نحوه صاف کردن موها : 10 نکته صاف کردن مو با اتو مو

نحوه صاف کردن موها : 10 نکته صاف کردن مو با اتو مو

تاریخ انتشار:1403-04-02

چگونه از اتو مو استفاده کنیم؟

موهای براق و صاف می توانند تاثیر زیادی در ظاهر شما داشته باشد. این مدلموی صاف، نوعی استایل است که می تواند با همه چیز از یک لباس عالی گرفته تا لباس های خانگی روز تعطیل شما شیک به نظر برسد، و در هر طول مویی کارایی دارد.

ما با آرایشگرها صحبت کردیم تا بفهمیم دقیقا چگونه موها را مانند یک حرفه ای صاف کنیم. از کارهای آماده سازی در حمام گرفته تا کارهای تکمیلی، این قوانین سرانگشتی بهترین راهکارها را برای صاف کردن موها بدون ایجاد آسیب غیرضروری به شما ارائه می دهد (به هر حال قرار است ما با حرارت زیاد کار کنیم!).



نحوه صاف کردن موها : 10 نکته صاف کردن مو با اتو مو

1. برای صاف کردن موهایتان از دوش گرفتن شروع کنید

بیایید یک حقیقت را روشن کنیم: هیچ شامپو یا نرم‌کننده‌ای به شما موهای صاف نمی‌دهد، اما موارد مراقبت از مو با برچسب "صاف کننده" ممکن است با تامین رطوبت عمده به آماده‌سازی تارهای مو برای این فرآیند کمک کنند.

دلیل اصلی به نتیجه نرسیدن در صافی موها، خشک و شکننده بودن موی شماست. زیر دوش به ساقه مو برس بزنید تا نرم‌کننده را شانه کنید. سپس موهایتان را به آرامی آبکشی کنید. وقتی از حمام بیرون آمدید، دیوانه‌وارانه با حوله خشک نکنید! در عوض، به آرامی حوله را به سمت پایین تا انتهای موها حرکت دهید. در ضمن جنس حوله در ایجاد موخوره موها بسیار مهم است.


2. موهای خود را خشک کنید

سشوار وسیله ای است که واقعاً بیشترین آسیب را به مو وارد می‌کند. بنابراین زمانی که شما سعی می کنید فقط یک براشینگ براق داشته باشید، کاربرد خواهد داشت.

اگر از سشوار بیرون از حمام استفاده می کنید، ما خشک کردن خشن را پیشنهاد می کنیم! (که یک اصطلاح فنی برای تکان دادن سشوار به جلو و عقب روی سر است) تا زمانی که 80٪ موها خشک شود. اما مهم است که سشوار را در تمام مدت، رو به پایین نگه دارید، در غیر این صورت موها وز می شوند. 20 درصد بعدی رطوبت باقیمانده ی مو به عهده ی شماست. می‌توانید محصولات روتین موی خود را استفاده کنید؛ سپس اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شود، یا برای بهترین نتیجه آن را صاف کنید. این روش به مو حالت و شکل دهی بیشتری می دهد.

نحوه صاف کردن موها : 10 نکته صاف کردن مو با اتو مو

3. از برس مناسب استفاده کنید

تا جای ممکن از برس های پلاستیکی استفاده نکنید. پلاستیک به خودی خود باعث ایجاد استاتیک می شود، به همین دلیل استفاده از برس های پلاستیکی حتی برای مرتب کردن موها دشوار است.

اگر موقع صاف کردن با اتو، بخار می بینید یا صدای هیس! می شنوید، توقف کنید و وضعیت را ارزیابی کنید. نباید موها طوری اتو کشیده شوند که کاملا خشک و یا سوخته به نظر برسند.


4. از محافظ حرارتی مو استفاده کنید

اسپری مستقیم ضد حرارت، موها را کاملا میتواند بپوشاند. می توانید اسپری محافظت کننده را که موها را بصورت مولکولی میپوشاند، روی موهای مرطوب استفاده کنید که عالی است! و از موها تا 450 درجه حرارت محافظت می کند و در برابر از بین رفتن رطوبت موها مقاوم است، بنابراین به طور چشمگیری عامل وز را کاهش می دهد. به علاوه، بدون روغن و سیلیکون ساخته شده است که در نهایت می تواند مو را سنگین کند. اگر موهای ضخیم یا زبرتری دارید، همچنان می توانید از روغن آرگان برای مرطوب کردن موهای خود و درخشندگی بیشتر استفاده کنید.

نحوه صاف کردن موها : 10 نکته صاف کردن مو با اتو مو

5. همیشه از موها در برابر دمای زیاد محافظت کنید

همیشه با اجتناب از دمای بیش از حد گرم، از موهای خود محافظت کنید. تنظیم 450 درجه حرارت اتوی مو به طور خاص برای تراپی های مخصوص کراتینه در سالن های حرفه ای طراحی شده است. این درجه حرارت در اتو موهای خانگی، برای مصرف کنندگان در خانه در نظر گرفته نشده بود. اما اکنون، اتوموهای خانگی نیز به نحوی ساخته شده اند که همه می توانند از این قابلیت استفاده کنند، که باعث می شود روند صافی مو در خانه سریعتر شود. بدیهی است که این به ضرر سلامت موهای شما تمام می شود.

موهای زبر به حرارت بیشتری نیاز دارند. اما موهای نازک و به خصوص موهای آسیب دیده یا رنگ شده باید در منطقه امن 300 تا 350 درجه باقی بمانند. بعضی اتو موهای برند لوکس اجازه نمی دهد از دمای 410 درجه بالاتر بروید و صفحات تورمالین و سرامیکی آن به طور یکنواخت گرم می شوند تا مجبور نباشید موهای خود را بیش از یک بار اتو بکشید.

نحوه صاف کردن موها : 10 نکته صاف کردن مو با اتو مو

6. موهایتان را برای اتو کشیدن به چند بخش تقسیم کنید

شما نباید به طور دلخواه کل مو یا قسمت ضخیمی از موهایتان را برای اتو کشیدن در دست بگیرید. اتو نمی تواند حرارت کافی به دسته های موی خیلی ضخیم برساند و شما نباید بی جهت چندبار گرما را روی دسته ی موهایتان اعمال کنید. در عوض، تقسیم بندی بخش هایی کوچک را پیشنهاد می کنیم تا بتوانید به راحتی و سرعت بیشتری فقط با یکبار کشیدن اتو روی هر دسته، موها را صاف کنید.

موها را از وسط در پشت سر تقسیم کنید و سپس آن را جلو بیاورید. این کار به شما دو بخش می دهد، اما اگر موهای شما ضخیم است، می توانید آن را به چهار قسمت تقسیم کنید. تقسیم بندی دقیق مو یکی از نکات کلیدی صاف کردن مو است. بخش بندی موها در وقت شما نیز صرفه جویی می کند. دلیل اینکه همه از طولانی شدن زمان صاف کردن موها شکایت می کنند این است که موهایشان را نامرتب و بدون تقسیم بندی اتو میکنند!

نحوه صاف کردن موها : 10 نکته صاف کردن مو با اتو مو

7. همیشه موهایتان را منظم و بسته نگه دارید

اگر موهایتان را مرتب و کشیده نگه دارید، به دفعات اتوکشی کمتری نیاز دارید (و البته تعداد دفعات کمتر اتوکشی، به معنای آسیب کمتر به موها است). رد کردن بیش از یک بار اتو از روی موها باعث از بین رفتن موها نمی شود، اما اگر موهایتان را همزمان با دست بکشید و تنش ایجاد کنید، دیگر نیازی نیست چندبار اتو را از روی موهای موهایتان رد کنید. ایجاد تنش ضروری است! به موها با دست کشش اعمال کنید، سپس اتو را از ریشه به سمت پایین بکشید. بدیهی است که برای صاف کردن مدل‌ موهای مجعد، کشیدن مو، صاف کردن و چند بار تکرار اتو را ضروری می‌دانند، پس منظم و کشیده نگه داشتن موها در صاف نگه داشتن و کمتر اتو کشیدن مو بسیار کمک می‌کند.

نحوه صاف کردن موها : 10 نکته صاف کردن مو با اتو مو

8. از محصولات مراقبتی مو برای کاهش موخوره و براق کردن مو استفاده کنید

اگر موهای فر دارید، محصولات مراقبتی دوستان موهای شما هستند، نه دشمنان شما! اما میدانیم که از سیلیکون‌ها و روغن‌هایی که در بیشتر براق‌کننده‌ها یافت می‌شوند برای استفاده روی موهایمان اجتناب کنیم، پس چه چیزی باقی می‌ماند؟ یک اسپری مو ایده خوبی است. اما بهتر است ابتدا صبر کنید تا موها خنک شوند؛ اگر وقتی موها هنوز داغ هستند به آن ها اسپری میزنید به اسپری کردن یک ماهیتابه داغ فکر کنید - صدای هیس! میدهد و بخار می کند. موهای شما هم همین کار را می کند!

پیشنهاد می‌کنیم که یک برس مناسب را با محصول اسپری مو استفاده کنید، سپس موها را یکنواخت شانه کنید. این بهترین راه برای اطمینان از اینکه موهای شما چسبنده یا سفت نشده است میباشد. اسپری های معروف و معتبر را بهتر است امتحان کنید. همچنین انواع موهای ضخیم تر، می توانند از نرم کننده ها بهره مند شوند، نرم کننده هایی که فرمولی بدون سیلیکون دارند که موخوره را کاهش می دهند و به موها درخشندگی می بخشند.

نحوه صاف کردن موها : 10 نکته صاف کردن مو با اتو مو

9. از اتوی تخت با فناوری پیشرفته استفاده کنید

 ویژگی خاموش شدن خودکار در اتوهای مو بسیار مهم است. بسیاری از اتو موهای ارزان قیمت تا 90 ثانیه طول می‌کشد تا دمایی که تنظیم کرده‌اید را بازیابی کنند، بنابراین شما در واقع گرما را با ادامه دادن عمل اتوکشی، از دست می‌دهید. این همچنین به این معنی است که گرما به طور مساوی بین دو صفحه ی اتوی مو توزیع نمی‌شود. مدل اتوی Her و  و Harry Josh  و T 3، همگی دارای فناوری پیشرفته ای هستند که جریان گرمای یکنواخت و ثابت را تضمین می کنند.

متریال اتو هم مهم است. سرامیک روی موها نرم‌تر حرکت میکند، اما این باعث می‌شود که اتو فقط برای موهای نرمال و صاف ایده‌آل باشد. اگر موهای مجعد دارید، به دنبال طلایی یا تیتانیوم باشید. اتوی موی  Harry Josh در واقع سرامیک و تیتانیوم را بصورت ترکیبی دارد، در حالی که در T3 ، تورمالین برای جلا و پولیش دادن بیشتر موها تزریق می شود.

اندازه ی اتوی مو نیز مهم است. هرگز اتوی موی ضخیم تر از ۳ سانتی متر تهیه نکنید؛ در آن صورت شما نمی توانید به درستی به ریشه مو برسید. اتوهای ضخیم تر می توانند از نظر طراحی و زیبایی خوب باشند، اما نه برای صاف کردن مو!


10. فراموش نکنید که اتو موی تخت شما می تواند برای ایجاد موج و فر مو کاربرد داشته باشد

استفاده از اتوی مسطح می‌تواند به موهایی با هر مدل یا طولی، بافت و جلا بدهد. یک اتوی مسطح حتی می تواند در حالت دادن به موهای کوتاه معجزه کند. علاوه بر این، اتوهای تخت می توانند به عنوان یک فر کننده عمل کنند و به شما امواج موی ساحلی! یا فرهای ژولیده بدهند.


* فیلد های ستاره دار الزامی هستند