چگونه از ناخن مصنوعی در برابر کنده شدن مراقبت کنیم؟

چگونه از ناخن مصنوعی در برابر کنده شدن مراقبت کنیم؟

تاریخ انتشار:1402-12-02

ناخن مصنوعی چیست و چه مراقبت‌هایی نیاز دارد؟

ناخن‌های مصنوعی که بسیاری از افراد از آن‌ها به عنوان چسب روی ناخن، ناخن پلاستیکی، ناخن فشاری (press on nail) یا ناخن فیک یاد می‌کنند، اما ناخن مصنوعی رایج‌ترین است، یکی از بزرگترین نوآوری‌های تاریخ هستند، زیرا در اشکال، طرح‌ها و حتی پوشش‌های متنوعی عرضه می‌شوند! آنها نسبت به ژل یا اکریلیک کمتر به ناخن های ما آسیب می رسانند و استفاده از آنها هزینه ی زیادی برای ما نخواهد داشت. علاوه بر این، برداشتن آنها از روی ناخن، آسان است و نیازی به محصولات خشن استون دار ندارند.

با وجود همه‌ی این پیشرفت‌های شگفت‌انگیز، بسیاری از ما هنوز در جلوگیری از کنده شدن زودرس ناخن‌های فشاری مشکل داریم. ناخن‌های فشرده از نظر تئوری عالی هستند، اما هرگز به نظر نمی‌رسد که تا زمانی که ما می‌خواهیم، دوام بیاورند؛ حتی زمانی که ست کاملی از ناخن مصنوعی را پیدا کنیم که شکل طبیعی ناخن خودمان و شخصیت منحصر به فرد ما را تکمیل کند.
به همین دلیل مهم است که برخی از توصیه‌های ما را برای حفظ یکپارچگی ناخن‌های فشاری یا مصنوعی خود، مرور کنید.


چگونه از ناخن مصنوعی در برابر کنده شدن مراقبت کنیم؟

چرا باید به سراغ ناخن مصنوعی روی ناخن تان بروید؟

شما به پیشخوان کافه رفته اید تا هزینه کاپوچینوی صبحگاهی خود را با قیمت نجومی اما کاملا رضایت بخش بپردازید! کیف پولتان را از کیفتان بیرون می آورید، مقداری پول نقد حساب می کنید و آن را به باریستای دوست داشتنی پشت پیشخوان می دهید. در حالی که پول را تحویل می دهید و لبخندی آگاهانه به او میزنید، چشمانتان به سمت دستانتان می لغزد. آنجا، در میان ناخن‌های بی‌نقص و مرتب شده‌ی شما، یک نوک گوشتی رنگ وجود دارد!

با یک دست قهوه تان را می گیرید و دست دیگرتان که چسب ناخن گوشتی رنگ از کنار ناخنتان بیرون زده را با عجله در جیبتان می کنید و از کافه بیرون می روید!
چه این اتفاق واقعاً برای شما رخ داده باشد یا فقط در بدترین رویاهای شما وجود داشته باشد، این وضعیتی است که احتمالاً برای همه کسانی که ناخن های مصنوعی میگذارند، بسیار آشنا است.


چگونه از کنده شدن ناخن های مصنوعی جلوگیری کنیم؟

میتوان گفت که ۲۰ درصد از مشتریان شما با ناخن‌های ژلیش شکسته و پوسته پوسته شده به سالن شما باز می‌گردند، اما هشتاد درصد دیگر به مشکل مشابه برخواهند خورد. آیا این بسیار اذیت‌کننده نیست؟ احتمالاً شما با این مشکل روبه‌رو هستید و اگر اینطور هست، احتمالاً مانند من در زمانی که اولین بار شغل ناخنکاری را شروع کردم، پوست پوست شدن ناخن‌های ژلی برای تازه کارهایی مانند من اتفاق معمولی بود.

در این مقاله آموزشی، مراحلی را که برای حل این مشکل انجام دادم با شما به اشتراک می‌گذارم. پس از آزمایش های گسترده با روش ها و لوازم مختلف، احساس کردم زمان آن رسیده است که روش مورد علاقه شخصی خود را فاش کنم!

چگونه از ناخن مصنوعی در برابر کنده شدن مراقبت کنیم؟

1. آماده سازی بستر ناخن

بسیاری از مشتریانم از من پرسیده‌اند که چرا ناخن‌های ژله‌ای آنها تنها پس از یک روز خرد می‌شود، بنابراین من تصمیم گرفتم تا پاسخ این سوال را پیدا کنم

پاسخ به تمام مشکلات من در زمینه کاشت و مانیکور ناخن این بود که بالاخره بفهمم اینکه میگویند"آمادگی اولیه ناخن مهم است" به چه معناست! آماده سازی ضعیف، تنها دلیل پوسته پوسته شدن ژلیش پس از مانیکور نیست، بلکه نقطه خوبی برای شروع است! اگر روش‌های درست آماده‌سازی ناخن را یاد نگیرید یا بعد از آموزش، فراموششان کنید؛ ممکن است بعدها مواد ناخن بدون هشدار از بین بروند!

2. ریموو (برداشتن کاشت ناخن) چقدر به ناخن های مشتری آسیب وارد می کند؟

مشتریان می توانند هنگام استفاده‌ی درست از استون برای پاک کردن لاکژل ناخن از آسیب رساندن به لایه‌های بستر ناخن جلوگیری کنند. با این حال، برداشتن یا ریموو نادرست ناخن‌ها را ضعیف می‌کند، که در دیگر مراحل خدمات ناخن شما منعکس می‌شود و مشتریان شما را متعجب می‌کند، که "چرا لاک ژل من کنده میشود؟" ناخن های ژلی پس از دو تا سه هفته استفاده باید با استون پاک شود.

3. پولیش کردن ناخن

با وجود اینکه در آماده سازی ناخن‌هایم دقت زیادی به خرج دادم، اما همچنان با کنده شدن لاک ژل مشتریانم مشکل داشتم و متوجه شدم که این روشی که در ادامه میگویم، موثرترین روش برای جلوگیری از آسیب بیشتر به لاک ژل است.

من یک لایه نازک از رنگ اصلی می‌زدم و لبه آزاد را نیز پوشش می‌دادم، اما ناخن‌هایی که ژلیش زده بودم، هنوز در مدت زمانی که نیاز بود خشک شوند؛ خراشیده شده و پوستریزی میکردند. به نظر من، دلیل این اتفاق این بود که لایه‌ی پایه با هر بار استفاده از داخل بطری ژلیش، ضخیم‌تر می‌شد! حتی اگر من قبل از استفاده از آن‌ها، بطری‌ها را تکان داده و یا حتی آن‌ها را با قرار دادن بین ران هایم گرم می‌کردم!

ضخیم تر شدن لایه‌ی پایه با هر بار برداشتن توسط براش، یکی از دلایل کنده شدن ژلیش‌های ناخن بود.

چگونه از ناخن مصنوعی در برابر کنده شدن مراقبت کنیم؟

4. راه حل برای بستن و آب بندی لبه آزاد ناخن

ابتدا، می‌خواهم توضیح دهم که چرا محدود کردن لبه آزاد ناخن با مواد بسیار مهم است. هرچه این لایه های نوک ناخن، دوام بیشتری داشته باشند؛ احتمال پوسته پوسته و صیقلی شدن لبه‌ی آزاد ناخن کمتر می شود. اگر قبل از لاک ناخن نهایی، نوک ناخن ها را ببندید تا چربی و آب نتواند به داخل لاک نفوذ کند، لاک شما ماندگاری بیشتری دارد.

5. از دستگاه لاک خشک کن مناسبی استفاده کنید

برای نفوذ کامل ژل و چسبیدن آن به بستر ناخن مشتری، به یک لامپ با کیفیت نیاز دارید. ، Artistic Color Gloss، CND Shellac، OPI، Gelish و غیره، همه نمونه‌های عالی از مارک‌های معروفی هستند که ممکن است بخواهید استفاده کنید.

یک برند را انتخاب کنید و از آن برای همیشه استفاده کنید. وقتی لامپ ها به پریزهای چندشاخه وصل می شوند برق کمتری دریافت می کنند، بنابراین از استفاده از پریزهای چند شاخه خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما دست های خود را به درستی داخل لامپ قرار می دهند.


6. مشتری اطلاعات کافی درمورد نگهداری از ناخن پس از لاک ندارد

پس از اتمام مانیکور و ژلیش، شما پس از انجام ژلیش مراقبت‌های بعدی رو به مشتری گوشزد میکنید؟ اگر مشتری شما پس از انجام یک مانیکور ژل، نگهداری نکند؛ به مهر و موم لبه آزاد ناخن که شما انجام دادید، آسیب می رساند. قبل از اینکه مشتری سالن را ترک کند، مطمئن شوید که از روش‌های نگهداری پس از ژلیش آگاه است.

آیا مشتری شما در بخش مراقبت های بهداشتی کار می کند که به طور مداوم دست های خود را با ژل ضد عفونی کننده دست می شوید؟ یا شاید صخره نوردی میکند یا از ببلند کردن جعبه ها و کندن برچسب ها از بسته ها لذت می برد؟ ناخن ها از تمام این فعالیت ها آسیب می بینند. به او متذکر شوید که شستن ظروف، تمیز کاری و... را بدون دستکش انجام ندهد.

چگونه از ناخن مصنوعی در برابر کنده شدن مراقبت کنیم؟

چگونه ناخن مصنوعی یا فشاری را به درستی روی ناخن ها بچسبانیم؟

ناخن های مصنوعی که اغلب به عنوان ناخن های فشاری شناخته می شوند، از رزین اکریلیک ساخته می شوند. ممکن است این ناخن ها را با نام‌های دیگری بشناسید: ناخن چسبی یا پلاستیکی. یکی از نام‌های ترندی که امروزه بیشتر با آن شناخته می شود، ناخن های فشاری است. ناخن‌های فشاری در حال حاضر روی انگشتان افراد مشهوری مانند بیانسه و کیم کارداشیان وست، پریانکا چوپرا و جنیفر لوپز دیده می شوند. نحوه استفاده از ناخن های فشاری در زیر به تفصیل آمده است.

گام 1.
ابتدا مواد اولیه را آماده کنید و همه چیز را به دمای اتاق برسانید. اگر دست‌های مشتری خیلی سرد یا خیلی گرم باشد، ناخن‌های فشاری، زودتر تمایل به کنده شدن پیدا میکنند.


گام 2.
ناخن های طبیعی خود را تمیز کنید. هر گونه اثری از لاک ناخن قدیمی و همچنین هرگونه کثیفی، گرد و غبار، روغن یا چربی را پاک کنید. تمیز کردن ناخن‌ها ضروری است زیرا ناخن‌های مصنوعی را که برای چسبیدن روی ناخن طبیعی خود، فشار خواهید داد، در تماس با ناخن‌های کثیف کنده می‌شوند.


گام 3.
در گام بعدی باید کوتیکول های ناخن را بکنید. یکی از بهترین کارهایی که باید قبل از گذاشتن ناخن های فشاری انجام دهید، مانیکور کردن است.
اگر واقعاً مجبور هستید این کار را در آخرین لحظه انجام دهید و عجله دارید، از فشار دهنده کوتیکول استفاده کنید تا مطمئن شوید که پرس های ناخن مصنوعی، به ناخن های مشتری می چسبند نه کوتیکول.
برجستگی های ناخن را می توان با استفاده از بافر صاف کرد، اما برای چسبندگی بهینه، از صیقل دادن زیاد ناخن خودداری کنید.

گام 4.
برای خود ناخنهای فشاری با اندازه مناسب تهیه کنید. اندازه‌ی بزرگتر یا کوچکتر از صدف ناخنتان، تصویری نامرتب ایجاد می کنند. قالب را روی ناخن واقعی خود قرار دهید، انتهای آن را به سمت کوتیکول خم کنید. مطمئن شوید که درزهای ناخن مصنوعی در پوست شما فرو نمی روند. در صورت لزوم، می توانید آنها را کوتاه کنید، اگرچه من این کار را توصیه نمی کنم.

چگونه از ناخن مصنوعی در برابر کنده شدن مراقبت کنیم؟

گام 5.
اکنون ناخن ها باید در جای خود قرار گرفته و پرس شوند. استفاده از پرس را روی بستر ناخن شروع کنید و انتهای خمیده را تا حد امکان به کوتیکول نزدیک کنید بدون اینکه آن را لمس کنید. سپس، پس از قرار دادن آن روی ناخن، کشش ملایمی به آن بدهید تا مطمئن شوید که صاف بماند. اگر می‌خواهید روی ناخن‌تان بماند و کاملا بچسبد، بهتر است اولین بار بدون برداشتن مکرر ناخن مصنوعی برای فیکس کردن، آن را روی ناخن‌تان بگذارید و برندارید.

گام 6.
در آخر میتوانید با یک لاک زدن سریع روی ناخن مصنوعی، کار را تمام کنید.


چه کار کنیم تا ماندگاری ناخن فشاری را روی ناخن، طولانی تر کنیم؟

ناخن مصنوعی Press On Nails هر چقدر هم که عجیب باشد، صنعت هنر ناخن را دگرگون کرد. شما ممکن است به همان نتایج کاشت ناخن یا حتی به نتایج بهتری از آن، در خانه برسید بدون اینکه سفری یک روزه به سالن ناخن داشته باشید! یا حتی هزینه‌ای برای مانیکور صرف کنید. مشکل اصلی که اکثر مردم با ناخن مصنوعی تجربه می کنند؛ این است که خیلی زود می افتند. با این حال، یافتن راه حل برای این امر کار سختی نیست.

چگونه از ناخن مصنوعی در برابر کنده شدن مراقبت کنیم؟

1. چسب ناخن با کیفیت بالا بخرید

استفاده از چسب ناخن با کیفیت بالا و حرفه ای، تنها موثرترین راه برای افزایش طول عمر ناخن پرسی شما است. ناخن‌های مصنوعی به گونه ای طراحی شده است که با کمک چسب ناخن با کیفیت بالا، دو تا سه هفته دوام می آورند. می توانید به سادگی لایه پشتی برخی از انواع ناخن پرسی را جدا کرده و به ناخن خود بچسبانید. با این حال، من با استفاده انحصاری از این چسب‌های ناخن در مقابل کنده شدن سریع آن، احتیاط می کنم.


2. قبل از چسباندن ناخن فشاری، ناخن های خود را آماده کنید

پوستی که لبه آزاد ناخن شما را می پوشاند کوتیکول نامیده می شود. بدون آمادگی ناخن برای ساختن بستر مناسب برای ناخن فشاری، این پوست ممکن است از چسبیدن چسب به بستر ناخن جلوگیری کند. چسب به جای آن به پوست کوتیکول می‌چسبد و اثربخشی آن را کاهش می‌دهد.

شما باید از یک ابزار مناسب جدا کردن یا عقب راندن کوتیکول، برای از بین بردن هرگونه پوست کوتیکول از روی ناخن های خود استفاده کنید و قبل از استفاده از ناخن فشاری (Press On Nails) ، کوتیکول های خود را به سمت بالا فشار داده و شکل دهید.


3. حتما روی ناخن هایتان سوهان بکشید

قبل از استفاده از ناخن مصنوعی، صاف کردن یا سوهان کشیدن بستر ناخن بسیار مهم است. هنگامی که ناخن های خود را سوهان می کشید، از شر لایه رویی براق و روغنی که مانع از چسبیدن چسب ناخن به بستر ناخن می شود خلاص می شوید. این به چسبندگی بهتر ناخن کمک می کند زیرا صفحه ناخن را زبر می کند.

چگونه از ناخن مصنوعی در برابر کنده شدن مراقبت کنیم؟

4. قبل از استفاده از ناخن مصنوعی از تمیز بودن ناخن های خود مطمئن شوید

هنگامی که صاف کردن ناخن‌ها و کوتاه کردن کوتیکول‌هایتان تمام شد، قدم بعدی تمیز کردن ناخن‌هایتان است. پاک کردن لاک ناخن قدیمی، اکریلیک یا چسب از روی ناخنتان بعد از ناخن پرسی برداشته شده‌ی قبلی، اولین قدم برای تمیز کردن ناخن هایتان است. شما باید قبل از استفاده از ناخن فشاری، صفحه ناخن خود را کاملاً تمیز کنید تا از چسبندگی ناخن فشاری به بهترین شکل ممکن اطمینان حاصل کنید.


5. هنگام استفاده از ناخن های فشاری از تکنیک مناسب و مخصوص استفاده کنید

استفاده از چسب روی ناخن های طبیعی و قسمت زیرین ناخن مصنوعی، هنگام کار با ناخن مصنوعی ضروری است. یک نقطه کوچک چسب در وسط هر یک از ناخن های طبیعی خود قرار دهید و روی ناخن ها فشار دهید. برای دستیابی به بهترین نتیجه، هر فشاری که بر روی ناخن اعمال میکنید را حداقل به مدت 30 ثانیه در جای خود محکم نگه دارید. با همین روش، چسب ناخن می تواند محکم به ناخن بچسبد.


6. ناخن های پرسی روی ناخنتان را با یک تاپ کت شفاف بپوشانید

به منظور محافظت از ناخن های پرسی روی خود در برابر سایش و پارگی، از یک لایه رویی شفاف، روی صفحه ناخن استفاده کنید. با این کار، ناخن های فشاری که استفاده می کنید دوام بیشتری خواهند داشت و در برابر خم شدن مقاوم تر خواهند بود.
تاپ کت، سدی ایجاد می کند که در وهله اول از کدر شدن آنها جلوگیری می کند. سطح زیرین را می بندد تا ناخن پرسی را از رطوبت حفظ کند و طول عمر چسب ناخن را افزایش دهد. همچنین درخشش دوست داشتنی به آنها می دهد.


7. ناخن های دست و پا نباید در معرض دما یا رطوبت شدید قرار گیرند

شما می توانید با دور نگه داشتن ناخن‌هایتان از نور مستقیم خورشید، آب داغ و مواد شیمیایی خشن مانند سفید کننده، عمر ناخن پرسی خود را افزایش دهید.
چسب ناخن در محیط های خاص، شکننده می شود و باعث می شود ناخن پرسی از بستر ناخن جدا شود. هنگام شستن ظروف، باغبانی یا نظافت از دستکش استفاده کنید و برای مدت طولانی از آب داغ دور بمانید.

چگونه از ناخن مصنوعی در برابر کنده شدن مراقبت کنیم؟

8. ناخن های فشاری با طول کوتاه تر عمر مفید بیشتری دارند

ناخن‌های مصنوعی کوتاه‌تر، طول عمر بیشتری نسبت به نمونه‌های بلندتر خود دارند. این به این دلیل است که در صورت بلندتر بودن ناخن های فشاری، فشار و استرس بیشتری روی آن ها وارد می شود. چسب ناخن در این شرایط سریعتر خراب می شود.


9. اندازه‌ی ناخن مصنوعی متناسب با ناخن طبیعی باشد

ناخن های فشاری قابل اعتمادتر هستند و اگر با اندازه ناخن های طبیعی شما مطابقت داشته باشند، ماندگاری بیشتری خواهند داشت.
همانطور که می توانید تصور کنید، اگر بیش از حد بزرگ باشند، سطح ناخن های شما را در کناره هایش همپوشانی می کنند. این کار فشار بیشتری به چسب ناخن وارد می کند و احتمال بلند شدن آن از روی ناخن را افزایش می دهد. اگر نیاز دارید که ناخن های پرسی خود را متناسب با ناخن های طبیعیتان سفارشی کنید، می توانید کناره های ناخن پرسی را نیز سوهان بکشید.

چگونه از ناخن مصنوعی در برابر کنده شدن مراقبت کنیم؟

سوالات متداول

چگونه از شل شدن ناخن های فشاری ای که استفاده می کنم جلوگیری کنم؟

مقداری از چسب ناخن دلخواه خود را تهیه کنید و یک لایه نازک روی هر ناخن بکشید. نیاز به استفاده بیش از حد از چسب، وجود ندارد. یک توصیه دیگر این است که مقداری چسب بر روی ناخن فشاری در قسمت کوتیکول، نه مرکز ناخن، قرار دهید.

چه چیزی باعث شل شدن ناخن های فشاری می شود؟

تا حد امکان از آب پرهیز کنید، به جای شستن دست‌ها، گاهی اوقات از ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید و هنگام شستن ظروف از دستکش استفاده کنید؛ تا از ماندگاری ناخن‌های خود اطمینان حاصل کنید. با این حال، مهم نیست که چقدر اقدامات ایمنی انجام دهید، آنها در نهایت فرسوده خواهند شد!

فکر می کنید به صورت کلی ناخن های مصنوعی چقدر دوام خواهند داشت؟

میتوان گفت دو هفته! ناخن های مصنوعی روی ناخن، حدود دو هفته قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشند دوام می آورند زیرا بسیار محکم و ماندگار هستند. آنها دقیقاً مانند اکریلیک یا لاک ژل عالی به نظر می رسند، اما به طور قابل توجهی برای سلامت ناخن شما، نسبت به موارد مشابه دیگر بهتر هستند.

چگونه از ناخن مصنوعی در برابر کنده شدن مراقبت کنیم؟

آیا ناخن مصنوعی از روی ناخن ها به راحتی جدا می شود؟

ناخن های مصنوعی روی ناخن، قابل جابجایی هستند. زیرا معمولاً از پلاستیک ساخته شده اند. در مقایسه با جایگزین هایی مانند اکریلیک یا ژل، ممکن است به سرعت و بدون درد برداشته شوند. من آنها را می ستایم زیرا می توان آنها را با حداقل سختی، هم روی ناخن قرار داد و هم درآورد!


بهترین چسب برای چسباندن ناخن مصنوعی روی ناخن چیست؟

چسب ناخن فوق العاده سریع توسط  Nailene Nailene Ultra Quick Nail Glue  بهترین چسب فشاری ناخن موجود است. چسب ناخن در یک بطری فشرده مناسب است. چسب ناخنی بهتر است که از بسته بندی اش نم نم نریزد و شکاف های ناخن را ببندد.


نتیجه گیری

بدیهی است که کلید کنده نشدن سریع ناخن مصنوعی، در چگونگی به کار بردن چسب ناخن است. اگر نگران جدا شدن آنها هستید، چسب را نزدیک پایه ناخن مصنوعی و نوک ناخن خود بزنید. .کمی فضا در طرفین خالی بگذارید تا چسب خشک شده و بدون اینکه به پوست شما بچسبد پخش شود.

دوام ناخن های فشاری شما نیز به شدت تحت تأثیر ناخنی است که آنها را روی آن قرار می دهید. صبر کنید تا چسب کمی در هوا خشک شده و چسبناک شود - فقط چند ثانیه کافی است. سپس از لبه‌ی آزاد، آن را همراه ناخنتان از بالای نوک انگشت خود فشار دهید.


لطفاً در مورد ایده‌های خود درباره نگهداری از ناخن مصنوعی، در زیر نظر دهید و این مقاله ی مفید در مورد مراقبت از ناخن مصنوعی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

* فیلد های ستاره دار الزامی هستند