اصول مهم بازاریابی برای سالن زیبایی

اصول مهم بازاریابی برای سالن زیبایی

تاریخ انتشار:1403-06-26

خیلی از سالن‌های زیبایی هستن که با وجود همه چی تموم بودن متخصص و آرایشگر خودشون رو از دست می‌دن و باید هر شش ماه یک بار دنبال یه فرد جدید باشن. از اون طرف هم آرایشگر و متخصص‌هایی هستن که دنبال کار خود می‌گردن و حرفه‌ای هستن ولی نمی‌تونن سالن دلخواهشون رو پیدا کنن. مشکل چیه؟ مشکل اینه که اصول بازاریابی برای خودشون و خدماتی که می‌دن رو بلد نیستن. 

بازاریابی برای سالن‌های زیبایی و متخصص‌ها یه بخش حیاتی و مهمه. حالا اگه می‌خواین دو تا از مهم‌ترین اصولش رو بدونین ادامه این مقاله رو بخونین و از این به بعد بهش توجه کنین. 

دو اصل مهم بازاریابی برای سالن زیبایی

ارزش پیشنهادی

ارزش پیشنهادی معادلی برای عبارت Value Proposition هست. این مفهوم به شما می‌گه باید هنگام پیشنهاد یک خدمات به مشتری‌ها یا کارفرما باید یک ارزش ایجاد کنین. این ارزش یعنی چی؟ یعنی باید خیلی واضح و مشخص بیان کنین که اگه مشتری‌ها از محصول، خدمات و توانایی شما استفاده کنن چه آورده‌ای براشون وجود داره. باید کاری کنین به شما اعتماد کنن. بعد هم از همین اعتماد استفاده کنین تا نشون بدین حضور شما چه برگ برنده‌ای برای یک مجموعه یا یک متخصصه. 

برای اینکه چنین ارزشی ایجاد کنین اول از همه باید برین و نیازها و خواسته‌های متخصص، آرایشگر و سالن‌دار رو پیدا کنین. از طریق بازار، نظرسنجی و تحلیل رفتاری می‌تونین این کار رو انجام بدین. بعد از این کار حالا باید برین سراغ اینکه یک ارزش بر اساس نتایج ایجاد کنین. این مرحله نیاز به فکر و بررسی داره. بنابراین نگران نباشین اگه یک مدتی طول کشید. روی این بخش وقت بذارید. 

مثال برای سالن‌دار: فرض کنید متخصص و آرایشگر از سالن قبلیش به این دلیل خارج شده که سیستم گرمایشی سرمایشی خوبی نداشته. این فرد روزها خدماتش رو انحام می‌داده اما از گرما و سرما شاکی و کلافه بوده. ارزش پیشنهادی شما اینه که سیستم سرمایشی و گرمایشی خوبی دارین. این سیستم هم هر زمانی خراب بشه فورا تعمیر می‌شه تا آرایشگر و متخصص سالن شما سختی نکشه.

مثال برای متخصص و آرایشگر: فرض کنین سالنی که سراغش رفتید به خاطر شکایت مشتری‌ها از قارچ ناخن با ناخن‌کار قبلیش به مشکل خورده. شما که خیلی ماهر هستید و چاره راه رو می‌دونید به عنوان یک ارزش این اطمینان رو به سالن‌دار می‌دید که با حضور شما همه شکایات قطع می‌شن


حالا نکته مهم این بخش چیه؟ اینکه باید همیشه ارزشی که ارائه می‌کنید رو به روز نگه دارید. بازار و نیاز مشتری‌ها مدام تغییر می‌کنه. شما هم باید بر اساس همین موضوع کار خودتون رو به روز کنین. 

مثال: اگه شما مشتری‌های زیادی دارین که دنبال مواد آرایشی بدون تست حیوانی هستن، می‌تونین این رو تبدیل به یک ارزش کنید. شما ادعا می‌کنید که تمام مواد و لوازمتون بر همین اساس تهیه شده و خیال مشتری رو راحت می‌کنید. 

اصول مهم بازاریابی برای سالن زیبایی

استخدام درست‌ترین و بهترین فرد

استخدام یک فرد مناسب از مهم‌ترین اصول بازاریابی و مشتری‌یابیه. اعضای تیمی که دور هم جمع کردین باید بتونن با مشتری‌های شما ارتباط درستی برقرار کنن. این تیم باید نیاز مشتری رو بشناسه و بر اساس اون خدمات خودش رو ارائه کنه. برای همین موقع استخدام یک آرایشگر خوب یا پیدا کردن یک سالن خوب برای خودتون حواستون به مهارت‌های فنی، نگرش و رفتار هم باشه. 

مثلا موقع صحبت با شخص سوالاتی رو بپرسید که حس همدلی رو القا کنه. این کار باعث می‌شه افرادی به تیمتون اضافه بشن که هم مهارت دارن و هم تجربه مثبتی برای مشتری ایجاد می‌کنن. 

آموزش تیم خیلی اهمیت داره به همین دلیله که باید وقتی رو برای این موضوع بذارید. موضوع خود آرامش هم هر چیزی می‌تونه باشه. وقتی اعضای تیمتون ببینن که شما دلسوزانه برای اون‌ها زحمت می‌کشید و به فکر اون‌ها هستید احساس بهتری نسبت به شغل خودشون پیدا می‌کنن. 


ارزش و استخدام یک فرد درست اصل مهم و اساسی برای ایجاد یک تجربه مثبت و موفقه. با شناسایی این موارد و وقت گذاشتن روی این موارد می‌تونین بهترین نتایج رو بگیرین. اگر توی بازاریابی به مشکل برخوردین می‌تونین از تیم بیوتی میوتی هم کمک بگیرین. این تیم همیشه آماده‌ست تا برای جذب مشتری شما کمکتون کنه. 

* فیلد های ستاره دار الزامی هستند