها هستند و بیشترین استرس و برخوردهای مکانیکی را با دنیای اطراف، تحمل می کنند، بدنه ناخن برای محافظت از این نواحی روی بستر ناخن ایجاد می شود.


چه نوع فرم ناخنی از مقاومت کمتری برخوردار است؟

یا مثلاً کدام فرم ناخن ضعیف تر است؟ ناخن هایی که گوشه های تیز دارند، مانند مربع یا تابوتی، احتمال شکستگی بیشتری دارند.


نتیجه گیری

بافت نرم مایل به صورتی که مستقیماً زیر هر یک از صفحات ناخن شما قرار دارد، بستر ناخن (بخش سخت ناخن شما) نامیده می شود. هیچ اندازه استانداردی برای بستر ناخن وجود ندارد. اندازه و فرم های آن بسیار متفاوت است. بستر ناخن برخی افراد اغلب کوتاهتر از سایرین است.

اگرچه نمی‌توانید بستر ناخن‌هایتان را بلند کنید، اما می‌توانید از نظر بصری دیگران را فریب دهید تا فکر کنند بستر ناخن هایتان بلندتر است.

شما می توانید این دو پیشنهاد را امتحان کنید. اولین قدم این است که به ناخن های خود زمان بدهید تا رشد کنند. همانطور که ناخن‌های شما رشد می‌کنند، نوک سفید ناخن نیزبه شما کمک میکند و توهم یک بستر ناخن بلندتر را ایجاد می‌کند. در صورتی که برای رشد طبیعی ناخن خود مشکل دارید، ناخن های مصنوعی می توانند به عنوان یک اقدام محافظتی در برابر شکستگی عمل کنند.

بنابراین، امیدواریم ایده کاملی در مورد علت داشتن بستر ناخن کوتاه داده و درمورد نحوه بلند کردن آن راهنمایی‌تان کرده باشیم.

* فیلد های ستاره دار الزامی هستند