آیا می توانیم از سایه چشم به عنوان کانتور استفاده کنیم؟ راهنمای مبتدیان میکاپ

آیا می توانیم از سایه چشم به عنوان کانتور استفاده کنیم؟ راهنمای مبتدیان میکاپ

تاریخ انتشار:1402-10-23

استفاده از سایه ی چشم به جای کانتور

آیا در کیف آرایش خود از یک لوازم آرایش چندکاره خبر داشتید؟ رژلب می تواند عنوان چند کاره بودن را داشته باشد؛ اما این عنوان در واقع به سایه چشم تعلق دارد! شما می توانید با یک پالت سایه مناسب، (شامل ابروها، استخوان گونه و خط موی سر و پیشانی) بیشتر اجزای صورت خود را میکاپ کنید.

سایه چشم، لوازم آرایش همه‌کاره‌ای است که نادیده گرفته شده و واقعاً میتواند به نیازهای میکاپ شما پاسخ دهد. پیشنهاد می‌کنم اگر تمایلی به خرید لوازم آرایشی گران قیمت ندارید و فقط اصول اولیه آرایش را رعایت می‌کنید، روی یک پالت سایه چشم همه کاره، سرمایه‌گذاری کنید تا آرایش خود را بدون استفاده از محصولات آرایشی اضافی کامل کنید.


آیا می شود از سایه چشم مثل کانتور صورت، بهره برد؟

اگر واقعاً به میکاپ نیاز دارید، پالت سایه چشم، یک نعمت برای شماست. چه یک جلسه‌ی کاری باشد، چه جشن یا مهمانی، آرایش می تواند ظاهر شما را تغییر دهد و صورتتان را زیباتر کند.
تعداد زیادی محصولات آرایشی برای قسمت ها و ویژگی های مختلف صورت شما ساخته شده است، که حجم و وزن‌شان کیف شما را به احتمال زیاد سوراخ می کند! و مجبورید کیسه ای پر از لوازم آرایشی را همیشه با خود حمل کنید.
اگر به شما بگوییم که تقریباً 90 درصد از محصولات آرایشی تان را با تنها یک پالت سایه چشم همه کاره میتوانید جایگزین کنید، چه؟

ما قبل از خرید یک کیت کانتور واقعی (همانطور که بسیاری از آرایشگران انجام می دهند) از سایه چشم استفاده می کردیم. از دو رنگ تیره تر از رنگ طبیعی پوست خود، استفاده کنید و با هم مخلوط کنید.

برخی می گویند که سایه چشم به عنوان کانتور ایده خوبی نیست، اما باید بدانیم که سایه های طبیعی پوست نه برنزی هستند و نه درخشان. فقط کافیست در یک روز آفتابی با چهره ی بدون آرایش جلوی پنجره بایستید و در آینه نگاه کنید. صورت خود را به آرامی از این طرف به طرف دیگر بچرخانید. سایه های طبیعی که روی گردن و صورت تان می افتند را با دقت تماشا کنید. چه رنگی هستند؟ وقتی پوست شما متوسط ​​رو به روشن است، سایه های مایل به خاکستری، نه برنزی/قهوه ای، ظاهر می شوند.

آیا می توانیم از سایه چشم به عنوان کانتور استفاده کنیم؟ راهنمای مبتدیان میکاپ

چگونه از سایه چشم برای کانتور استفاده کنیم؟ 

کانتورینگ فقط برای استخوان گونه نیست. برای بهبود قسمتهای گود صورت ما، تغییر دادن خط فک و بازسازی فرم چشم ما نیز مناسب است! طرح کلی و شکل طبیعی چشم های ما را تغییر می دهد یا شکل چشم ما را بهبود می بخشد و اگر چشم های ریز یا چشم های رو به پایین داشته باشید این تغییرات زیبایی که کانتورینگ به شما میدهد، مورد علاقه شما خواهد بود.

برای کانتور کردن به موارد زیر نیاز دارید :

  • پودر برنزی مات یا کرم برنزه کننده بدون درخشش
  • یک خط چشم یا مداد ابرو و سایه چشم مایل به کرم
  • رژ لب کرمی و براش مرحله


مرحله 1 :

ابتدا از مرطوب کننده یا پایه مورد علاقه‌ی خود استفاده کنید تا پوست خود را یکدست کنید. همانطور که میدانید، گونه ها، بینی و زیر چانه شما، هر سه ناحیه ای هستند که می خواهید در آنها برای کانتورینگ تمرکز کنید. برای جلوگیری از ایجاد گوله شدن یا رگه‌های رنگ و همچنین برای اطمینان از فید شدن ظاهر محصول، همیشه روی براش یا دست خود به صورت ضربه ای از محصول آرایشی را بزنید. به خاطر داشته باشید که نمی خواهید بیش از حد صورت خود را کانتور کنید. کانتورینگ یعنی ایجاد یک توهم برای برجسته نشان دادن اجزای صورت، پس آن را کنترل شده انجام دهید و زیاده روی نکنید.

مرحله 2 :
گونه‌هایتان را نیشگون بگیرید و دقیقاً زیر استخوان گونه‌تان یک فضای گود و توخالی را احساس خواهید کرد. سپس یک خط از مرکز گوش تا گوشه دهان بعد از گودی گونه بکشید. اگر سایه چشم یا پودر دارید با براش روی صورت بصورت ضربه‌ای انجامش دهید. 

مرحله 3: بینی باریک
اگر با پودر کار می کنید از انگشت خود استفاده کنید (برای درست کردن کرم) یا از یک برس سایه چشم کرکی کوچک. در نهایت یک خط روی بینی ازهر دو طرف بکشید. سپس به طور کامل فید کنید.

مرحله 4: کانتورینگ چانه
در زیر چانه و گردن خود، اگر می خواهید سایه ای ایجاد کنید. استخوان فک خود را لمس کنید، سپس روی آن یک خط بکشید و حالا آن را روی پوست خود بمالید و برس را حرکت دهید تا سایه ای زیر چانه و فک شما ایجاد شود

آیا می توانیم از سایه چشم به عنوان کانتور استفاده کنیم؟ راهنمای مبتدیان میکاپ

روش های مختلف استفاده از پالت سایه چشم چیست؟

ما چند روش مختلف را خلق کرده‌ایم که از طریق آنها می‌توانید کاربرد استفاده از سایه چشم خود را تقویت کنید، زیرا لازم نیست فانتزی استفاده از سایه چشم فقط به یک منطقه در صورت کاهش یابد. برای شگفت زده شدن آماده شوید!

1. خط چشم پررنگ

بدون دردسر! این ممکن است بی فکری به نظر برسد، اما فرقی نمی‌کند که شما یک خط چشم پررنگ و زننده می‌خواهید یا در کل ظاهری خاص میخواهید که جلب توجه کند؛ خط چشم می‌تواند نقش سایه خوب چشمان شما را بازی کند.
اگر در تور مسافرتی هستید و نمی‌خواهید نگران آرایش چشمهایتان باشید، بردن یک مداد تیز برای سایه و خط چشم بسیار مفید است. یک برس نازک و مرطوب برای ایجاد سایه تیره بردارید و تا حد امکان نزدیک به خط چشمتان بمالید تا ظاهری بجسته‌تر داشته باشید. خط چشم خود را به اندازه دلخواه ضخیم یا نازک کنید. خلاق باشید.

2. ابروهای خود را پر کنید

ممکن است که از نظر شما با یک مداد جداگانه میتوانید ابروهای خود را به راحتی کشیده و پر کنید.
اما کافیست فقط پالت پودری خود را بردارید و از سایه رنگ قهوه ای استفاده کنید، با براش آن را به ابروهای خود بکشید. در نهایت یک برس اسپولی هم روی ابروهای خود بکشید تا ابروهای طبیعی و پررنگ داشته باشید.

3. برای تاکید بر ویژگی های خاص صورت خود سایه بزنید

به جرات میتوان گفت هایلایترها پوست شما را روشن می کنند و درخشندگی دوست داشتنی به شما می بخشند، هایلایترها ارزان هستند و مکمل دیگری برای کیف آرایش شما به حساب می آیند. شما می توانید همین کار هایلایتر را با استفاده از سایه چشم به عنوان هایلایت کردن اجزای خاص صورتتان انجام دهید.
مانند هر هایلایتر دیگری در بازار، سایه چشم می تواند دقیقا همان کار را انجام دهد. همچنین اگر پالت سایه مناسبی که سایه‌هایی با رنگ‌های متنوع دارد را داشته باشید، می‌توانید همه سایه‌های موردنیاز را بصورت یکجا داشته باشید و در نتیجه مقداری پول و همچنین مقداری فضا را در کیف خود ذخیره کنید!

4. سایه چشم برنزی

از سایه‌های برنزی با رنگ‌های زرد، نارنجی یا قرمز برای برنز کردن صورت‌تان استفاده کنید تا جلوه‌های برنزه‌ای را داشته باشید.
هنگام استفاده از پالت سایه با فرمولاسیون کرمی یا روغنی، آن را با کمی مرطوب کننده مخلوط کنید تا مخلوط کردن و استفاده از آن آسان شود. اگر در عوض پالت سایه پودری را انتخاب می کنید، یک برس کرکی روی سایه خود بمالید و درخشش (اکلیل) اضافی آن را با یک برس یا پولیش کرکی دیگر پاک کنید.

5. ترمیم رنگ موی سر

شاید بخواهید خط موی خود را یک رنگ کنید، یا بخواهید موهایتان را پر کنید یا پر تر جلوه دهید. همه این موارد را می توان با سایه مات مناسب بر روی موهای شما انجام داد. از یک برس سایه چشم برای اعمال سایه پودری که تصمیم دارید روی پوست سر خود امتحان کنید، استفاده کنید. میتوانید یک برس  با موهای سفت تر را امتحان کنید.

6. سایه چشم برای اصلاح و پنهان کردن

شما سایه های اولیه نارنجی، قرمز، سبز، زرد و رنگ های خنثی را برای رفع هر گونه نقص در پوست خود، میتوانید هنگام خرید پالت پیدا کنید. به یاد داشته باشید که از رنگ های مات باید استفاده کنید.

نکات داشتن بهترین کانتور برای صورت چیست؟

اگر برای کانتورینگ  تازه وارد هستید، باید بدانید که در اینجا چند نکته برای شما وجود دارد!

1. از رنگهای سفید یا خیلی روشن برای هایلایت خودداری کنید

با هایلایتی شروع کنید که با رنگ پوست شما مطابقت دارد یا تا حدودی روشن تر است.

2. پرایم آرایشی را فراموش نکنید

بدون درک این که پرایمر چیست، نمی توانید واقعاً موفقیت در آرایش را تجربه کنید. برای شروع، با ایجاد سایه هایی روی صورت، ظاهری را که می خواهید ایجاد کنید.
وقتی صحبت از صورت به میان می آید، سایه ها برای تعیین نواحی خاص صورت حرف اول را میزنند. کانتورینگ ظاهر فوق العاده ای ایجاد می کند که می تواند بینی شما را باریک کند، پیشانی شما را کوچکتر کرده و گونه های شما را بدون رفتن به زیر سوزن بوتاکس، تیزتر و برجسته تر کند.

پرایمر صورت چیست؟
پرایمرصورت، پایه‌ی اساسی برای زیرسازی و آرایش صورت میباشد که ترکیبات این ماده در کرم، ژل و پودر وجود دارد و باعث یکدستی و ماندگاری آرایش میشود.


3. کرم برای زیر چشم‌هایتان استفاده کنید

چه تمام شب را به صفحه کلید لپ تاپ خود خیره شده باشید، چه اگر یک فصل کامل به تماشای سریال بازی تاج و تخت نشسته باشید، چشمان شما قربانی تمام استرس‌ها خواهد شد. کمی از کرم مخصوص دور چشم را به زیرچشم با دقت بمالید و یک دقیقه ماساژ دهید تا تحول جادویی آن را ببینید!


برای کانتورینگ صورت چه چیزهایی باید دانست؟

سایه و تن رنگ پوست خود را درست انتخاب کنید. هدف از کانتورینگ این نیست که پوست شما را مانند روح کند.

  • کانتور پودر را با نوع کرمی آن، مخلوط نکنید.
  • آن را خیلی ضخیم روی پوست نزنید.
  • شما می توانید خلاقیت خود را روی چهره‌تان نشان دهید.
  • رژگونه را فراموش نکنید!

آیا می توانیم از سایه چشم به عنوان کانتور استفاده کنیم؟ راهنمای مبتدیان میکاپ

سوالات متداول 

آیا می توانید از سایه چشم به عنوان کانتور استفاده کنید؟

از پالت های خنثی سایه چشم، می توان برای فرم دادن به پوست مانند کانتور استفاده کرد؛ شکی نیست که از قبل از کیت های کانتورینگ، میکاپ آرتیست ها از این ترفند استفاده می کردند!
مطمئن شوید که سایه چشمتان مات باشد،  چه از نوع کرم باشد یا پودری. سپس کانتور سایه روشن و تیره خود را بردارید و روی برجسته کردن اجزای صورتتان بیشتر کار کنید.

آیا می توانم از سایه چشم برای اصلاح رنگ صورت استفاده کنم؟

 پاسخ مثبت است – از رنگ‌های سایه چشم مناسب، برای متعادل کردن حلقه‌های تیره صورت میتوان استفاده کرد.

نتیجه

برای دستیابی به آرایش کانتور، نیازی نیست که حرفه ای باشید یا یک میکاپ آرتیست استخدام کنید.
قبل از اینکه در پایان روز صورت خود را بشویید، با محصولات کانتور و برنز کننده بازی کرده و تمرین کنید. کانتورینگ فک، بینی، گونه ها و پیشانی و موقعیت های مختلف را آزمایش کنید. اگر به هم ریخته شده‌اید، در شرف شستن همه چیز هستید! پس مهم نیست!

با خواندن این مقاله آموزشی، امیدوارم ایده کامل اینکه آیا می توانید از سایه چشم به عنوان کانتور استفاده کنید را به خوبی به کار بگیرید.


لطفا این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و آنها راهنمایی کنید و در مورد بازخورد خود در زیر نظر دهید.

* فیلد های ستاره دار الزامی هستند